جاده خورشیدی،افقی تازه در آینده حمل و نقل

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

جاده خورشیدی،افقی تازه در آینده حمل و نقل

 

ساخت بزرگراه خورشیدی+تصاویر

یک زوج در سال 2009 شروع به ساخت یک جاده خورشیدی با پنل‌های شش ضلعی شیشه‌ای با بافت آسفالت کردند که در سال 2014 ساخت جاده به پایان رسید.

یک بزرگراه خورشیدی توسط یک زوج به نام‌های «اسکات» مهندس برق و همسر وی «جولی» در آیداهو شمال غربی آمریکا ساخته شد.

 

این زوج در سال 2009 شروع به ساخت جاده خورشیدی کردند که برای ادامه کار 100 هزار دلار دریافت کردند و در حال حاضر توانسته‌اند این بزرگراه را به پایان برسانند.

آنها برای ساخت این بزرگراه به جای قیر از پنل‌های شش ضلعی شیشه‌ای که به چراغ‌های LED مجهز شده است و بافت آن مانند آسفالت است، استفاده کردند که از لغزش ماشین‌ها در زمستان جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس، اشخاصی که دارای خودرو برقی هستند می‌توانند در حال رانندگی ماشین خود را در این جاده شارژ کنند؛ جاده خورشیدی ساخته شده قادر به تحمل 110 تن وزن است و توسط چراغ‌های LED نشانه گذاری شده است.

«اسکات» می‌گوید: این جاده از لحاظ هزینه و زیست محیطی خیلی به صرفه‌تر از قیر است؛ در زمستان یخ نمی‌بندد و یخ خود به خود آب می‌شو؛ ضمن اینکه مکانی برای جمع شدن آب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: طراحی این جاده به گونه‌ای است که از حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند.

این پروژه زیست محیطی فعلاً به جاده‌ها محدود شده است اما می‌توان در خانه‌های شخصی، باند فرودگاه، پیاده‌روها، مسیرهای دوچرخه سواری و هر مکانی که در معرض نور خورشید باشد، انجام شود.

 

 

 

 


بدون دیدگاه