پیروزی ب ام و در سومین نبرد آلمان ها

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

پیروزی ب ام و در سومین نبرد آلمان ها

گزارش مسابقه DTM مجارستان

محمد فتح الهی-

ساعاتی پیش سومین رقابت DTM در سال جاری میلادی برگزار شد و پیست هونگارورینگ در مجارستان هم میزبان این مسابقه تماشایی بود . در این رقابت ، مارکو ویتمان راننده تیم RMG BMW توانست رقابت را در رده اول به اتمام برساند .
ویتمان رقابت را از رده اول آغاز کرده بود و با اینکه تیمو گلوک توانست در همان استارت در کنار او حضور داشته باشد ، اما در نهایت دفاع خوب او در برابر رقیب آلمانیاش موجب شد دور اول مسابقه را در همان رده اول طی کند .
ویتمان اختلاف خوبی در همان دورهای آغازین رقابت با سایرین ایجاد کرد و با خیالی آسوده در همان رده اول از خط پایان گذشت . این دومین برد او در این فصل از رقابتهای DTM بود و بدینترتیب توانست جای خود را در رده اول جدول قهرمانی فصل محکم کند .
میگل مولینا راننده تیم آئودی که در تمرینات سریعترین راننده در هونگارورینگ دیده میشد ، با اینکه رقابت را از رده سوم آغاز کرد ، اما با سبقتی که از تیمو گلوک گرفت توانست تا رده دومی بالا بیاید و این رده را تا آخر مسابقه هم حفظ کرد .
بزرگترین رقابت در طول مسابقه برای کسب رده سومی بود . Mortara که رقابت را از رده 12 آغاز کرده بود ، توانست در طول مسابقه تا رده چهارم صعود کند و بعد از پیتاستاپ خود توانست لحظات سختی برای تیمو گلوک ایجاد کند . بعد از برخورد کوچکی که بین این دو راننده به وجود آمد ، گلوک مجبور شد به بیرون از مسیر پیست برود و رده سومی را به Mortara واگذار کرد .

 


گلوک بعد از برخورد یک دور بعد برای جبران رده از دست رفته خود با Mortara وارد رقابت شد که این دو راننده دوباره با هم برخورد کردند . Mortara بعد از برخورد دوباره با گلوک دورهای زیادی دربرابر رقیب آلمانی خود مقاومت کرد ، اما نتوانست در دور آخر در مقابل برونو اشپنگلر راننده تیم بامو مقاومت کند و رقابت را در رده چهارم به اتمام رساند .
برونو اشپنگلر که مسابقه را از رده نهم شروع کرده بود ، با سبقتی که از مورتارا گرفت توانست تا رده سومی بالا بیاید و این باعث شد در پایان در سکوی قهرمانی هونگارورینگ حضور داشته باشد .
گلوک که شانس حضور در سکوی قهرمانی این رقابت را داشت ، در دور آخر در نتیجه تماس با نیکو مولر رقابت را در رده آخر تمام کرد .
به غیر از این ، پائول دی رستا از رانندگان قدیمی رقابتهای فرمولیک در این رقابت که مرسدسها در آن بسیار ضعیف بودند هجدهم شد و ویتالی پتروف با مرسدس خود رقابت را در رده 17 به پایان رساند .

در جدول رده بندی، هم اکنون آئودی با 144 امتیاز پیشتاز است، ب ام و با 118 امتیاز در تلاش برای تکرار قهرمانی خود در فصل های اخیر است و مرسدس با تنها 41 امتیازی که از رقابت پیش کسب کرد عملا از کورس رقابت قهرمانی جا مانده است.

F1FANS.IR


بدون دیدگاه