گاف های نمایندگی سوبارو در نمایشگاه اصفهان

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ | 5 نظر

گاف های نمایندگی سوبارو در نمایشگاه اصفهان

دنده6 – سیف خودرو که از برند سوبارو در کشورمان نمایندگی می کند، در نمایشگاه اصفهان مدلی از سوبارو را به نمایش گذاشته است که با نکات عجیبی همراه است. نمونه نمایشی ضمن آنکه از نسل قبلی (چهارم) بود با هدف افزایش جذابیت، به جزییات مدل مسابقه ای نسخه رالی نیز تجهیز شده بود که علاوه بر قطعات ظاهری ، شامل برچسب های بدنه و نوشته WRC بر روی شیشه عقب نیز می شود، اما واقعیت این است که سوبارو چند سالیست که از مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) کناره گیری کرده است و در همان سال های حضور هم از مدل ایمپرزا برای این مسابقات استفاده می کرد.بنابراین ارتباط دادن لگاسی با مسابقات WRC عملا بی معناست.

سوبارو لگاسی

جالب آنکه به گفته بازدیدکنندگان نمایشگاه مسئولین غرفه سیف خودرو تاکید بسیاری بر وجود دو خروجی اگزوز برای مدل لگاسی داشتند و این نکته را یکی از مشخصات اسپرت لگاسی می دانستند اما همانطور که در عکس ها مشخص است،یکی از خروجی های اگزوز خودرو حاضر در نمایشگاه، صرفا نمایشی بوده و به وسیله بست کمربندی به اتصالات تعلیق لگاسی وصل بوده است.از سوی دیگر غرفه داران در مورد مشخصات فنی خودروهای سوبارو نیز اطلاعات کاملی نداشتند و حتی در صورت مراجعه به وب سایت رسمی شرکت نیز در خواهید یافت که اثری از مشخصات فنی دقیق، قدرت و گشتاور پیشرانه و سایر اطلاعات فنی برای مدل لگاسی دیده نمی شود.با این حساب مشخص نیست که علاقه مندان چطور باید از مشخصات فنی اطلاع یابند و نسبت به خریداری این خودرها تصمیم گیری کنند.

سوبارو لگاسی نمایشگاه اصفهانسوبارو لگاسی نمای عقب

البته آنطور که از شواهد پیداست، لگاسی های وارد شده به کشورمان همانند مدل فارستر از پیشرانه ای 2.5 لیتری تخت (باکسر) نیرو می گیرند که یارای تولید 170 اسب بخار قدرت و 174 پاوند فوت گشتاور را به ترتیب در دور موتور 5800 و 4100 دور بر دقیقه داراست، با این حساب بر خلاف گفته غرفه داران سیف خودرو، پیشرانه لگاسی از توربوچارجر بی بهره است.

قیمت های عجیب

سیف خودرو قیمتی معادل 141 میلیون تومان را برای مدل های چهار چرخ متحرک سوبارو لگاسی و فارستر،117 میلیون تومان برای ایمپرزا و 127 میلیون تومان برای مدل کراس تک XV در نظر گرفته است.این ارقام در حالی اعلام شده اند که قیمت پایه لگاسی برابر با 19000 دلار است و با این حساب کارشناسان در نهایت پیش بینی رقمی معادل 125 میلیون تومان را برای مدل لگاسی داشتند، اما حالا قیمت 141 میلیون تومان نشان می دهد که خریداری لگاسی به عنوان یک خودرو با کیفیت و قدرتمند ژاپنی، بیش از انتظارات اولیه برای مشتری ایرانی خرج خواهد داشت.

عکس : ایلیاد مظاهری


5 دیدگاه

  1. مبارکی | آبان 5, 1393 | لینک نظر

    اینا که شما گفتی گاف نیست، خود سوباروی آمریکا تو تبلیغات لگاسی روی روح مسابقه ای بودن ماشینای سوبارو مانور میده، یه سر به یوتیوب و آگهی های سوبارو بزنید می بینید، اصلا یه تبلیغی وجود داره که طرف موقع رانندگی با لگاسی خودشو تو آیینه ماشین به شکل راننده رالی میبینه

    • در پاسخ به: مبارکی

      sepehr | آبان 5, 1393 | لینک نظر

      اینکه فردی خودش رو در کسوت راننده رالی یا فرمولاوان یا سوارکار اسب ببینه ، موضوع کاملا متفاوتی هست با اینکه یک خودرو سواری غیر مسابقه ای با موتور چهار سیلندر رو به عنوان نمونه رالی به نمایش بگذارن و اگزوز رو با هدف گول زدن بازدید کنندگان سرهم بندی کنند.

      • در پاسخ به: sepehr

        علی | تیر 30, 1396 | لینک نظر

        این که یک سوباروی مسابقه ای می بینید نشان از افتخارات و قدمت سوبارو با تکنولوژی خاص ساخت موتور های تخت هست …. این ماشین رو که برای فروش نگذاشتند…. به برچسب های روی ماشین دقت کنید….

  2. شهرام | فروردین 21, 1393 | لینک نظر

    با توجه به شناخت کم برند سوبارو در ایران و داشتن رقبایی سرشناس و نیز خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، قیمتهای اعلامی بسیار نجومی می باشد وبرای ابتدای کار بهتر بود شرایط فروش را قدری تسهیل می نمودند

  3. حسین دهباشی | اسفند 3, 1392 | لینک نظر

    با سلام.
    تشکر از آقایان زنگنه و مظاهری بابت انتشار اخبار مستند در رابطه با این نمایشگاه و مشخصات فنی این مدل سوبارو.
    مثل همیشه دفعه اول نیست که شاهد این موضوعات در رابطه با اطلاعرسانی غلط دست اندر کاران هستیم. متاسفانه تا وقتی که سطح عمومی آگاهی مردم در رابطه با خرید اتومبیل در حد فروشندگان نباشد، کماکان این قضیه ادامه خواهد داشت. امید است با وجود مجلات، وب سایتها و افراد دلسوز در این زمینه زمینه ای برای رشد آیندگان فراهم شود
    موفق باشید