آینده سازان جهان خودروسازی در سال 2014

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

آینده سازان جهان خودروسازی در سال 2014

 

پویا بهرامی – برای اولین بار،یک خانوم را در قسمت مدیریت کل،بزرگترین کمپانی خودروسازی در جهان می بینیم!مری باررا،رئیس سابق بخش تولید محصولات جنرال موتورز،به عنوان مدیرعامل این شرکت منسوب شد،آیا همچنان تویوتا بیشترین فروش را در طی یک سال میلادی داشته!آیا فولکس واگن توانایی شکست جنرال موتورز و تویوتا را در بخش میزان تولید دارد؟ و…این ها همه گی از اتفاقات بسیار کمی است که در طی این یک سال میلادی افتاده است.در طی این لیست که توسط نشریه معتبر موتورترند ارائه شده،با مهم ترین افراد صنعت خودروسازی در سال 2014 آشنا خواهیم شد،افرادی که عملکرد تاثیر گذار و شگرفی در این صنعت بزرگ داشته اند.

 

Ferdinand-Piech

Ferdinand Piëch

رئیس هیئت مدیره فولکس واگن

در سال 2013،این فرد در لیست سال قبل هم حضور داشت،وبا مشاهده کارگردانی آینده این شرکت می توان اذعان کرد که او درک بسیار بهتری نسبت به بازار آمریکا دارد،و با توجه به همین عملکرد،اگر سال آینده فولکس واگن را در صدر جدول پرفروشترین خودروسازی جهان ببینم چندان تعجب نخواهیم کرد.

 

Takanubo-Ito

Takanubo Ito

رئیس شرکت هوندا موتور

هوندا با حضور Takanubo به چهره ای جدید تبدیل شده است،او می گوید با توجه بیشتر به بازار چین و هند می توان فروش سالانه 4 ملیون خودرو را به 6 میلیون خودرو در طی سال های آینده افزایش داد،و به جمع بزرگان، بیشترین میزان تولید در این صنعت بپیوندد.که به نظر حرف بی ربطی با توجه به افزایش چشمگیر فروش هوندا نمی باشد

 

Matthias-Muller

Matthias Müller

رئیس و مدیرعامل شرکت پورشه

پورشه 911 برای بار دوم عنوان بهترین خودرو از لحاظ تجربه رانندگی را در طی مسابقه ای که سالیانه برگذار می کنیم،به پیروزی رسید.و این تنها یکی از بسیار خلق هایی است که مولر تا به حال داشته است!و در حال حاضر هم با توجه به حضور پورشه ماکان می تواند میزان فروش بسیار بالایی را برای شرکتش رقم بزند.

 

Sergey-Brin

Sergey Brin

ماکل بخش گوگل Co-Founder/Part

پدر ماشین های خود مختار گوگل!برین همچنان با قدرت بسیار می خواهد خودروهای بدون راننده را وارد خیابان های آمریکا بکند،و با توجه به مسافت صدها هزار مایل بدون تصادف برای خودروهای شرکت گوگل،می توان چالشی اساسی را بین صنعت خودروسازی و این فرد را در آینده مشاهده کرد!

 

Dietrich-Mateschitz

Dietrich Mateschitz

میدر عامل و سهام دار اصلی ردبول

ردبول همچنان به مانند یک بچه  دبستانی به علامت های بزرگ تجاری حاضر در فرمول یک،مانند فراری و مک لارن که جای معلم این بچه دبستانی هستند.ضربات سنگینی وارد کرده،و حال که ارزش این شرکت بزرگ به بیش از 5 بیلیون دلار می رسد!یکی دیگر از افراد سرکشی است که در دنیای معاصر ما حضور دارد و باعث پیشرفت اساسی در زمینه های مختلف شده است.

 

Adrian-Van-Hooydonk

Adrian Van Hooydonk

مدیر بخش طراحی بی ام و و شرکت های مشترک

با خلق کردن سری i بی ام و،ساختن سری 4،و سیر تکاملی بی ام و های آینده و خط مشی جدید در این کمپانی و حضور بشدت نزدیک سری 2 و بی ام و X4 می توان این فرد را به مانند ستاره ای خوش شانس در بین بقیه همکارانش دانست.

 

Ian-Callum

Ian Callum

مدیر بخش طراحی جگوار

شاید طراحی جگوار F-Type بهترین کار او در چند سال اخیر باشد!اما همیشه آینده هم وجود دارد و کار بر روی نسخه کوپه سری F و یک SUV از دیگر اهداف این طراح چیره دست خواهد بود.

 

Adrian-Lund

Adrian Lund

رئیس موسسه بیمه ایمنی بزرگراه IIHS

ایمنی تثبیت شده نیست!این اولین کلامی است که در شروع کار این موسسه برای تست های تصادف در بخش های مختلف خودروسازی استفاده شد.و این موسسه با جرئت بسیار به شرکت بزرگی همچون تویوتا در بخش تست تصادف نمره و عملکرد ضعیفی می دهد و کار ولوو و هوندا را به عنوان شرکت های کوچک تر ستودنی اعلام می کند!در صورتی که همه به فکر فروش بیشتر محصولات خود هستند نتایج تست های این شرکت بسیار تاثیر گذار شده است،و ملاک خیلی از خریداران خودرو است.

 

Luca-Cordero-di-Montezemelo

Luca Cordero di Montezemelo

رئیس و مدیرعامل شرکت فراری

وقتی فراری لفراری  1.4 ملیون دلاری،در طی یک مدت کوتاه تمام 499 مدل تولید شده به فروش رفتند!و البته 120 عدد از این جواهر در خیابان های آمریکا حکمرانی خواهند کرد!و وقتی فراری برای هرچه کاریزماتیک تر شدن برند خودش حاضر به تولید کمتر از 7000 هزار عدد در سال می شود،در صورتی که توانایی فروش بیش از دو برابر این عدد را در بازار دارد!تنها بخشی از قدرت این مدیرعامل قدیمی و موفق فراری است.

 

Paul-Walker-Fast-and-Furious-6-drive

Paul Walker

بازیگر،بشردوست،دوست دار اتومبیل

مرگ غم انگیز واکر در حالی که در پورشه دوست،در حال بازگشت از یک مراسم خیریه بود،بسیاری از خودرودوستان و اهالی رسانه را به شوکی عجیبی وارد کرد.و حضور او در سری فیلم های سریع و خشمگین،بسیاری از خودرو دوستان را غم زده و جای او همیشه در این سری فیلم ها خالی خواهد بود.

 

 


بدون دیدگاه