اخباراخبار خارجیاروپاییاسلایدر

چهار برگ های آلفارومئو رو شدند

سپهر زنگنه – آلفارومئو به بهانه شصتمین سالگرد عرضه مدل اولیه جولیتا، تصمیم به تولید تعداد نسبتا محدودی از نمونه های شبدر چهار برگ یا Quadrifoglio Verde از هاچ بک های نام آشنای خود، یعنی جولیتا و میتو گرفته است.بدین منظور مهندسان در اولین قدم دست به ارتقاء فنی مدل های مذکور زده اند، پیشرانه 1.7 لیتری توربو آلفارومئو 4C به سینه جولیتا راه یافته است و در اقدامی مشابه، پیشرانه 1.4 لیتری و 170 اسب بخاری مدل های استاندارد جولیتا نیز برای میتو درنظر گرفته شده است.بدین ترتیب جولیتا می تواند در تنها 6.6 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر برساعت دست یابد که در حدود 1 ثانیه سریعتر از مدل های 170 اسبی موجود در کشورمان به نظر می رسد، گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ نسبت به نمونه های تولید سری تغییری را به خود ندیده است، اما برای فنربندی مدل های Quadrifoglio Verde تنظیمات متفاوتی در نظر گرفته شده است و حالا این جولیتاهای شبدر نشان می توانند سریعتر از سایر مدل ها پیچ را به خاطره تبدیل کنند.البته فهرست تغییرات این گونه های Quadrifoglio Verde که تنها در تیراژ 500 دستگاه تولید می شوند، به مسائل فنی محدود نمی شود، رینگ های متفاوت، سپرهای جلو و عقب و رکاب جانبی دوباره طراحی شده، مجموعه پدال های آلومینومی ، کف پوش ویژه کف اتاق و …نیز برای این مدل های خاص در نظر گرفته شده اند.همچنین چنین جولیتاهایی تنها با یکی از سه رنگ قرمز آلفارومئو، آلبالویی مخصوص یا خاکستری متالیک (مطابق تصاویر) قابل سفارش هستند.

 

آلفارومئو میتو و جولیتا

 

برای قلب تپنده میتو از گشتاور 340 نیوتن متری پیشرانه 1.7 لیتری خبری نیست، اما در عوض پیشرانه 1.4 لیتری با 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر نمونه شناخته شده تری به نظر می رسد که می تواند شتاب گیری صفر تا صد 7.3 ثانیه ای را برای این هاچ بک هیجان انگیز ضمانت کند.این درحالیست که آلایندگی به 124 گرم به ازای هر کیلومتر کاهش یافته و مصرف سوخت نیز تنها 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می شود که به راستی رقمی تحسین برانگیز است، تجهیزات رفاهی بیشتر نظیر سامانه تهویه مطبوع دو منطقه ای در کنار اجزای درونی کابین فیبرکربنی ، رینگ های 17 اینچی و …از دیگر ویژگی های خاص مدل های میتو Quadrifoglio Verde هستند.حداکثر سرعت میتو با وجود شبدر چهار برگ به 219 کیلومتر بر ساعت می رسد که نزدیک به 20 کیلومتر بر ساعت کمتر از برادر بزرگتر خود است.

1 دیدگاه

  1. من عاشق جولیتا هستم
    این ماشین از نزدیک خیلی خیلی زیباتر از عکسشه. به قدری ظرافت در بدنه و داخل کابین به کار رفته که هرچقدر بیشتر نگاه میکنی بیشتر جذبت میکنه. گذشته از زیبایی ظاهری کلی تکنولوژی هم داره که از فراری گرفته و منحصر به فرده.
    لطفا در مورد آلفا رومئو بیشتر مطلب بذار داداش سپهر عزیز
    آلفا D.N.A

    آلفا D.N.A.، برگرفته شده از تجربه ی مسابقات اتومبیلرانی، سلکتور منحصر به فرد حالت رانندگی آلفا رومئو می باشد، که با تغییر تنظیمات و کنترل موتور، ترمز ها، سیستم فرمان، گیربکس، سیستم تعلیق و پدال گاز، عملکرد خودرو را با توجه به سبک رانندگی و شرایط جاده به بهترین شکل تنظیم کرده و سازگار می نماید.

    این سیستم با شرایط کاربری بسیار ساده ای در اختیار راننده می باشد، تنها کافیست تا سلکتور تعبیه شده در نزدیکی اهرم دنده را در حالت مورد نظر قرار دهد.

    – در زمان انتخاب مود اسپرت (Dynamic)، سيستم های کنترل لغزش الکترونیکی با حساسیت نسبتاً پایین¬تری عمل کرده، موتور و ترمز ها سریع تر و واکنشی تر می باشند، در حالیکه عکس العمل‌های فرمان مستقیم تر، سریع تر و اسپرت تر است.
    – با قرار گرفتن سلکتور در مود نرمال (Natural)، تنظیمات خودرو، به نسبت غیرفعال بوده و مصرف سوخت خودرو نیز بهینه تر خواهد شد.
    – هنگامیکه سطح جاده لغزنده است، بهتر است تا مود همه‌ی شرایط آب و هوایی (All weather) انتخاب شود. این مود، به شکلی طراحی شده است که تمام دستگاه ها و سیستم های ایمنی الکترونیکی خودرو در این مود به نسبت شرایط نرمال، با حساسیست بالاتر و سریع تر عمل نمایند.
    منبع:
    http://iralfa.com/pages/%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%A7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا