موتور اسپرت

هیجان در سکوت – معرفی مسابقات فرمولا الکتریک

 

F1-fans.ir – یارنو ترولی راننده قدیمی رقابتهای فرمولیک ، اتومبیل جدید فرمولائی را تست کرد .

او 14 سال در فرمولیک حضور داشت و بعد از شرکتکردن در 252 رقابت ، در سال 2011 با این رقابتها خداحافظی کرد .

ترولی در فرمولیک با تیمهای میناردی ، پروست ، رنو ، جردن ، تویوتا و کیترهم / لوتوس به میدان رفته بود و حال قصد دارد رقابت در فرمولائی را تجربه کند .

یارنو عنوان کرد از حضور در یک گروه رقابتی جدید لذت میبرد .

او گفت : « وقتی درون کاکپیت هستید ، احساس حضور در پشتفرمان اتومبیل های فرمولیک را دارید . گرچه صدا با فرمولیک متفاوت است ، اما ماندن در آنجا فوقالعاده است . ترکیب صدای الکتریکی و گیربکس جو متفاوتی را رقم زده است . شاید از بیرون متفاوت به نظر برسد ، اما از داخل اینطور نیست . اتومبیلی است که رانندگی با آن لذتبخش است و من تا اینجای کار از رانندگی با این اتومبیل لذت بردم . »

« در روز اول تست چیزهای متفاوتی انتظار داشتم ، اما اتومبیل تمامی انتظارات من را برآورده کرد . 30 سال است که در رقابتهای اتومبیلرانی حضور دارم که 15 سال آن در فرمولیک گذشته است . این اتومبیل همان حس اتومبیلهای فرمولیک را دارد . میتوانم بگویم در اولین تست ، اتومبیل خواستههای من را برآورده کرد . »

 

فرمولا الکتریک

 

همراه با یارنو ترولی ، نیک هایدفلد ، جرومو دامبرسیو ، کریستیان آلبرس ، ناراین کارتیکیان ، سباستین بوئمی ، جیمی آلگرسوآری و تاکوما ساتو از دیگر رانندگانی هستند که قرار است در رقابتهای فرمولائی حضور داشته باشند .

 

f1-fans.ir = وب سایت پارسی زبان طرفداران فرمول یک

قاتل احتمالي فورمول F1

 

مهندس فرهاد کاشانی- براي آنهاييكه در دهه قبل در كما بوده اند تازه از خواب بيدار شده اند ماشين هاي الكتريكي دارند مي آيند و هر روز خبر جديدي در مورد آنها منتشر مي شود . آخرين خبر تشكيل مسابقات فورمول E يا الكتريك است . تا بحال ده نقطه جهان بعنوان محل هايي براي انجام اين مسابقات در نظر گرفته شده اند . شهرهاي كانديد بشرح زير هستند : پكن ، بانكوك ، پوتراجايا ، رم ، برلين ، لندن ، بوئنوس آيرس ، ريودوژانيرو ، ميامي و لس آنجلس . اين مسابقات در شهريور 1993 آغاز خواهند شد .

 

فرمولا الکتریک-5

 

براي شروع تمام ماشين ها استاندارد خواهند بود و تنها متغير راننده خواهد بود و تنظيمات شاسي از قبيل ارتفاع ، تنظيم چرخها و غيره تمام موتورها به طور يكسان توسط مك لارن الكتريك سيستمز ساخته خواهند شد .

 

گيربكس ها همه از شركت هيولند انگليس مي آيند . موتورهاي 268 اسبي خواهند بود كه 178 اسب آن براي حالت عادي و 90 اسب فقط موقع جلو زدن به كار خواهد آمد . شتاب صفر تا يكصد كيلومتر كمتر از 3 ثانيه خواهد بود . باتريها ساخت ويليامز ادونسد انجينيرينگ خواهند بود . وزن باتريها نبايد بيش از 200 كيلوگرم باشد برخلاف مسابقات سه روزه فورمول يك مسابقات فورمول ئي در يك روز انجام مي شود . يك ساعت تمرين چهار ساعت زمانگيري و يكساعت مسابقه . در واقع اين همه براي شهرهاي برگزار كننده بهتر است كه فعاليت هاي شهر تعطيل نشود و هم براي تماشاچيان كه وقت زيادي براي اينكار نگذارند . حداكثر سرعت محدود به 225 كيلومتر در ساعت خواهد بود و هر راننده براي يكساعت مسابقه دو ماشين خواهد داشت و تعويض ماشينشان بايد حداقل 30 ثانيه وقت بگيرد كه ايمني رعايت شده و راننده كمربند نبسته راه نيافتد . شاسي ماشين ها توسط شركت فرانسوي رنو ريسينگ و تكنولوژي ساخته خواهد شد . مواد لازم از شركت " دالارا " ايتاليايي كه شاسي مسابقات ايندي را مي سازد خواهد آمد . لاستيك ها از ميشلن خواهد آمد و وزن راننده و ماشين حدود 800 كيلوگرم خواهد بود كه حدود 160 كيلوگرم بيشتر از ماشين فورمول يك بعلاوه راننده خواهد بود كه اين اختلاف بخاطر وزن بيشتر باتري ها است . ده تيم شركت خواهند كرد و جايزه بهترين سازنده مانند فورمول يك خواهد بود ولي جايزه بهترين راننده براساس بهترين هشت مسابقه يك راننده خواهد بود . فعلا سه تيم تعهد كامل داده اند كه يكي دريسون ريسينگ انگليس و يكي تيم آندروتي امريكا است .

 

فرمولا الکتریک -6

 

من شخصا چنين مسابقه اي را صد در صد به فورمول يك ترجيح مي دهم به چند علت :

 

1 – فورمول يك و فتل خسته كننده شده اند

 

2 – تحمل شنيدن صداي كر كننده فورمول يك را ندارم .

 

اين مسابقات بسيار كم صداتر بوده و مانند راندن ماشين هاي راديو كنترل باتري اي خواهند بود .

 

خداحافظ بنزين درود بر باتري .

farhadkashani.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا