سوناتا جدید رسما معرفی شد

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ | 2 نظر

سوناتا جدید رسما معرفی شد

سپهر زنگنه – هیوندای مدت هاست که نوید عرضه نسل تازه سوناتا را می دهد و در چند هفته اخیر شماری از تصاویر غیر رسمی این مدل تازه در فضای اینترنت منتشر شده است، اما حالا و برای نمایشگاه نیویورک هیوندای سرانجام تصاویر و اطلاعات رسمی اولیه از این مدل پرطرفدار را منتشر کرده است، شاید مهمترین دستاورد فنی و مهندسی برای سوناتا 2015 ، تکمیل پروسه مهندسی آن در فضای پیست های مشهوری نظیر نوربرگ رینگ باشد، این مهم به افزایش مقاومت پیچشی و خمشی شاسی به میزان 41 و 35 درصد منجر شده است که به شکل مستقیم می تواند در راستای بهبود هندلینگ خودرو موثر باشد، سوناتا 2015 از نظر ابعاد بدنه نیز اندکی رشد را تجربه کرده و در طول و عرض در حدود 3 سانتی متر بزرگتر شده است.

سوناتا 2014-7

سیستم تعلیق برای چرخ های جلو از گونه های مک فرسون و برای چرخ های عقب به شیوه مولتی لینک (اتصالات چندگانه) در نظر گرفته شده است و بدین ترتیب می توان انتظار داشت که سوناتا 2015 از نظر فنی و رانندگی نزدیک به خودروهای آلمانی باشد.طبق اطلاعات اولیه، برای بازار داخلی کره، پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری با 168 اسب بخار قدرت و 201 نیوتن متر گشتاور ، گونه پایه و نمونه 2.4 لیتری با 193 اسب بخار و 247 نیوتن متر گشتاور نمونه قدرتمند تر را برای نیرو بخشیدن به سوناتا 2015 شامل می شود و این در حالیست که امکان انتخاب گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک نیز وجود خواهد داشت که در هر صورت نیرو را به چرخ های جلو ارسال می کند.به گفته منابع داخلی هیوندای، در فضای داخل کابین سوناتا 2015 از مواد گران قیمت تر با کیفیت بالاتری استفاده شده تا این محصول محبوب کره ای بتواند در عمل حریف های گران قیمت را نیز به چالش بکشد.مجموعه از سامانه های الکترونیکی ایمنی متداول نظیر abs ، ebd ، tcs در کنار شش کیسه هوا و کروز کنترل هوشمند از جمله سامانه های ایمنی استاندارد هیوندای سوناتا 2015 هستند و ظاهرا امکان سفارش مجموعه شناسایی نقاط کور نیز وجود دارد.

سوناتا 2014-3

سوناتا 2015 همچنین در زمینه امکانات رفاهی نیز دست پر به میدان خواهد آمد و به تجهیزاتی همچون صندلی های برقی مجهز به گرم کن، آفتابگیرهای برقی برای شیشه های جانبی و عقب، نمایشگر 8 اینچی تاچ اسکرین با پورت ورودی USB ، ورودی های مخصوص تلفن های هوشمند، بلوتوث ، آی پاد و …مجهز خواهد بود.


2 دیدگاه

  1. air max rose | فروردین 12, 1393 | لینک نظر

    Greetings from Florida! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my mobile .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, excellent site!|

  2. جواد | فروردین 7, 1393 | لینک نظر

    بچه جنسیس