شارژ در حال حرکت خودروهای برقی

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

شارژ در حال حرکت خودروهای برقی

جاده‌ای مغناطیسی در زمین برای شارژ خودرو در حال حرکت، پروژه جدید خودروسازی ولوو است.

 

 به نقل از فارس، خودروسازی ولوو در حال بررسی و کار بر روی پروژه‌ای است که خودروهای الکتریکی بتوانند در حال حرکت شارژ شوند.

 

این پروژه بر روی ولوو C30 الکتریکی قبلاً با موفقیت تجربه شده است که پس از آزمایش به طور کامل و بدون کابل برق در 2 ساعت و نیم شارژ شد.

اتوبوس‌های برقی بر روی ریل‌های برقی شارژ می‌شوند اما سازنده سوئدی از طریق برنامه‌ای توسعه داده شده در صدد یک سیستم پویا برای شارژ در حال حرکت است که تمام خودروها بتوانند با گذشتن از روی آن شارژ شوند.

معاون اجرایی خودروسازی ولوو «نیکولاس گوستاوسون» می‌گوید: با این پروژه خودروها قادر خواهند بود مستقیماً و در حال حرکت با رفتن روی جاده برقی که در زیر زمین قرار گرفته است، شارژ شوند؛ این ایده می‌تواند در محیط زیست نیز اثرات خوبی داشته باشد.

برای آزمایش این فناوری جاده مغناطیسی در یک مسیر به طول 500 متر در گوتنبرگ نصب شد؛ با این کار جاده‌های برقی سریعاً جایگزین ایستگاه‌های شارژ خودرو می‌شوند. جزئیات فنی این پروژه در حال بررسی و آزمایش مجدد برای اقدامات احتیاطی و محافظتی است.

این پروژه قبلاً در سال 1997 توسط فرانسه انجام شده است.

بدیهیست که در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه،بزرگترین مشکل فراگیر خودروهای برقی در رابطه با ظرفیت محدود و ناکافی باتری ها به کلی حل و فصل خواهد شد و روند توسعه چنین خودروهایی بیش از پیش سرعت خواهد گرفت.


بدون دیدگاه