اولین تجربه رانندگی با جک J5 اتوماتیک + ویدئو

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ | 655 نظر

اولین تجربه رانندگی با جک J5 اتوماتیک + ویدئو

 اتوماتیک های تازه وارد بازار ایران بدون آنکه شما باخبر باشید در بازه قیمتی  40 تا 70 میلیون‏ تومان جنگ بزرگی را برای سال آینده و حتی شب عید برنامه ‏ریزی کرده‏ اند

که میانه ‏رو‏ترین و مورد توجه ‏ترین شرکت‏ کنندگان در آن محصول جدید کرمان‏ موتور یعنی Jac J5 اتوماتیک با پیشرانه جدید 1.8 لیتری 141 اسب بخاری میتسوبیشی است‌. در حالی که تندر 90 اتوماتیک حدود 40 میلیون‏ تومان قیمت دارد و امگرند 7 در جایگاه 70 میلیونی‏ها تکیه زده‌، J5 اتوماتیک با توپ پر به بازار آمده تا اثبات کند با قیمت 55.9 میلیونی‏اش که در ایام مبارک دهه فجر تا 54.2 میلیون‏تومان نیز کاهش پیدا کرده، قرار نیست یک بازیگر ساده باشد! J5 لوبیای سحرآمیز کمپانی جک چین است که به نظر می رسد در خاک ایران خوب رشد کند . برای آنکه این مبارز جدید را بیشتر بشناسیم، تصمیم گرفتیم برای اولین‌بار در ایران به سراغش برویم و نخستین تجربه رانندگی با آن را همراه شما بازخوانی و بررسی کنیم .

جک

معرفی

نامش J5 است و چندان برای ما ایرانی‌ها غریبه نیست‌. J5 دومین عضو خانواده JAC چین است که به بازار ایران قدم گذاشته. این برند چینی بخش عمده‌ای از خوشنامی‌اش را مدیون خاطره خوب تعداد محدود J3‌های‌ هاچ‌بکی است که به بازار عرضه شده‌اند‌. کیفیت قابل توجه محصولات این برند در کنار بهره‌گیری از پیشرانه میتسوبیشی و طراحی قابل توجه شرکت پینین‌فارینا ایتالیا از جمله اصلی‌ترین نقاط قوت جک‌ها در بازار ایران هستند‌. J5 ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعته دستی ایرانیان را با بزرگ‌ترین محصول جک چین آشنا کرد اما کرمانی‌ها که جای یک خودرو اتوماتیک را خالی می‌دیدند‌، نسخه اتوماتیک آن را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کردند‌. J5 در نسخه اتوماتیک تفاوت‌های عمده‌ای با مدل دستی دارد و همین تفاوت‌ها موجب شده‌اند تا اختلاف قیمت مدل دستی 1.5 لیتری(44.2 میلیون‌تومان) و اتوماتیک 1.8 لیتری(55.9 میلیون‌تومان) به حدود 11 میلیون‌تومان برسد‌. پیش از ما ایرانی‌ها خود مردم چین اصلی‌ترین منتقدان صنعت خودرو‌سازی‌شان هستند که در مطالب تحلیلی و نظراتشان از JAC در کنار چند برند خودروسازی دیگر چینی به عنوان پرچمداران این صنعت یاد می کنند. JAC به‌تازگی در بین همه خودروسازان فعال در چین از جمله جنرال‌موتورز‌، فولکس واگن و… از نظر میزان تولید در سال 2013 موفق به کسب رتبه 22‌ام شد و تیراژ حدود 203هزار دستگاه را به ثبت رساند‌.
J5
شخصیت متفاوتی نسبت به عمده خودرو‌های چینی دارد؛ شخصیتی که به‌سادگی نمی‌توان صفت کپی‌بودن را به آن نسبت داد. طراحی آن بر عهده شرکت پینین‌فارینا ایتالیا بوده است‌؛ شرکتی که تا‌کنون ده‌ها مدل مطرح فراری نظیر دینو‌، تستا‌روسا و چندین مدل فیات و‌… را در تاریخ ماندگار کرده است‌.

جک آواتار

شاید عده‌ای با خود بگویند پینین‌فارینا نقشی در طراحی این خودرو نداشته و تنها از نام تجاری آن روی J5 استفاده شده اما نکته جالب آنجاست که در سایت رسمی پینین‌فارینا در حالی که شرکت‌های چینی زیادی مدعی همکاری با این طراح ایتالیایی هستند، فقط نام JAC در بخش جوایز و افتخارات به چشم می‌خورد. به جرأت اصالت و زیبایی جک را در مقایسه با دیگر چینی‌ها می‌توان ستایش کرد اما J5 یک زیباروی تو خالی نیست که تنها با چهره‌ای خشن به دنبال جذب مشتریان باشد‌.
در قلب J5 اتوماتیک موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی جایگزین پیشرانه 1.5 لیتری در مدل دستی شده است تا فضای رقابت را روی همه هموطنان اتوماتیکش ببندد و با قوی‌ترین آرایش در زمین ایران حاضر شود‌! پیشرانه این خودرو از سری 4G93D تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است که در چین به تولید می‌رسد و حداکثر قدرت آن در حالی عدد141 اسب بخار را نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین رقیبش یعنی امگرند 7، 137 اسب بخار قدرت تولید می‌کند‌. با این حال حداکثر گشتاور 165نیوتن‌متری J5 در برابر حداکثر گشتاور 172 نیوتن‌متری امگرند 7 جای تامل دارد‌. پیشرانه امگرند 7 بر پایه یکی از پیشرانه‌های تویوتا طراحی و توسعه یافته و جک نیز با شمشیر میتسوبیشی به میدان رقابت قدم گذاشته است‌. در این میدان تندر 90  105 اسب بخاری با گیربکس 4 سرعته سعی می‌کند از بیرون گود تنها به اختلاف حدود 200 کیلوگرمی وزنش با این دو خودرو دل خوش کند‌. ابعاد J5 در ظاهر تفاوتی بین این خودرو و رقبا را نشان نمی‌دهند اما به محض ورود به اتاق آن به خصوص در بخش صندلی‌ها شگفت‌زده می‌شوید‌. فاصله بین دو محور این خودرو در مقایسه با برادر شیری‌اش در ایران یعنی لیفان 620 حدود 10 سانتیمتر بزرگ‌تر است که موجب افزایش بیشتر فضای پای سرنشینان عقب می‌شود‌. علاوه بر این موضوع در J5 اتوماتیک بر خلاف مدل دستی دریچه‌های سیستم تهویه نیز برای سرنشینان عقب نصب شده است‌.

جک جی 5 اتوماتیک

ایمنی

J5 در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر 5 ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌. البته این خودرو رقیبی به نام امگرند 7  را در بازار دارد که علاوه بر این 5 ستاره، موفق به کسب 4 ستاره از موسسه اروپایی EuroNCAP شده است‌. با این حال J5 اتوماتیک همانند رقیبش از سیستم‌های ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند اما تعداد کیسه‌های هوایش 2 عدد برای سرنشینان جلو است.

تجهیزات

در مقایسه با مدل گیربکس دستی‌، تنها تفاوت ظاهری J5 اتوماتیک در رینگ‌های این خودرو مشخص است‌. چراغ‌ها در جلو و عقب‌ هالوژنی هستند و 4 شیشه و آینه‌های جانبی به صورت برقی کنترل می‌شوند‌. سیستم صوتی با 4 بلندگو در مدل دستی به 6 بلند‌گو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش می‌رسید‌. بر‌خلاف مدل دستی تنظیم 4 جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم 8 حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شده‌اند‌. سانروف نیز یکی دیگر از آپشن‌هایی است که در مدل اتوماتیک به چشم می‌خورد‌. به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در J5 اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشن‌های کارا و جدید را در کنار 30 اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به دست می‌آورند که قطعا ارزش پرداخت 11 میلیون‌تومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند 7 اتوماتیک 71 میلیونی را نیز به شدت به خطر می‌اندازد چرا که تفاوت عمده‌ای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمی‌توان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود 16 میلیون‌تومان می‌رسد

پشت فرمان

 اولین خودرو اتوماتیک کرمان‌موتور

کرمانی‌ها از اینکه اولین خودرو اتوماتیک‌شان وارد بازار شده، خوشحالند‌. J5 اتوماتیک روی کاغذ هیچ چیزی برای کسب بیشترین‌ها با یک قیمت معقول کم ندارد اما آیا در عمل هم اینگونه خواهد بود‌؟ در خودرو را که باز کنید با تودوزی تمام تیره‌ای مواجه می‌شوید که برای J5‌سواران تازگی دارد، چرا که کرمان‌موتور این تودوزی تیره را جایگزین تودوزی روشن در مدل‌های 1500 دستی کرده است‌. ابعاد لاستیک در مقایسه با لیفان 620 عریض‌تر هستند و در کنار ارتفاع 17 سانتیمتری از سطح زمین پایداری خوبی را نوید می‌دهد‌. پشت فرمان J5 پیش از هر چیز این حس را القا می‌کند که آیا این اتاق متعلق به یک خودرو 55 میلیونی است‌؟ بله، در ظاهر این حس تا مدتی پایدار خواهد بود اما اگر در هر خودرو چینی بعد از تفکر دستی به سر و روی اتاق بکشید، از گفته‌تان پشیمان می‌شوید اما در J5 همه بخش‌ها اینگونه نا‌‌امید‌کننده نیستند‌. چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمت‌های داشبورد و روی در‌ها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمی‌دهد‌. روکش چرم صندلی‌ها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان می‌دهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانی‌مدت به بررسی آنها بپردازیم‌. در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها با نشان دادن نور سبز روی هر 4 لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایر‌ها خبر می‌دهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودی‌ USB و 6 بلند‌گو پشتیبانی می‌شود. مجموعه نمایشگر‌های پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در 3 قاب دایره‌ای بیشتر یادآور خودرو‌های جدید ژاپنی  و کره‌ای است‌. کامپیوتر سفری این خودرو علی‌رغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست‌. کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایده‌آل خودرو‌های لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودرو‌های چینی وضعیت قابل قبولی دارند‌. دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزاد‌ساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند‌. روی این گیربکس 4 سرعته هیچ خبری از کلید‌های حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما J5 اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمی‌کند چرا که کات‌آف موتور آن روی دور 5000 انجام می‌شود و با خیال راحت می‌توانید تا دلتان می‌خواهد آن را بتازانید و از هر گونه کات‌آف زیر 5000 دور در دقیقه که در لیفان 620 دیده می‌شود، در امان باشید‌. مصرف اعلام شده توسط رسانه‌های چینی برای این خودرو 7.6 لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر می‌رسد در حقیقت رقمی حدود 5 باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمی‌توانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد‌.

