کاهش 30 تا 40 درصدی تصادفات با نصب سیستم های هوشمند

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳

کاهش 30 تا 40 درصدی تصادفات با نصب سیستم های هوشمند

 

 

وی خطاب به مسافران عنوان کرد: با توجه به شلوغی و ازدحام راه های مواصلاتی، اگر امروز حرکت نکرده اید حرکت خود را به فردا موکول کنید.

کاهش 21 درصدی تخلفات در نیمه اول نوروز 93

سردار مومنی ابراز کرد: در یک ارزیابی کلی از سفرهای دور اول نوروز 93، در کلیه راه های کشور سرعت متوسط حدود چهار کیلومتر، تخلفات 21 درصد و تصادفات 13 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: کاهش تخلفات، کاهش و مدیریت در سرعت از جانب مسافران، مصادف شد با حفظ سلامتی و جان مردم و این اتفاق بزرگ با هماهنگی همه دستگاهای هلال احمر، امداد خودروها، آتشنشانی ها، شهرداری ها و همه دستگاه های انتظامی و پلیس راه انجام شد.

مومنی بیان کرد: از مردمی که در دور دوم سفر های نوروزی سفر می کنند خواهش می کنم، همانند دور اول سفر ها و حتی بهتر از آن با مدیریت سرعت، کاهش تخلفات و با انجام گذشت و صبوری در رانندگی باعث کاهش تصادفات و اتفاقات ناگوار شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تجربه ما نشان داده همواره تصادفات سفر های مرحله دوم اندکی بیشتر از مرحله اول بوده است، افزود: کمبود وقت، خستگی ، عجله در رسیدن به مقصد از جمله عوامل ازدیاد حوادث رانندگی است که امیدواریم با رعایت مردم در مرحله دوم این آمار از مرحله اول بیشتر کاهش یابد.

خراسان رضوی از پر تردد ترین راه های کشور

مومنی در خصوص راه های استان خراسان رضوی اظهار کرد: این استان یکی از پر ترافیک ترین و پر تردد ترین راه های کشور در تمام ایام سال است .

وی ادامه داد: اولین اولویت ما در سال 93 نصب دوربین های هوشمند است که حدود 30 هزار کیلومتر علاوه بر دوربین های موجود به سیستم هوشمند وصل می شود و اولین اولویت ما محور مشهد – ساری – اردبیل – تبریز است که طول این مسیر به سامانه هوشمند متصل می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در مجموع تصادفات در خراسان رضوی در هر دو حوزه برون شهری و درون شهری کاهش قابل ملاحظه ای داشته و همه دستگاه ها آمادگی و همکاری خوبی در این زمینه خوبی را داشته اند.

تاکید بر استراحت در راه های کویری

مومنی در پاسخ به این سوال که بیشترین محور های حادثه خیز کشور کدام نقاط هستند، ابراز کرد: سه تا از محورهای پر تصادف کشور مسیر اصفهان – شیراز، مسیر ایلام و مسیر سبزوار به نیشابور هستند که بیشترین سهم در واژگونی را دارد.

وی ادامه داد: مسیر میامی- سبزوار که یک استراحتگاه بین راهی و کاملا یکنواخت است، در فرد ایجاد خواب آلودگی می کند، از مردم خواهش می کنم در سفرها به ویژه در نقاط کویری با استراحت کامل حرکت کنند و هر دو ساعت 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجابا اشاره بهآمار 46 درصدی واژگونی ها در روز های اول نوروز اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفت این آمار به حدود 38 درصد رسیده است ولی همچنان این رقم بالا است .

خواب آلودگی عامل اصلی تصادفات

وی دلیل عمده این واژگونی های را خواب آلودگی دانسته و ابراز کرد: بیشترین تخلفات و عامل اصلی تصادفات امسال هم سه تخلف خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.

مومنی با بیان اینکه پیش بینی می شود نصب دوربین های هوشمند کاهش 30 تا 40 درصدی تصادفات را ظرف سه یا چهار سال آینده داشته باشد، گفت: امکان کنترل سنتی دیگر وجود ندارد و کل کشور در آینده به سیستم هوشمند متصل خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر کل مسیر تهران به مشهد به این سیستم مجهز شده است و ما درآینده مسیر شمال غرب و شمال شرق را نیز به این سیستم مجهز خواهیم کرد.


بدون دیدگاه