طوفان سیتروئن در WTCC

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ | 1 نظر

طوفان سیتروئن در WTCC

درخشش دوباره سباستین لوب،اینبار در مسابقات تورینگ کارز

 

سباستین لوب در دومین مسابقه مراکش توانست برای اولینبار در رقابتهای WTCC رده اول را از آن خود کند .

این راننده افسانهای رقابتهای رالی قهرمانی جهان ( WRC ) که در این فصل برای اولینبار در مسابقات WTCC ( رقابتهای جهانی تورینگکار ) حضور دارد ، در مسابقه اول توانست دوم شود ، اما دقایقی پیش که دومین رقابت در مراکش به پایان رسید ، لوب اولین رانندهای بود که موفق شد از زیر پرچم شطرنجی عبور کند .

خوزه ماریا لوپز که در رقابت ابتدایی اول شده بود ، این بار به رده دوم رضایت داد و در رده سوم هوگو و Valente قرار گرفت .

دومین رقابت در مراکش با حوادث بسیاری رو به رو بود . این رقابت که تنها 16 دور بود ، در دور دوم با به نمایش درآمدن پرچم قرمز رنگ متوقف شد .

تام Coronel در که این رقابت را از رده اول آغاز کرده بود ، در حال ورود به پیچ اول بود که مهدی Bennani در رده دوم از پشت با او برخورد کرد و باعث تصادف بزرگی شد . در این برخورد ، کرونل ، مولر و چند اتومبیل دیگر از دور خارج شدند ، اما بنانی به راه خود ادامه داد . با خارج شدن اتومبیل ایمنی ، بنانی یک پنالتی عبور از پیت دریافت کرد اما این راننده هوندا توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد .

پیروزی سباستین لوب

او در آخرین دورهای رقابت تا رده چهارم هم بالا آمد ، اما در نتیجه یک اشتباه کوچک رده خود را به تام چیلتون واگذار کرد . رقابت بین چیلتن و بنانی در دور آخر تا اندازهای بود که فقط تصاویر آهسته توانستند مشخص کنند چیلتن زودتر از بنانی در رده چهارم از خط پایان گذشته است .

 

F1FANS.IR

 


1 دیدگاه

  1. کاوه | فروردین 26, 1393 | لینک نظر

    سیتروئن یکی از نوآورترین و تاثیرگزارترین خودروسازان در صنعت خودروسازی دنیاست.همانگونه که فورد اولین واحد صنعتی در آمریکا بود که تولید انبوه را آغاز کرد سیتروئن نیز اولین خودروساز در اروپا بود که تولید انبوه را پایه گذاری کرد.زمانی که در دهه 1950 سیتروئن خودرو دی اس را با سیستم تعلیق تمام اتوماتیک ساخت هنوز خودروسازان بزرگ خودروهای خود را با سیستم تعلیق غیر مستقل میساختند. و مدل دی اس یکی از 9طراحی ماندگار در دنیای خودرو در کنار بزرگانی همانند لامبورگینی میورا,آستون مارتین دی بد9,فراری اسپایدر,جگوار ای تایپ,مرسدس بنز اس ال300,موستانگ فست بک و جگوار ای تایپ قرار میگیرد.سیتروئن بیش از 10بار به مقام قهرمانی رالی جهانی رسیده است و در ساخت به ویژه خودروهای کوچک همیشه سر آمد بوده و در زمینه سیستم تعلیق یکی از قویترین قطبهای خودروسازی است.جای تاسف دارد که سایپا همکاری با سیتروئن را رها و به دنبال خودروسازان چینی رفته است.