کابین جک جی 5

رانندگی

 سوئیچ J5 با قابلیت کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت طول بلندی دارد و در مقایسه با سوئیچ دیگر خودرو‌ها جلب توجه می‌کند‌. با چرخاندن این سوئیچ موتور با صدای نسبتا قابل توجهی روشن می‌شود و در همان ابتدا عایق‌بندی نسبتا خوب اتاق در مقابل ورود صدای موتور و محیط اطراف جالب توجه بود‌. برای شروع حرکت گیربکس را در حالت D قرار دادیم و با حرکتی نرم خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم تا تعویض دنده‌ها و شتاب خودرو در حالت تخت‌گاز را مورد آزمایش قرار دهیم‌. بر خلاف دیگر خودرو‌های 4 سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمی‌شود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به 141 اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند تویوتا کرولا صدق می‌کند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودرو‌های چینی به‌مراتب بهتر است‌. ترمز‌گیری با توجه به وزن خالص 1355 کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود 1.5 تن افزایش پیدا کرده بود هیچ‌گونه ضعفی را نشان نمی‌داد. تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمز‌گیری نیز مشاهده نمی‌شد‌. گیربکس 4 سرعته J5 به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقت‌گیری شما را نا‌امید نمی‌کند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی می‌توانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچ‌گاه به اشتباه هوشمند نمی‌شود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد و همواره می‌توانید روی رانندگی پر شتاب با این خودرو حساب کنید‌. شتاب صفر تا 100 این خودرو چیزی حدود 12 ثانیه است.

نوشته : امیرحسین برخورداری

عکس : اعظم صباغ

به نقل از خودرو امروز

جک جی 5 نمای عقب

ویدیو شتاب گیری جک j5 اتوماتیک را می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

صفر تا صد جک جی 5 اتوماتیک در شمال کشور

 شتاب گیری جک jac j5 اتوماتیک

 

 

تست و بررسی جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

اولین تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300) در پیست آزادی

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300)

اولین تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک

اولین تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک

 

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

اولین تجربه رانندگی با بایک سابرینا را از اینجا بخوانید

اولین تجربه رانندگی با «بایک سابرینا» + گالری تصاویر

 

 تست مقایسه ای جک j5،پارس elx،جیلی ec7،لیفان 620 و ام وی ام 530 را از اینجا مطالعه فرمایید.


655 دیدگاه

  1. پژمان | بهمن 17, 1397 | لینک نظر

    من یک سال و نیمه این ماشین رو دارم همون اول ۴ تا لاستیکش رو با لاستیک ژاپنی تعویض کردم و قلاب بکسل جلو رو باز کردم تا ارتفاع کم ماشین تو دست اندازا مشکل ساز نشه بنظرم ماشین نرم و جادار و پرقدرتیه اگه گیربکس اتوماتش ۶ دنده بود بنظرم یه ماشین بی نقص بود ولی با توجه به قیمتش بنظرم ارزش خرید بالایی داره در مورد قدرت کولر که بعضی دوستان مشکل داشتن متعجبم نمیدونم تو مدلهای قدیمی اینجوری بوده یا ماشینشون موتور ۱۵۰۰ بوده شاید ولی من هیچ مشکلی ندیدم ازش گیربکس رو هم باید با ماشینهای ۴ دنده مثل مگان مقایسه کنید که بنظرم تعویضاش نرم و قابل قبوله مشکلش رنگ ضعیف که تقریبا تو همه ماشینای مونتاژ داخل وجود داره و کوتاه بودن طول کمکاشه که تو دست انداز بزرگ میکوبه

  2. سهراب | آذر 18, 1397 | لینک نظر

    با سلام خدمت دوستان ، آقا جان من تعصب ماشین نمیکشم هر چی می گم عین واقعیته ، من جک اتومات ندارم ، جک من دنده ای هست آخر اسفند ماه میشه پنج سال که این ماشینو دارم الان هم 93000 تا کاکرده ، جونم براتون بگه توی این چهار سال و نه ماه براش یه باطری گرفتم ، چهار تا لاستیک ، یه دست لنت عقب و جلو ، و تنها هزینه فنی که براش کردم که مقصرش هم خودم بودم توپی سر کمک بود که این اواخر عوضش کردم ، وقتی من توی این نزدیک به 5 سال راضیم چرا بگم ماشین خوبی نیست هزار البته ماشین ماهی هم نیست از بیست بهش 16 میدم ، ایرادی که میتونم بهش بگیرم خشک بودن ماشین هست که زموستون میشه این خشکی بیشتر میشه ، ترمز های بسیار خوبی داره ، جنس متریال داخل ماشین هم در حد معمولی هست ، کولر مدل دنده ای نسبت به اتومات به نظر من وضعیت بهتری داره ،،، و اما خدمت داداشای گلم آخه واقعا ارزش داره آدم عاقل سر یه آهن پاره بیوفته به جون هم و به هم دیگه توهین بکنن واقعیت ایران همینه به غیر عده قلیلی که به اصطلاح پولدار هستن آقا بقیه داریم ماشین آشغال سوار میشیم پیش ماشین هایی که تو دنیا دارن سوار میشن ما داریم فرغون سواری میکنیم چه ایرانی چه چینی ، ولی از حق نگذریم و هیچ کس هم نمیتونه منکر این بشه که پیشرفت چینی ها توی این سالها خیلی خیلی خوب بوده که اگه بهتر از ما نبودن چرا خودروسازهای ما رفتن سراغ اونا ، اگه ما بهتر بودیم اونا میومدن دنا میبردن توی چین مونتاژ میکردن باید قبول کرد که خیلی بهتر از ما هستن ،

  3. سروش | آبان 26, 1397 | لینک نظر

    با سلام خدمت دوستان و ارجمندان، خودروهای چینی رو اکثرا تجربه کردم و به این نتیجه می شه رسید که واقعا کیفیت این ماشین ها نسبت به قیمتشونه و چون وارداتی هستند و اسم ماشین خارجی رو یدک میکشند در کشور ما با قیمت بالایی به فروش می رسند، علت کم قیمت بودنشون نداشتن کیفیت تو مواد اولیه حتی در داخل کابین هست که تو بعضی مدل ها حتی وقتی ماشین تو آفتاب میمونه بوی گندش در میاد خلاصه مطلب کیفیت پایینی دارن و تو 4 یا 5 سال اول نهایتا خوب عمل کنند

  4. سلام به همه
    من خودم نزدیک به یکسال و نیم میشه که یک کراس اوور چینی محبوب بنام جک اس فایو اتو رو خریدم صفر و میخام تجربه داشتن این مدتش رو بگم باور کنید اگر دنبال یه ماشین با قیمت تقریبا مناسب به نسبت قیمت بخایید خوبه من تا حالا به مشکل تامین قطعه خدارو شکر نخوردم و دوبار قطعه نیاز شد که سریعا عوض شد مصرفش مناسبه شتابش عالیه امکاناتشم خوبه تیپشم که مناسبه فقط تنها مشکلی که من باهاش دارم صدای باد از سمت درب رانندست که اونم بدلیل بی صدا بودن کابین تو ذوق میزنه به هر حال من اونقد راضیم که میخام اس هفت بخرم …موفق باشید

  5. حمید | تیر 25, 1397 | لینک نظر

    کسی در هنگام خرید من را راهنمایی نکرد.ولی من این طرز فکر را بد میدونم و وظیفه شهروندی خودم را به همگی هموطنانم عرض میکنم.من مدل 94 و اتوماتیک این به ظاهر ماشین را داشتم.مزایا نداره پس میرم سراغ معایب.
    کیفیت رنگ بسیار بد.گیربکس 4 سرعته ضعیف.لرزش فرمان بخصوص در سرعتهای بالا که شما را از رانندگی بیزار میکنه.کولر بسیار بسیار ضعیف.در کل مطمئنم کرمان خودرو به تمامی این عیبها واقف بوده و در نهایت بی وجدانی به مردم انداخت.بهر حال اینم سرنوشت پول بی زبون ما بود که حروم این زباله و این نامردا شد.مطئنا جک اس 5 و لیفان 820 وهر چی که این کارخونه تولید میکنه هم گرون و هم بی کیفیت هست.

    • در پاسخ به: حمید

      pelikan | تیر 26, 1397 | لینک نظر

      دروغ و دروغگویی در بین مردم ما نهادینه شده و متاسفانه کسی که حتی خودروهایی که نام میبره سوار نشده درباره اون نظر میده. اگه پول خرید و… خودروهایی را نداریم سعی کنیم قانع بوده و به خودروهای داخلی باکیفیت و بدون مشکلات تخیلی بالا بسنده کنیم. متاسفانه این سایت و فضای اون شده جایی برای دروغ و دروغگوها. و متاسفانه با وجود داشتن امکان برای جلوگیری از تخلف عده ای با نام های مختلف؛ هیچ اقدامی صورت نمی پذیرد. البته ایرادی وارد نیست؛ سایتی مانند دنده 6 به دنبال جنجال و… در میان کاربران خود بوده و یقینا خود نیز در این بحث های بیهوده شریک است.

    • در پاسخ به: حمید

      sunmartin | تیر 26, 1397 | لینک نظر

      چطور راهنمایی نکردن بنده بارها گفتم خودم خودروی چینی داشتم و چه عذابی کشیدم خودوری چینی سراسر بی کیفیتی آپشن های گول زنننده و بی کیفیت خدمات بسیار پایین و قطعات با قیمت بالا و نبود مشتری در مرحله فروش استوک هستن اینهمه بحث و جنجال بین بنده و طرفداران خودروهای چینی و چینی سواران که اکثرا دلال شرکت های بزن در رو داخلی با سود بالا هستند را در کامنت ها مطالعه نکردید؟؟ سال 94 همین جک j5 خریداری کردم واقعا افتضاح کامل بود کیفیت رنگ بمانند پوسته تخم مرغ که پوسته شده میریخت بدنه بسیار ضعیف و مستعد قر شدن و فرورفتگی نبود چند بک لایت در زیر بالابرها که در شب بسیار آزار دهنده بود پایین بود اگزوز و بست که 2 بار کنده شد به همراه انباری اگزوز خنگی و قدیمی بودن گیربکس که یک عذاب بود
      یکی از دوستان آریزو فایو توربو خریده خودروی مذکور واقعا یک اسباب بازی در قالب یک خودرو است باید نواقص ان خودرو را ببینید

      • در پاسخ به: sunmartin

        pelikan | تیر 26, 1397 | لینک نظر

        یکی از اون دلالها و دروغگوها همین ایشون هستن که بارها از مدیران سایت تذکر گرفته. خدتونو بزنید به اون راه و اصلا بهش توجه نکنید. متاسفانه با پیدایش فضای مجازی بیماری های جدید روانی هم ایجاد شده و مشکلاتی ایجاد کرده. شخص برای نشون دادن خودش هر کاری میکنه و دست به هر کاری میزنه. مثلا از چند آی دی و اسم استفاده میکنه و … . البته بعضی از این افراد کار اصلیشون همین هست. یعنی دریافتی در برابر شلوغ کردن وبسایت های مختلف! به هر حال امیدوارم این بیماری درمان بشه و در فضای مجازی شاهد افراد این چنینی نباشیم. کسانی که از واژه “منم” استفاده زیادی می کنن ولی در حقیقت چیزی جزء “هیچ” نیستن

        • در پاسخ به: pelikan

          ابابیلی | تیر 26, 1397 | لینک نظر

          خب بنده خدا درست میگه من خودم چینی داشتم سر سال نکشید فروختم تازه از من تیگوه 5 بود که خرابی گیربکس و هرزگرد موتور داشت گارانتی زیر بار نمیرفت بعد بلبرینگ چرخ جلو سمت چپ شروع به صدا کرد که فکر میکردن من نمیدونم میگفتن طبیعیه خلاصه مطلب من وقت هر روز د رتعمیرگاه نداشتم با همون شرایط فروختمش زیر قیمت دست دوم طرفداری نکن از جینی ها که دلم خونه ازشون
          برو تعمیرگاه و نمایندگی ها ببین پر از چینیه

          • در پاسخ به: ابابیلی

            pelikan | تیر 27, 1397 | لینک نظر

            بله! همون طور که گفتم مشکلات روانی در جوامع امروز و به خصوص در ایران افزایش چشمگیری داشته و ما در بالا شاهدِ این ماجرا هستیم. متاسفانه باید به هر نحوه ممکن حرف خودشون را به کرسی بنشونن و دروغ و… هم براشون مهم نیست. امیدوارم که این مشکلات روانی حل بشه و ما از شر انسان های روانی خلاص بشیم!

      • در پاسخ به: sunmartin

        نیما | مهر 6, 1397 | لینک نظر

        دوستانم که احتمالا پول ندارند و پراید سوار هستند و تو عمرشون حتی یه سانروف ندیدن لطفا نظرات مزخرفتون رو نگه دارید برای خودتون
        من بعد داشتن پراید، ۲۰۶ ، سمند، پرشیا و ۴۰۵ موتور ۲۰۰۰ در حال حاظر لیفان ۶۲۰ دارم و با اطمینان خدمت دوستان عرض میکنم یک سر و گردن بیشتر ، نسبت به تمام ماشین های قبلی که داشتم سواری بهتر و لذت بخش تری داره ، بسیار نرم تر و امکانات بسیار بهتر و بیشتر و کیفیت بالاتری داره
        بدون تعصب گفتم امیدوارم دوستانی که برای خرید ماشین چینی دو دل هستن بخونن و قضاوت کنن

    • در پاسخ به: حمید

      امیر | بهمن 4, 1397 | لینک نظر

      بخدا حتی یبارم سوار نشدی و شعاری مطلب مینویسی و دلایلشم قطعا برا همه مشخصه …… کسی که این حرفارو میزنه قطعا باید از بنز یا لکسوس اومده باشه و شایدم از پرشیا با موتور ۱۸۰۰!!! بهر حال متاسفم برا این نظر مغرضانه شدید

    • در پاسخ به: حمید

      مهران | بهمن 6, 1397 | لینک نظر

      شكی نیست كه این ماشین مزایا و معایب خودشو داره و خیلی در موردش حرف زده شده ولی از معایبی كه شما گفتی فقط كولر ضعیف واقعیه….ولی در زمان خودش كه اومد با اون قیمت بی رقیب بود و نزدیك ترین رقیبش جیلی بود كه 25 میلیون گرون تر بود تصور كنید!!! . صد البته الان گزینه های بهتری هست .

  6. بی ترمز | بهمن 11, 1396 | لینک نظر

    آپشنهای اضافی جک جی 5 اتومات نسبت به بسترن b30 :
    1- سیتم تهویه اتوماتیک
    2- سیتم هشدار باد لاستیک TPMS
    3- دریچه هوای عقب
    4- صندلی تمام چرمی
    5- زاپاس بزرگ
    6- چراغ سقفی وسط
    7- چراغ خطر لادری
    آپشنهای اضافی بسترن نسبت به جک:
    1- گیربکس 6 سرعته
    2- حالت اسپرت و نرمال در گیربکس
    3- کروز کنترل
    4- سینی زیر موتور
    5- درب باک دکمه ای
    6- مانیتورلمسی و دوربین عقب
    7- سنسور وزن روی صندلی جهت تشخیص برای هشدار کمربند و ایربگ شاگرد
    8- ریموت تاشو و درب بازکن صندوق عقب بر روی ریموت.
    9- خط برخورد سپر جلو برای موانع نقطه کور
    10- کامپیوتر سفری چندگانه
    11- سیستم ایزو فیکس صندلی کودک
    12- سیستم پایداری الکترونیک ESP
    13- سیستم کنترل کشش TCS
    14- سیتم ترمز کمکی BA
    15- سیستم کنترل در سراشیبی (بالا و پایین) به مدت 2 ثانیه HHC
    16- دی لایت یا چراغ روز
    17- چراغ عقب نئون
    18- زنجیر تایم
    19- چراغ مشایعت راننده در 4 زمان.
    20- سیستم جلو گیری از آسیب فقط پنجره راننده.
    21- حالت گیره قفل کفی راننده جهت جلو گیری از سرخوردن کفی.
    22- خارج نشدن سویچ در مواقع خاموش کردن خودرو درحالت غیر از P .
    23- دریچه هوای عقب در زیر صندلیهای جلو تعبیه شده و هوای بیشتر با صدای کمتری به عقب بطور نرمال پرتاب میکند.
    24- فرمان D-cut یا D شکل
    25- سیستم محافظ گیربکس در حالت خراب شدن گیربکس وحرکت تا مقصد با سرعت کم
    26- بلوتوث
    27- حالت رساندن تا مقصد درصورت خرابی گیربکس ( که هنوز کسی تستش نکرده)

    معایب جک اتومات
    1- سیستم تعلیق خشک و تقه زن (اون اوایل همه دنبال یک نوع لاستیک بودن برای وسط فنر که کمتر تقه بزند)
    2- اتاق فوق العاده پر سرو صدا که در دست اندازها صدای دف زنجیر دار (داریه تمبک) میدهد
    3- صدای زوزه باد (حالت سوت کشیدن) در سرعتهای بالای 70 که معلوم نیست از آینه بقل است یا سانروف
    4- لرزش فرمان از سرعتهای بالا 90 تا 130 که ربطی به نوع لاستیک و تایم فرمان و بالانس چرخ (درجا یا روی دستکاه) ندارد.
    5- نداشتن چراغ در دکمه های شیشه بالابر که در شب مشکل زا است.
    6- صدا فوق العاده اذیت کننده گیربکس برای سرنشینان عقب بعلت دنده مرده رفتن گیربکس.
    7- نداشتن ترمز در یک دقیقه اول بعد از روشن کردن خودرو که بعد از 1 تا 2 دقیقه ترمز پر میشود.
    8- گیربکس فوق ضعیف که در سربالایی معکوس نمیکشد و باید با حالت منوآل حرکت کرد.
    9- نداشتن پورت USB بر روی پخش (مینی USB)دارد.
    10- مصرف فوق العاده بالا در شهر که ماننده یک خودرو 2400 حدود 12 تا 13 با رانندگی نرمال.
    11- آپشن TPMS یک آپشن غیر عملی است و کار نمیکند و فقط جنبه ظاهری دارد که شاید همین آپشن علت لرزش فرمان در سرعتهای بالا باشد.
    12- دریچه هوای عقب کوچک است و فقط جهت اذیت زانوی نفر وسط طراحی شده و در دمای کلی عقب (سرما یا گرما) تاثیری ندارد.
    13- سوییچ زشت و دراز که حالت تاشو ندارد و جاگیر است.
    14- نمایش گر دماسنج بد جایی تعبیه شده و بسیار ریز و ناخوانا میباشد.
    15- روشن بودن دائم فن رادیاتور.
    معایب بسترن B30:
    1- دمای یکسانی از تمامی دریچه ها هوا خارج نمیشود(چه سرما چه گرما).
    2- بخاری دستی که زیاد احتاج به تنظیم دارد ( خسته کننده).
    3- نداشتن چراغ سقفی عقب.
    4- زاپاس کوچک.
    5- صدای مرکز فرمان برف پاک کن آزار دهنده است.
    6- جنس پلاستیک خشک فراوان در تمامی اتاق و مخصوصا داشبورد.
    7- کلید مجزا جهت خاموش کردن ایربگ شاگرد ندارد.
    8- کلاه صندلیها بدون خواباندن صندلی خارج نمیشود.
    9- تمایل زیاد به دنده سبک و حرکت با دنده مرده.
    مزایا جک اتومات:
    1- چراغ سقفی جلو برای دوطرف کلید مجزا دارد.
    2- دریچه هوای وسط و عقب امکان بستن دارد.
    3- فضای پای سر نشینان عقب بیشتر است.
    4- دنده به نرمی عوض میشود و درحالت حرکت نرمال تقه ندارد.
    5- درسرعتهای بالای 140 خودرو هنوز قدرتمند است.
    6- بر روی برف با لاستیکهای خود شرکت به راحتی سر نمیخورد و اصطکاک خوبی دارد.
    7- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (که تقریبا درست کار نمیکند زیر 26 هوای سرد و بالا 27 هوای خیلی گرم میدهد)

    معایب مشترک:
    کیفیت پایین مونتاژ ایرانی (بخصوص درجک)
    نداشتن زیر آرنجی وسط صندلی عقب
    سر و صدای زیاد فن بخاری یا کولر در دور بالای فن اتاق
    سیستم تهویه در هردو ضعیف است و دمای مناسبی به سرنشینان نمیدهد)بخصوص درجهت های مختلف پرتاب باد در بسترن مشکل دارد)
    هردو گیربکس تمایل به حرکت با دنده سبک و حالت دنده مرده دارند

    مقایسه مشترک:
    سنسور عقب بسترن بصورت مخفی ولی در جک بیرون زده است
    کیفیت صدای پخش جک بهتر از بسترن است
    مصرف سوخت بسترن حدود 3 لیتر در 100 کیلومتر در شهر کمتر از جک میباشد (در رانندگی نرمال).
    شتاب و قدرت بسترن خیلی بهتر از جک است (به اعداد و ارقام الکی توجه نکنید).
    گیربکس و تعویض دنده بسترن خیلی بهتر از جک میباشد مخصوصا در رانندگی چالشی و در ضمن دو حالت رانندگی نرمال و اسپرت دارد.
    سواری بسترن فوق العاده از جک بهتر و نرم تر برای تمامی سرنشینان است و هندلینگ بالاتر نسبت به جک دارد.
    دید جلو بسیار خوب راننده برای بسترن با وجود ابعاد بزرگتر نسبت به جک.
    فرمان سفت شونده بهتر بسترن نسبت به جک در حال حرکت.
    شعاع گردش بسترن با وجود طول بیشتر کمتر از جک میباشد.
    داشبورد و تزئینات داخلی جک بهتر از بسترن است.
    چراغ عقب جک ال ای دی و در بسترن نئون است.
    ترمز بسترن خیلی بهتر عمل میکند همچنین در جاده های برفی و یخی (که البته لاستک خیلی موثر است).
    تعادل بسترن بر روی پیچ ها در سرعت خیلی بهتر از جک میباشد.
    تنظیمات صندلی در بسترن روانتر از جک است.
    محفظه پشت دسته دنده در جک درب دارد و در بسترن ندارد.
    سنسور نور جک خیلی قوی تراز بسترن است و سریعتر عمل میکند.
    نکته :
    چون بنده حدود 3 سال پیش جک را فروخته ام (طولانی شدن زمان و فراموشی) و با بسترن هنوز مسافرت نرفتم (حدود2700 داخل شهر) این امکان را برای خودم محفوظ می دارم که درصورت تجربیات جدید نوشته های بالا را تصحیح کنم.

    • در پاسخ به: بی ترمز

      sunmartin | بهمن 11, 1396 | لینک نظر

      آفرین اولین کامنت تخصصی بود که تمامی مواردش قبول دارم در سال 92 جک جی 5 .و در سال 94 بسترن آسا بی پنجاه اف نیو که به تازگی وارد ایران شده بود در نمایشگاه خریدم تمام یه موارد یاد شده توسط بی ترمز صحیح است اما در یک کلام خودوری خوب چینی نداریم چین در طی این 20 سال فقط رنگ و لعاب عوض کرد کیفیت اصلا چون برنامه ای برای ارتقا کیفیت ندارند طراحی موتور بروش معکوس و برچسب مزدا و هیوندا و ریکاردو روی اونها زدن فقط از کشوری مثل جین برمیاد و بس

      • در پاسخ به: sunmartin

        مهران | خرداد 3, 1397 | لینک نظر

        دوست محترم من طرفدار چین و چینی نیستم و برعكس با احترامی كه برای تلاششون قایلم خوشم ازشون نمیاد، اما واقعیت چیز دیگه ایست اگه به آمار جهانی نگاه كنی بیشترین درصد بیشرفت شركتهای خودرو سازی مال شركتهای چینی هستش تو ارتقای كیفیت و تكنولوژی و تیراژ بزودی بیشتر شركتهای مطرح رو كنار میزارن….این یك واقعیته شاید ما خوشمون نیاد ولی هست…كافیه سری به مجلات و سایتهای معتبر خارجی بزنید. البته مشكل اصلی اونها ارتقای تصویر برند هستش كه به راحتی نمیشه درستش كرد.

      • در پاسخ به: sunmartin

        مهدی خ | تیر 17, 1398 | لینک نظر

        شما فرق بی ۳۰ و بی ۵۰ رو نمی دونی چیزی نگو! در مورد عیوب بسترن بی ۳۰ اولا بسیاری از خودروهای امروزی اصلا زاپاس ندارند مثل همین کره ای ها که شما سنگشون رو به سینه میزنی، و یا مثل بی ۳۰ لاستیک زاپاس فقط برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده است و با لاستیک اصلی متفاوت است. ۲، گیربکس بسترن بی ۳۰ فوق العاده هوشمند است به دلیل اینکه به موتور فشار نیاد سریع دنده رو سبک می کنه. اگر مایل هستید دنده ها دیرتر سبک شه از حالت sاستفاده کنید.ضمنا از همین مدل گیربکس در خودروهای کره ای و حتی آلمانی هم استفاده می شود که می توانید تحقیق کنید.غالب خودروها نه دوتا کلید خاموش کردن کردن ایربگ دارن، نه دو تا چراغ سقفی و نه زیر آرنجی سرنشین عقب. از این گذشته زیر آرنجی عقب باعث راحتی در مسافرت هم نیست. بسترن بی ۳۰ ۴ ستاره کیفی داره در گروه خودش و بهترینه.

    • در پاسخ به: بی ترمز

      داگلاس | اسفند 1, 1396 | لینک نظر

      همین که گفتی سوییچ جک تاشونیست برای همه ثابت میشه که دروغگو هستی. عزیزم بهمن هم تموم میشه و دروغهات اینجاست. تا به حال 20 متر هم جک نروندی. هم تو هم سنمارتین که همچی داشته تا حالا(بوگاتی شیرون، فراری fxxx و…) بهتره فضای مجازی رو آزاد بزارید و این قدر مضخرف نگید.

    • در پاسخ به: بی ترمز

      امید | اسفند 24, 1396 | لینک نظر

      درود به شما دوست عزیز که انقدر صادقانه معایب رو گفتین.بله همه مواردی که گفتین عین حقیقته چون خودم جک اتوماتیک سال 94 داشتم . البته دلیل اصلی فروش ماشین عدم کشش آزاردهنده در سربالاییها و دلیل دوم کولر بسیار ضعیف در تابستان بود که با مراجعه به نمایندگیها و تحقیق متوجه شدم همشون همین مشکلو دارن.ضمنا اون صدای آزاردهنده هم داخل اتاق واقعا اذیت میکنه. باز هم ممنون از شما

      • در پاسخ به: امید

        امین | خرداد 3, 1397 | لینک نظر

        دروغ که شاخت دم نداره. تمام موارد بالا تبلیغاتی بوده و نادرست هستن

  7. Morteza | دی 25, 1396 | لینک نظر

    ماشین من 94000 KM تا حالا کار کرده خرجی روی دستم نذاشته فقط یبار یدونه دسته موتورشو عوض کردم که اونم ضروری نبود ولی حالا عوض کردم دیگه قیمتش شد 100 تومن فکر کنم.

    کلا ماشین خوبیه من راضیم ازش اگه همینجوری بمونه, زیاد فرقی من شخصا از نظر اتاقی و اینا با سراتو 2000 اپشنال احساس نکردم فقط سراتو شتابش بیشتر بود و گیربکسش خیلی خوب معکوس میکشید وگرنه به نظر من جک اتاقش بهتره از سراتو حتی متریال استفاده شده داخلش
    چرم روی داشبورد بعد 3 سال و نیم با نوش فرقی نمیکنه
    چرم صندلی ها تغییر محسوسی نکردن
    چرم روی فرمون ولی بعد 3 سال پوست پوست شد اون قسمتی که افتاب بهش خرده بود و زیاد استفاده شده بود
    رنگ استیل روی دسته دنده هم بعد 2 سال کم کم از بین رفت
    سر و صدای اتاق نسبتا خوبه از ماشین داخلیا خیلی بهتره بعد سه سال
    جلوبندی ماشین هنوز دست بهش نخورده و جلوبندی ساز حرفه ای بردم گفت فعلا دست بهش نزن خوبه .
    قیمت قطعاتش هم عین ماشیناای مثل 206 و ال 90 یا شاید ارزون تر از اونا باشه اکثر مواقع
    وزن ماشین خیلی بالاست این برای ایمنی ماشین نکته مثبته ولی با موتور 143 اسب بخاری که داره وزنش کمتر بود خیلی شتابش بهتر میشد
    مصرف سوختشم تو جاده حدود7- 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر هست.

    خلاصه با قیمت پایین مدل کار کردش نسبت به بقیه ماشینا اگه میخواید 45 هزینه کنید به نظرم سرویس خیلی خوبی میده به خریدارش.

  8. mik | تیر 13, 1396 | لینک نظر

    سلام مشکل سوخت و ترمز با آپدیت جدید برطرف میشه خدایی نسبت به پولی که میدی ارزششو داره بهتر از ال نود یا ۲۰۶اتوماته گیربکسش خنگ نیس بنظرم اگه خنگ میخای میتونی واسه ۲۰۶و بقیه چینی ها مقایسه کنی تا ببینی واقن سر تر هست. صدای فن هم با تعویض ترموسات به ۷۹درجه کاملا برطرف میشه فقط من نمیدونم کهایا با انجام اینکار برای گیربکس که دماش با فن خنک میشه اشکالی بوجود میاد یا نه که از دوستان خاهشمندم اگه اطلاعی ازین موضوع دارن توضیح بدن…ممنون

    • در پاسخ به: mik

      رسول | بهمن 22, 1396 | لینک نظر

      سلام
      من سری اول جی5 رو خریدم الان حدود 70000 تا کار کرده از شهریور پارسال ترموستات تاما 76 انداختم .هیچ مشکلی تا الان باهاش نداشتم .گیربکس هم آپديت شده و مشکل ترمز و خنگ بودن که بعضی ها میگن حل شد .ضمنا من قصد فروش ندارم که بخوام تعریف کنم .مصرفیه مثل باطری و تسمه تایم و تسمه دینام و یک دست شمع عوض شده و روغن گیربکس و لاغیر .

  9. بهنام | خرداد 30, 1396 | لینک نظر

    سلام من دو سال هست جک جی ۵ اتومات دارم تو ایم دو سال اصلا خرج فنی نداشتم بسیار راضی بودم جلوی ماشین پایین است ولی این امر باعث زیبایی بیشتر ماشین هست کسایی که با پایین بودن ماشین مشکل دارن مزدا ۳ بگیرن چیکار میکنن این ماشین یک ماشین کم صدا و راحت هست که هروقت اراده کنید با معکوس دادن صدای اسپورت موتور ان لذت سواری را بیشتر میکند در واقع در رنج قیمت خودش بسیار خوب است من تجربه سوار شدن مزدا ۳ اپتیما اسپورتیج سراتو و….. داشتم واقعا این ماشین بسیار سواری خوبی داره کسایی که طرز رانندگی با گیربکس ۴ دنده اتومات را بلد نیستند کرولا ۲۰۱۴ ۴ دنده بگیرن هم به مشکل میخورن
    مزایای ماشین
    ۱.صدای کم موتور داخل کابین جنس مواد استفاده شده داخل کابین از تولیدات داخل بسیار بهتر است و صدای باد در سرعت بالا بسیار کم حتی نسبت به سراتو
    ۲.هندلینگ بسیار خوب سر پیچ ها
    ۳.شتاب ثانویه بسیار خوب
    ۴.پس از تعویض رزیناتور و اپدیت گیربکس تعویض دنده بسیار نرم و بیصدا و شتاب اولیه بسیار بهتر شده
    معایب خودرو
    ۱.خشک بودن خودرو که با تعویض لاستیک ها بهتر میشه
    ۲.کمی تاخیر هنگام معکوس دادن
    ۳.مونتاژ بد و مشکلات مونتاژی نظیر ترموستات که با تعویض ترموستات ۷۶.۵ مشکل فن ماشین حل میشود

  10. فرزاد | فروردین 25, 1396 | لینک نظر

    این خودرو یک فاجعه بود ، تیر ماه سال 94 تحویلش گرفتم و با 8 میلیون ضرر و پیمایش 4000 کیلومتر در اواخر شهریور سال 94 فروختمش ، عزیزان کرمان موتور میتونند اسم بنده رو به نام محمدرضا فرزاد در لیست خودشون جستوجو بکنند ، یک فاجعه بود ، یک سمند داشتم با هزینه زیاد اومدم و این خودرو رو گرفتم خیلی ها بهم گفتن کمی پو بگزارم روش و فلوئنس دنده ای بخرم ، یا با کمی بیشتر یک سراتوی سایپا بخرم ، خب 6 سال بود یک سمند داشتم و خیلی هم راضی بودم یعنی خواستم یک تغییر ایجاد کنم ، یک ماشین خشک با مصرف بنزین 14 الی 16 لیتر تحویل گرفتم که توی سر بالایی اصفهان نطنز خدا شاهده با سمند 150 تا میرفتم اینو میکشتی 110 تا بیشتر نمیرفت توجیهشون این بود که بعد از 10000 تا خوب میشه ، هزینه خدمات پس از فروش فاجعه بود یک چراغ راهنمای سر آینه تعمیر و نصبش پای من قریب 100 هزار تومان آب خورد خود راهنما رو 40 هزارتومان و هزینه تعویضش پای من 60 هزار تومان آب خورد ، به عبارتی داشتم هزینه های یک خودرویی مثل سراتو رو میدادم ولی در عوض خر سوار بودم ، بعد با بدبختی و 8 میلیون ضرر فروختمش و چون کل پس اندازم داغون شده بود و خیلی دلزده شدم رفتم این زن زشت بساز و حرف شنو یعنی ال 90 رو خریدم که گرچه مثل فرغون میمونه اما حداقل وقتی توش میشینم رانندگی اش لذت بخشه نه اینکه 60 میلیون پول بدم و حس کنم سوار گاری ام

    • در پاسخ به: فرزاد

      sunmartin | فروردین 25, 1396 | لینک نظر

      درود بر شما بنده بارها بارها و بارها عرض کردم ترید چینی مساوی است با شکست و نیستی اما دلالان در هر سایتی رخنه کرده و با هر ترفندی در جهت تملق و چاپلوسی خودروهای چینی اهتمام میورزند بمده سال 92 این خودرو را خریدم و با 10 ملیون ضرر که بیشترین ضرر بود فروختم با هزار نذر و نیاز و جالب اینجاست که جک جزو بهترین های چینی است مثل “امجی”
      حال شما وضعین ایفان چانگان چری آسا بسترن بی پنجاه اف نیو? را در نظر بگیرید که برای فروشش باید به ستوه آمد

    • در پاسخ به: فرزاد

      مهدی | فروردین 25, 1396 | لینک نظر

      برای اینکه شما این خودرو رو با فلوئنس و سراتو عوض کنین چندان کم هم نباید به پول خودتان اضافه کنید. برای فلوئنس 40 ملیون دیگه باید پول بدید یعنی دست کم 100 ملیون! من این خودرو رو ندارم و ادعایی هم ندارم. اما با ماشین باجناقم رانندگی کردم که جک اونم 1500دستی و نه 2000 رو داره. این ادعا که بیشتر از 120 به طور فاحشی نادرست است. این رو گفتم که بگم لطفا اگر از ایراد خودرویی می نویسید واقعی باشه. مسلما ما هر خودرویی رو نداریم که از چم و خمش سر در بیاریم اما قدرت تشخیص ادعاهای غیر واقعی رو هم تا حدی داریم

      • در پاسخ به: مهدی

        فرزاد | فروردین 26, 1396 | لینک نظر

        باور بفرمایید بنده نه دلالم نه در متنم سود خاصی از بد نوشتن از جک نصیبم میشه ، اینکه گفتم یک مقدار بیشتر خب مقصودم یک خودروی فلوئنس دنده ای بود که در آن بازه زمانی یک دست دوم تقریبا کم کار ( در حدود 5000 کیلومتر و اینها رو میگم یعنی تقریبا نو) رو میشد با 75 میلیون تهیه کرد ، یا با وام میتونستم یک سراتوی سایپا رو با 40 میلیون وام بدون بهره بگیرم ، که حدود 90 تومان تمام میشد ، خداییش من حتی نمیدونم این خودروها خوب هستن یا نه ، ولی میدونم جک افتضاح بود ، این خودرو در جاده کفی خیلی خوب بود ، البته به علت تنظیم کارخانه اجازه نداری بیشتر از 170 برید که این اشکالی هم به نظر نیست ، ولی در سینه کشی ها به طور اعصاب خوردکنی بی نفسی خودرو محسوس است یعنی باور بفرمایید در سینی کشی نظنز بیشتر از 110 120 نمیرفت ، حالا برای اینکه قسمم راست باشه باور بفرمایید من نتونستم به جز موارد محدود در سینه کشی سرعتش رو به بالای 125 برسونم ، مصرف بنزین در مدت زمانی که خودرو دست من بود فاجعه بود در جاده که مجبور بودم به خاطر گیریبکس مزخرف چهار دنده ای دنده دستی حرکت کنم و به عبارتی به ماشین گاز میدادم مصرف تا صدی 15 لیتر بالا میرفت وقتی تماس گرفتم با نمایندگی عنوان کردند این 10 هزار کیلومتر این طوری است ، گفتم بابا جان فوقش 2 الی 3 لیتر کمتر میشه ، شما توی مشخصات خودرو نوشتید 7/8 لیتر مصرف میکنه ، خدا شاهده خانم پشت گوشی به من گفت ما مصرف بالاتر از شما هم داشتیم صبر کنید !!!
        در بازار آزاد در اون زمانی که من خودرو رو داشتم حتی یک پیچ این خودرو هم پیدا نمیشه و شما وابسته به نمایندگی هستید ، خب این سیاست شرکتهای چینی است ، یک خودرو به ظاهر مجهز رو با قیمت پایه ارزون به شما میفروشن ، در حالی که خودرو به مرور دارای استهلاک بالاست شما به نمایندگی وابسته هستید که اونجا دیگه موقع گذر پوست به دباغ خونه است ، یعنی تقریبا هزینه های جانبی اون دست کمی از یک خودروی بالای 100 میلیون ندارد

      • در پاسخ به: مهدی

        فرزاد | فروردین 26, 1396 | لینک نظر

        اگر بخوام به عنوان یک راننده غیر حرفه ای و از دیدگاه یک مصرف کننده معمولی نظر خودم رو در مورد این خودرو بگم
        داخل خودرو :
        بسیار خشک ، صندلی مثل نیمکت ، کیفیت متریال داخلی متوسط رو به پایین ، در مورد شکل دکور داخلی خب سلیقه ای است خودم زیاد ازش بدم نمی اومد ، جا دار ، هم برای صندلی های عقب و هم جلو ، دید به اطراف خوبه ، و حس اینکه در یک ماشین درست حسابی نشسته اید رو به شما میده
        بیرون خودرو : به نظر من خیلی ظاهر خوبی داشت ، فقط از آرم ستاره دریایی و یا عنکبوتی که با دمپایی زدن روش خوشم نمیاد ، صندوق عقب جادار و خوبی داشت ، کیفیت رنگش ( مال من مشکی بود ) فاجعه است حدااقل اون خودرویی که من در تیر 94 تحویل گرفتم این جوری بود ،
        کیفیت رانندگی : در جاده های کفی رانندگی با این خودرو توام با حس امنیت است و شما به راحتی و بدون مشکل با سرعت 170 تا میتونید رانندگی کنید صدا به داخل خودرو نفوذ نمیکنه ، فرمان پذیری نسبتا خوبه اما هیجان چندانی هم برای شما تولید نمیکنه ، اما در نواحی که شیب و سینه کشی دارید کاملا دارید عصبی میشید ، ضریب دنده ها جالب نیست ، از تعویض دنده ها به طور اتوماتیک لذت نمیبرید ، دنده دستی هم چندان دلپسب نیست یعنی قدرت موتور 140 اسب بخاری اصلا خودش رو نشون نمیده ، ترمزهاش خوبه ،
        وضعیت قطعه : قطع به یقین شما به خود نمایندگی وابسته هستید و هزینه خدماتشون هم چندان ارزون نیست
        از نظر فنی : حقیقتش من آدم فنی نیستم و حقش نیست در این زمینه نظر بدم ، اما فکر نمیکنم این بحث که موتور این خودرو میتسوبیشی باشه صحت داشته باشه ، روی موتور خودروی من که خبر از میسوبیشی نبود ،

        • در پاسخ به: فرزاد

          ارمان | شهریور 18, 1396 | لینک نظر

          در حال حاضر قطعات این خودرو به وفور و با قیمتی بسیار مناسبتر تو بازار پیدا میشه.بنده خودم فروشگاه لوارم یدکی ماشینهای چینی دارم شمال.خودم نداشتم این خودرو رو.اما با توجه به اینکه با ماشینهای چینی بواسطه شغلم سرو کار دارم موثق خدمتتون عرض میکنم که این ماشین تاحالا خوب از اب درومده و خرابی نداره.ام وی ام و لیفان ولی بسیار مشکل دارن و استهلاکشون اکثرا بالاست.

        • در پاسخ به: فرزاد

          ارمان | شهریور 18, 1396 | لینک نظر

          ضمن اینکه همه چیز رو با توجه به قیمت باید سنجید.در رنج جدود 50تومن که میشه دسته دوم تمیز این خودرو رو خرید چه گزینه دیگه ای هست ؟مگان 8سال کارکرده با خرج لوازم وحشتناک؟ یا زانتیا 88 با استهلاک معروفش؟کدوم گزینه جایگزین وجود داره که هم اتومات باشه هم مدرن باشه نسبی هم با 50 تومن بشه خرید؟واقعا گزینه دیگه ای نیست.برای همین بنظر من تو رنج خودش بهترین گزینست.

    • در پاسخ به: فرزاد

      رضا | اردیبهشت 3, 1396 | لینک نظر

      سلام دوستان .من قبل از عید این ماشینو تحویل گرفتم. دوست داشتم خوب آب بندی بشه اما بدلیل یه اتفاق غیر مترقبه مجبور شدم با صندوق پر راهی خوزستان بشم . فشار روی موتور و گردنه های لرستان و انواع آب و هوا تا جنوب. انصافا که هیچ اذیتی نداشت. خیلی نرم و راحت. البته که اولین بار بود با اتومات رانندگی می کردم ولی زود قلقش دستم اومد. بدون مشکل گردنه های تند رو بالا رفت. خلاصه حدود 3000 تا باهاش روندم شکر خدا کاملا راضی ام. من این ماشینو قسطی خریدم . 25 تومن بیشتر نداشتم . بله اگه بیشتر داشتم قطعا میرفتم سراغ یه برند اسم و رسم دار و حتی دست دومشون . اما با توجه به پولم از ماشین کاملا راضی ام . امنیت و آسایش داره . در حد خودش . اهل کل کل و مسابقه نیستم و یه ماشین ترو تمیز می خواستم واسه راحتی و آسایش نه مسابقه .بله کیفیت رنگش می تونست بهتر باشه . ارتفاعش کمه و توی بعضی سرعتگیرا میگیره اما خب خیلی از ماشینا اینجوری ان مثلا مزدا 3 … مصرف کاملا معقول. توی سفر 7.5 و توی شهر و ترافیک حدود 10 یادمون باشه تمام ماشینای مونتاژ ایران یه سری عیب و ایراد مونتاژی دارن که خب از ماست که بر ماست. اما این ماشین ماشین قرص و جونداریه ..

    • در پاسخ به: فرزاد

      علی | تیر 20, 1397 | لینک نظر

      من 2 ساله جک جی 5 دستی دارم عالی وبدون خرج سربالایی با هر ماشینی کورس بزاری مطمئنا برنده ای دیگه سطح صاف نگو…کم خرج کم صدا شیک ومجلسی الان هم بالی 70 ارزششه .باسراتو ومزدا3 مقایسه کنید فقط .همکارم بیشتراز 5 ساله داران هنوز نگفته آخ.سطح اتکا واطمینان در پیچها بعلت سنگینی وکاهش ارتفاع عالیه -موتور میتسو بیشی آن دیگه هیچ حرفی برای ایراد نگذاشته در مجموع ماشین درجه یک یک تیر97

    • در پاسخ به: فرزاد

      علی | بهمن 18, 1397 | لینک نظر

      اگه هنوزم داشته بودی الان 90 میلیون ارزش داشت زود فروختی

  11. نریمان | شهریور 8, 1395 | لینک نظر

    سلام بیکران بر گلریزگلریز…………………………………………………………….

  12. کاوه همتی | مرداد 11, 1395 | لینک نظر

    سلام و درود و عرض ادب
    دوستان من خیلی ادم حساسی هستم توی خرید همه چی ولی در نهایت تصمیم به خرید جک جی 5 گرفتم ولی کلا اگه خواستین این ماشین و خرید کنین از مدیر فروش کرمان موتور اقای گلریز مستقیم بخرین اون خودش هوای مشتریاشو داره و واقعا ادم مهربون و با سوادی هستش کلا خیلیا برای اینکه ماشین سالمی گیرشون بیا د فقط از اقای گلریز میخرن به نظرم ارزششو داره که بخواین توی این مملکت پول بیزبونتون و نریزین دور تلفن موبایلشونم هست 09122453675

  13. علی رضا | مرداد 10, 1395 | لینک نظر

    سلام دوستان من بین خرید جک دنده ای واتوماتیک شک دارم کسی میتونه من را راهنمایی کنه.ممنون میشم.

  14. هیچکس قدرت فریب دادن خود را ندارد مگر اینکه چشم بر روی حقایق ببندد.
    قطعات خودروهای مونتاژ ایران تاکید میکنم مونتاژ به جهت بهره مندی سود بیشتر مدیران نه کارگران و مهندسان با قیمت بسیار پایین تهیه و بهضا تولید میشوند.نتیجه این فرایند …. تصمیم باخودتان.دلیل بنده از استفاده کلمه(تصمیم) این است که من نوعی مختار هستم هر گونه که بخواهم فکر کنم اما در شکل گیری فرایند ذکر شده تغییری حاصل نمیشود .
    ایرانی شایسته بهترینها است.اما مدیران واقعی/مهندسان واقعی و…. کسانی هستند که علاوه بر این نام متعهد هم باشند.
    تمامی خودروهای چینی باکیفیت تر از خودروهای فعلی ایرانی هستند.به امید روزی که هموطنان عزیز با بالا بردن آگاهی خود از طریق منابع معتبر و مهمتر از آن چگونگی تشخیص منابع معتبر از سایر بیشترین لذت را از رانندگی تجربه کنند .

  15. علی | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    بنظرم زیادی روی این ماشین حساس شدید, این ماشین خودرو روز چین که 5 ستاره ایمنی داره(معادل 4 ستاره euro ncap) و بدیهی از ماشین هایی که در ایران تولید میشن ولی چند دهه است که تولیدشون در دنیا منسوخ شده یا خودرو من دراوردی هستن بهتره, فقط در یک قلم زانتیا با اون عظمتش فقط 2 ستاره ایمنی از موسسه تصادف اروپا داره, تازه بشرط داشتن کیسه هوای سالم, و 405 اگر میرفت تو تست شاید بزور یکی میگرفت و پراید هم امتیازش منفی است, چطوریه مثلا در خرید تلویزیون بجای پلاسما که خدای کیفیت رنگ در ویویو بی کیفیت اسا و صفحه نشکن داره و ارزانتر هم هست, دنبال led full hd که با یک تلنگل صفحش میشکنه هستید بعد موقع خرید ماشین خودرویی که تولیدش در امریکا بدلیل تلفات بالای جاده ای متوقف شده (پراید),میشه خودرو اس مملکت! وقتی ما برای جانمان ارزش قایل نیستیم دیگه از خودرو ساز چه انتظاری میشه داشت؟ خنده دار که دویتان نوشتن این رت بفروش برو پراید بخر! بعد تصادف کردی 2 برابر پول این ماشین را خرج سلامتی از دست رفتت کن! این مساله کوبش و شتاب ضعیف سربالایی دنده اتومات را من روی ماشین صفر بالای 100 میلیون کره ای هم دیدم که ظاهر این ماشین در برابر اون هیچ, ولی این که دوستان میگن ترمز این ماشین ضعیف خداییش چیز کوچکی نیست که راحت از کنارش بگزریم و نیاز به بررسی داره, همین خودروی l90 که ظاهرش خیلی دوست ندارن و ترمز عقبش هم دیسکی نیست ولی مدار ترمز خیلی قوی داره و قدرت ترمزش واقعا راضی کنندس و abs نمره بیست بطوریکه سابق با پراید دعا میکردم ترمز کنه و تصادف نکنم با l90 چند ده متر مانده به سوژه برخورد کنی ترمز کردی و بجای نگرانی از تصادف باید نگران سرنشین کناری باشی که با مخ تو شیشه نره!

  16. تورج | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    به نظر ماشین اس 5 اتوماتیک با گیربکس هافر آلمان و کلاچه بو دنش یک سرو گرئن از تما چینی ها و حتی کره ایی زیر 100 تومان بهترین گزینه است فقط موندم چرا با این همه آپشن کروز کنترل نگذاشتن که با افزایش قیمت در تیرماه انشالله این کار رو بکنند خواهان این ماشین چند برابر می شود
    دوم کیفیت پوشش رنگاین خودرو در دنده دستی است که انشالله اینهم در اتوماتیک رفع شود و در آخر نشان دادن نیوفیس در رو نمایی ولی با اتاق قدیمی تحویل دادن است که برای کرمان موتور افت داره ولی درهر صورت من یکی ثبت نام کردم و پشیمان هم نیستم و تبع من هفت نفر ازدوستان وواقوام هم ثبت نام کردند به امید اینکه این سه مورد رفع شود باتشکر

  17. درود به همه ایرانیان عزیز

    راستش امروز اینقدر تنوع ماشینها زیاد شده که ادم سرگیجه میگیره ولی من خیلی تحقیق کردم توی ماشینی داخلی و چینی الان بهتربن ماشینها جک جی ۵ و جک شاسی بلند هستش چونکه هم کیفیتشون خوب هست و هم اینکه از نظر قیمت واقعا عالی هستن و میشه گفت که انتخاب خوبی برای مصرف کننده هستن ولی بازم بهتره که خودروهای جک و از نمایندگی بگیرین که پیگیره کارتون باشن من فهمیدم که چون الان بازار خودروهای جک خیلی داغ هست و …..

  18. علی | خرداد 17, 1395 | لینک نظر

    سلام به همگی.من میخوام پرشیام رو بفروشم و جک جی 5 یا برلیانس h330 بگیرم.پول بیشتر از این هم ندارم که برم سراغ ماشینای کره ای.لطفا دوستانی که این ماشین ها رو دارن بدون تعصب نظر بدن.بعضی از دوستان مسئله رو گویی ناموسی میبینن یا برای خوب گفتن یا بلعکس برای خراب کردن یه ماشین

    • در پاسخ به: علی

      فرزاد | فروردین 26, 1396 | لینک نظر

      خواهشا این کار رو نکنید متنهای من رو بخونید ، من سمندم رو فورختم و یک فاجعه تحویل گرفتم با ضرر فروختمش و الان یک زشت دوست داشتنی یعنی یک پارس تندر (همون ال 90 ) تحویل گرفتم ، شما اگر خیلی دوست داری راضی باشی بهتره کمی ظاهر رو بگذاری کنار یا بری یکی از همین ال 90 ها بخری یا بری یک ساندرو استب وی بخری یا همون پرشیا رو باهاش سر کنی تا بعد فقط این آشغال و یا هر گونه آشغال دیگه چینی رو نخری ، بخری ماشین رو استارت بزنی نزدیک 10 میلیون پولت همون لحظه نیست

      • در پاسخ به: فرزاد

        علی | تیر 20, 1397 | لینک نظر

        ظاهرا شما اتومات بوده قلق دستت نبود ه والا خوراکش سربالاییه .من با جی 5 دستی در سربالایی هر ماشینی را جاگذاشتم بارها وبارها بدون فشاربرماشین.ال 90 صدتا بپیچ چپه کردی برادر .اصلا مقایسه نکن

    • در پاسخ به: علی

      علی | تیر 20, 1397 | لینک نظر

      یه سروگردن از پارس بالاتره شک نکن

    • در پاسخ به: علی

      نیما | مهر 6, 1397 | لینک نظر

      اصلا قابل مقایسه نیستن، خیلی خیلی از پرشیا سرتره، دوستمون رانندگی بلد نیست یا فیلم زیاد دیده، یا با دردهای وطنی نسبت داره

  19. علی 111 | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    با سلام.
    مدتیه که قصد خرید ماشین چینی جک یا لیفان و ام وی ام..داشتم چون تجربه رانندگی با اکثر ماشینهای رنج 30تا 40تومنی تولید داخل داشتم و واقعا هیچکدوم به نسبت قیمتشون ارزش خرید ندارن میخوام برم سراغ ناشین های چینی
    از حق نگذریم چیزی که به عینه مشخصه ظاهر زیبای این ماشینهاست که قابل قیاس با لگنهای داخلی نیست و از طرف دیگه هم قیمتشون با توجه به آپشنهای ارائه شده مناسبه ولی هر ارزونی هم بی دلیل نیست باید قبول کرد یا قیمت ماشین داخلی بالاست که چینی ها با این قیمت پایین خودرو عرضه میکنن(البته سود گمرک و شرکت مونتاژ کننده هم میاد روش تازه به این قیمت کم می رسه)یا واقعا کیفیت پایینی دارن
    متاسفانه از نظرات مشخصه که یا یکسری خودشون ماشین چینی دارن و واسه جلوگیری از افت قیمتش تبلیغ مثبت میکنن یا یک سری ماشین تولید داخل دارن و میخوان این تنوع امکانات و ظاهر زیبا رو به واسطه چینی بودنش تخریب کنن و جایگاه ماشین هایی مثل پژو و… که تولید دهه نود میلادی هستش رو حفظ کنن.در این بین هم باعرض پوزش یکسری سه چرخه هم ندارن یا اصلا به سنی نرسیدن که گواهینامه بگیرن میان نظر میدن.البته قصد توهین ندارم اگه دقت کنید خودتون متوجه میشید.خداوکیلی یه بامرام که خودش ماشین چینی مخصوصا جک جی 5داشته و تجربه رانندگیش رو داشته بیاد وسط و بی تعصب و راست و حسینی معایب و مزایای این ماشین رو بگه تا اگه ارزش خرید نداره حداقل یکسری بنده خدا که قصد خرید دارن پولشون رو الکی هدر ندن و اگه هم می ارزه راست و حسینی بگید
    هرچند که بهترین کار اینه که از نمایشگاهایی که ماشین کرایه میدن یه نمونش رو واسه یه نصفه روز کرایه کرد و ظاهر و باطن رو حلاجی کرد چون معیارها هم متفاوته واسه یکی سرعت مهمه یکی نرمی یکی هندلینگ یکی تنوع آپشن
    یاحق..

    • در پاسخ به: علی 111

      مهدی | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

      دقیقا داداش علی همینطوره وضع نظر سنجی ها همش تعصبی شده

    • در پاسخ به: علی 111

      سهیل | خرداد 25, 1395 | لینک نظر

      با سلام به همگی
      من جک جی 5 اتومات رو به تحویل آبان 93، صفر از کارخونه گرفتم. برای اینکه نظرم رو بگم یه سراست می رم سر اصل مطلب، اگه می خواهید با این ماشین ویراژ بدید یا با کسلی سر سرعت و جاگذاشتن یه ماشین دیگه کل کل کنید. بهتره سراغ حالت اتومات نیاد. در واقع ماشین اتومات برای رانندگی ملایم(جنتلمنی) ساخته می شه که شما لذت سواری رو از ماشین ببرید. به طور کلی با نظر خیلی از دوستان که از ابتدای باز شدن این مطلب در دنده6 مرتب نظر میدن. باید برای رانندگی لذت بخش از ماشین به همراه خانواده موارد ساده زیر رو رعایت کنید. اما قبلش باید ایده آل گرایی رو کنار بزارید حتی بهترین کمپانی ها هم با توجه به قیمت محصول ارائه شده ایراد های مشخص و معینی رو را دارن و هیچ خوردرویی 100 درصد ایده آل شما نخواهد بود.
      1- هنگا روشن شدن خودرو در صبح حدود30-60 ثانیه صبر کنید تا دورموتور پس از گرم شدن به زیر 1000 برسه بعد از اون موتور و به ویژه گیربکس کاملا آماده فرمان پذیری شماست.
      2- به طور کلی با توجه به نوع کمک فنر خودرو و توصیه کارخونه برای باد لاستیک حدود 32، بهتره زمستان ها حدود 31 و تابستونا حدود30 بزارید تا کوبش معقولی رو تجربه کنید. این ارقام برای لاستیک فابریک چینی هست و به نظر من تعویض جنس لاستیک بیشتر بار روانی داره و تنها عدد باد لاستیک تعیین کننده است. برای رانندگی طولانی اگه براوردی از اغییرات دمایی حین سفر داشته باشید می تونید پیش از حرکت باد رو تنظیم کنید. ولبی به طور کلی از روی درجه نشانگر باد در سفر طولانی حدود 20-25 حدود 2-3 بار فشار باد زیاد میشه که اگه این عدد در نشانگر بیش از 2240-245 بشه کوبش ریز اتاق رو کامل حس می کنید البته برعکس زیر 200-205 مجددا همین اتفاق می افته . در غیر اینصورت خودرو تو دست انداز ریز و درشت کاملا نرم عمل می کنه.
      3- از تجربه سرویس خودرو در نمایندگی یه تجربه اثبات شده برای خودم رو می گم که اگه نمایندگی کرمان در نمایندگی هیوندای خدمات میده کاملا با جزییات فنی خودرو آشنا هستند و خیالتون به لحاظ گاف مکانیک و… راحت میشه. من خودم ترموستات فابریک رو همین روزهای اول تو نمایندگی برام عوض کردن(البته جزء گارانتی و رایگان) و الانم اصلا مشکلی در گرم شدن گیربکس و … مشاهده نشده. رادیات گیربکس اتومات اگه کمی جلوی سپر خم بشید براحتی قابل رویت هست و معمولا سرد هستش.
      4- در مورد مصرف سوخت با نظر خیلی از دوستان مخالفم. در ماشین های اتومات ارزون مثل جک جی 5، دگمه های اکونومی یا اسپرت وجود نداره و شما با فشار پدال ملایم علاوه بر رانندگی معمولی و لذت بخش، کاملا با مصرف استاندارد دفترچه خودرو هماهنگ خواهید بود این مقدار در دور موتور حدود 2000 هست. شتاب بیشترو اصطلاحا تیک آف با سوخت بیشتر همراه هست. من بارها تست کردم در سفر با سرنشین و صندوق عقب پر و رعایت رانندگی ملایم و همراه خانواده حدود 6.5 تا 7 مصرف داره و در این شرایط هم تنبلی خودرو دیده نمیشه و بدیهی هست که اگه در سربالایی هستید در حالت تیپ ترونیک به راحتی با دنده 4 تا سرعت 90-110 رو پر می کنید و خیلی راحت و بدون کند شدن سربالایی کوهستنای رو طی می کنید. اگه پدال رو بیشتر فشار بدید دنده معکوس می کشه و معمولا تو دور 4-5 هزار تعویض دنده می کنه
      5- در مورد رنگ بله رنگ خودرو نازک هست و تنها در جاده های برون شهری و پرتاب شدن سنگ ریزه ممکنه دماغه جلو رنگش به صورت نقطه ای بپره که براحتی قلم گرفته میشه. رنگ کاشین جوری هست که واقعا نیاز به کارواش نداره و خودتون براحتی با یه آب پاشی می تونید بشوریدش. مطابق راهنمای ماشین و تجریه شخصی از لنگ هرگز استفاده نکنید و. برای تمیز کردن یا از ابر اسفنجی و حوله مرطوب استفاده کنید. بازهم مطابق راهنمای ماشین حتما از بالا به پایین خودرو رو بشورید تا شن ریزه های قسمتهای پایی به دستمال شما نچسبه و موجب خطای ریز به مرور زمان مثل بقیه خودرو ها نشه.
      6- اچارکشی و اتصالات خودرو کاملا محکمه و الان بعد از حدود 31 هزار کاملا محکمه.
      7- بهتره پس از 6 ماه استفاده حتما نوار های لاستیکی دور درها رو روغن مالی کنید تا احتمالا چک چک درب ها و ترکیدگی احتمالی نوار ها رو حذف کنید .
      8- مشکل موتوری به هیچ عنوان تا الان ظاهر نشده. البته گفتم اگه قصد خرید این ماشین رو دارید پیش از سوار شدن بهش باید طرز فکر و تجربه خودرو های قبلی رو کنار بزارید و سواری این ماشین رو خودتون تجربه کنید.

      موارد بالا تجربه خودم بعد قریب به دو سال رانندگی با این ماشین بوده و نه قصد تبلیغ یا تخریب خودرو رو دارم. فقط این مطالب رو برای اونهایی گذاشتم که می خوان نظر فردی رو واقعا تجربه رانندگی با این خودرو رو داره بگم ولا غیر.

      بدرود.

      • در پاسخ به: سهیل

        ُSepehr | خرداد 26, 1395 | لینک نظر

        با تشکر از نظر شما…

      • در پاسخ به: سهیل

        رضا مشهدی | بهمن 14, 1395 | لینک نظر

        واقعا هزار تکبیر به این صراحت گفتار و آنالیز زیبای شما از جک جی 5 کاملا درسته من مثل شما ۳ سال دارم و همه ی حرفهای شما دوست عزیز به ضرس قاطع تایید میکنم

    • در پاسخ به: علی 111

      علی | تیر 20, 1397 | لینک نظر

      مسئله افت قیمت امروز معنا نداره من سال 95 جی5دستی خریدم 55 میلیون همین نگرانی شما داشتم اماالان 70 میلیون هم می ارزه.2 ساله باهاش کارکردم عالیه.حقیقتا این ماشین الان حتی خر پولهای عربستان بهش روی آوردن قیمت واقعی اش بالای 90 چون قدرت خرید مردم کم بود تولیدش متوقف وپس از ام پی تری کردن آن بنان جی4 میفروشن 80 میلیون . صفر جی 5 که امروز نیست اما آخرین مدلهاش بالای 80 میلیون ارزش دارند

      • در پاسخ به: علی

        جوزده | تیر 20, 1397 | لینک نظر

        افت قیمت کجا بود داره میره بالا اجناس دارنده یکدستگاه هایما s5 هستم از عقب شبیه سانتافه اما کوچکتره از جلو شبیه تویوتاس از داخل هم شبیه هیوندای النتراس قیمت چینی ها هم بالا رفته دست نجونبونی همینم نمیتونی بخری سال بعد و بی خودرو باید گز کنی میدون ها رو

  20. فرهاد | فروردین 24, 1395 | لینک نظر

    انگار این سایت به خواب زمستانی رفته .به پا خیزید که بهار فرا رسیده

  21. سعید | فروردین 4, 1395 | لینک نظر

    سلام اقا امیر درست میگه . ولی کلا از ماشینهای تولید داخل ، مثل تندر، پرشیا، و ۲۰۶ سرتر و قدرتمندتر است.

  22. امیر | اسفند 17, 1394 | لینک نظر

    سلام دوستان.با ارسال این مطلب دوست دارم کمکی بکنم به کسایی که در انتخاب این ماشین موندن. بخرن یا نه؟من یک سال ونیم یک جک اوتومات داشتم. اما بلاخره چند روز پیش از شرش خلاص شدم.چند روزی دارم نفس راحتی میکشم.قبلش باید بگم اگه یه کوچولو از ماشین سررشته داشته باشد این ماشین خیلی لذیتتون میکنه.اما اگرنسبت به بعضی عیباش بی تفاوت باشید شاید ماشین خوبی براتون باشه.
    معایب از نظرمن :
    1- ارتفاع کم ماشین وازاون بدتر که لوله گلویی خروجی از موتور اگزوز بازم پایین تره به صورتی که اکر مواظب نباشی احتمال برخور زیاده وکنده میشه.ررفتم نمایندگی میگه طبیعیه وبرو بیرون تا اگروزساز برات دورستش کنه . احساس آرامش دررانندگی نداری/
    2- ابتدای سپر جلو تا محور جلو فاصلش زیاده شاید تو بعضی موانع چرخو رد کنی ولی امکانش زیاده سپر با چیزی برخوردکنه واگه سرعتت زیاد باشه امکان کنده شدن سپر هست .چند مورد تو رانندگی خانمو ما دیدم.
    3- کوچکترین برامدگی سطحی خیابان یا جاده را به اطاق منتقل میکنه. صداهای وحشتناکی از برخورد های ساده با کوبش شدید میاد تواتاق .این ضربه ها خیلی زود اجزای کابین رو به سروصدا وجیر جیر میندازه. احساس آرامش دررانندگی نداری.
    4- گیربکس در جاده های سربلایی فوق العاده خنگ. اوایل همش میگفتم مشکل از رانندگی منه نه ازماشین .ولی توجاده واقعا دلم برای رانندگی با پراید م تنگ میشد .یا باید به گیربکس فشار بیاری وعمرش کوتاه مصرف بنزین زیاد یا باید صحنه ای را که همیه ماشینا ازت براحتی سبقت میگیرن وماشین توان کافی را نداره تحمل کنی. احساس خوبی نیست.
    5- مصرف بسیار بالا .اونای که این ماشینو دارن خوب منو درک می کنن. اگریکی بهتون گفت بعد ازمدتی خوب میشه باورنکنید.
    6- مواظب باشید تو سی ثانیه ابتدایی ترمز ها خوب کا ر نمی کنن.
    7- کلید ها وتجهزات درون کابین خیلیاش برای شب نشانگر نورانی نداره وباید دنبالشون بگردی تا پیداش کنید.
    8- فنش یکسره کار میکنه وبه نظر من باتریش توانش مناسب این ماشین نیست.
    9- درسته که در مسیر های مستقیم سرعت وشتابی خوب داره .ولی تو پیچ ها هندلینگ خوبی نداره. به نظر من .شاید اشتباه میکنم. ماشینی که سرعت وشتاب داره باید توی پیچها خیلی بهتر عمل کنه.
    10- اگه جرئت دارید توسرعت ها بالا تو جاده شیشه را بیارید پایین تا لذت یه طوفان واقعی و کیپ شدن گوشاتون تجربه کنید ومخصوصا شیشه های عقب.
    11- یه روز متوجه شدم که پیچ های رکابش پوسیده داره میشکنه رفتم نمایندگی .گفت ازش نداریم باید بیرون تهیه بشه.

    با نظر من اگر بیخیال ترمزاش بشید این ماشین فقط برای جاده های صاف و مستقیم بدون هیچ مانعی ساخته شده

    قصد تخریب این ماشین وکارشناسی ندارم .اینا درد دل من از تجربه رانندگی با هاش وضرری که کردمه.

    • در پاسخ به: امیر

      عباس | فروردین 16, 1395 | لینک نظر

      حیف نبود پولتو بی خودی خرج این ماشین کردی 20 می دادی یه پراید می گرفتی بقیه رو می زدی به زخم زندگیت

    • در پاسخ به: امیر

      امير | فروردین 24, 1395 | لینک نظر

      خوب ادم با ٥٩ ميليون چه ماشيني بخره كه راضي باشه چيني هم نباشه متاسفانه ماشين داخلي هم بدتر از چيني. ايا راهي هستش؟؟؟!

  23. محسن | اسفند 7, 1394 | لینک نظر

    سلام من این ماشین اتومات رو 18 ماه داشتم معایب اون1 – مصرف بسیار بالای بنزین -کوبش شدید کمکها 3-ترمز ضعیف 4-افت قیمت شدید5-شتاب اولیه کم 6-گیر کردن دسته دنده 7- عدم نرمی تعویض دنده ها8در حالت اتومات – کیفیت بد رنگ خودرو————–
    محاسن 1- ظاهر زیبا 2-نرم بودن فرمان 3-صدای کم درون خودرو4- راحتی صندلی ها5-هندلینگ متوسط 6- راحتی رانندگی
    درکل نسبت به خودرو ایرانی کمی بهتر هست ولی نظر نهایی من اینست که فریب خودرو چینی نخورید =در حال رانندگی با سرعت 60 کیلومتر اقدام به ترمز کردم ولی ترمز نگرفت وبا خودرو جلویی تصادف کردم و7 میلیون تومان خرج تعمیر شد اخرش هم با 20 میلیون ضررفروختمش

  24. babak | اسفند 7, 1394 | لینک نظر

    من ٨ ماه جي فايو داشتم و متاسفانه بايد اذعان كنم بيخود ترين ماشيني بود كه تو كل زندگيم خريدم

  25. بهمن | اسفند 3, 1394 | لینک نظر

    دوستاني كه ميان و از جك تعريف ميكنن چاره اي ندارن جز تعريف و تمجيد..اگه تعريف و تمجيد از اين ماشين نباشه اين ضرر ٦-٧ ميليوني به ضرر ٢٠ ميليوني تبديل ميشه.خداروشكر بيشتر مردم ايران به مشكلات خودروي جك واقف هستن.كساييم كه تعريف ميكنن شك نكنيد كه منفعتشون در خطره و همش به دنبال رفع عيب هاي اين لگن چيني هستن.واقعا خدارو خوش نمياد به هموطن هامون دروغ بگيم و ٦٠ ميليون تومن پول به اين ماشين زيباي بي كيفيت بدن كه نميتونه ٢ تا دنده به درستي عوض كنه.به اميد صداقت…

    • در پاسخ به: بهمن

      پژمان | اسفند 7, 1394 | لینک نظر

      میشه بگین این مشکلاتی که ما جک دارا بهش واقف هستیم چیه؟
      چرا ما ایرانیا چیزی که ازش نداریم و تا حالا سوارش نشدیم دوست داریم تخریب کنیم
      یکی از این مشکلات واقف مارو اگع میشه بگین تا منی که یهه ساله ماشین دارم بهش بیشتر واقف شم!!!!!!!!!!!!
      دنده ماشینم باحال اومدی معلومه که خیلی دروغ گویانه واقفی D:

    • در پاسخ به: بهمن

      علی | تیر 20, 1397 | لینک نظر

      امروز نظریه شما رد شد جک 50 میلیونی نه تنها افت نکرد الان حدود 80 میلیونه— تیر97

  26. سبحان | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

    سلام خدممت دوستان
    من یه پرشیا سال سفارشی دارم, که انصافا موتوری کاملا راضی ام جز شتاب اولیه کم تو دور و جاده کم نمیاره تقریبا.
    میخواستم یه جک بگیرم تا از شر صر وصدا های اضافی داخل ماشین که با گرم و سرد شدن هوا(البته فکر میکنم) ایجاد میشه خلاص شم.
    از صدای موتور در داخل خودرو و صداهای اضافه و عجیب ماشین بیزارم.
    مطالب بالا رو که خوندم بهم نشون داده خودرو های چینی مونتاژی هم بد و خوب دارن. و این به ممونتاژ ضعیف ما ایرانیا بر میگرده.نه چین!
    یه نکته جالب.. شما وقتی تو چین هر قطعی رو بخوای سفارش بدی میتونی اون رو با 10 لول کیفیت سفارش بدی(حداقل)
    دزدان فقط تو ایرانخودرو و سایپا نیستند که تو کرمانخودرو هم ….
    تنها راه حل تحریم و نخریدن است و بس!

    • در پاسخ به: سبحان

      ironman | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

      خیالتون راحت باشه آقا سبحان چینیها هم بی صدا نیستند فقط نتهای صداشون یکم فرق میکنه.

  27. sfd | بهمن 12, 1394 | لینک نظر

    امروز فنر لول جلو رو با فنر لول سمند عوض کردم مشکل ارتفاع و کوبش کمک حل شد فنر لول خودش 38 سانتیمتر است فنر لول فابریک سمند 46 سانتیمتر ارتفاع ماشین از 17 به 20 تغییر میکند قطر میله یکی است پس از نظر سختی یکی هستند فقط طولشون فرق میکنه حالا اونهایی که دنبال نرمی ویه مقدار بالا رفتن هستند همین کارو انجام بدهند قیمت فنر لول 65000 تومان دستمزد تعویض 80000 تومان زمان 30 دقیقه فقط باید برای نقاط بالانس رروی پوسته کمک 3 سانت اول فنر لول بریده بشه این نکته رو اگه جلوبند ساز حرفه ای باشه خودش رعایت میکنه یه سوراخ پایین است یه سوراخ بالا که باید روبروی هم باشن اگه خوشتون نیومد میتونین فنرلول فابریک رو ببندین

  28. KMC 1771 | بهمن 7, 1394 | لینک نظر

    شروع مجدد شرایط اقساطی تحویل یک ماهه .
    22622785-8
    06/11/1394