کارت گازوییل خودروهای تجاری بلا استفاده باطل می شود

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

کارت گازوییل خودروهای تجاری بلا استفاده باطل می شود

:معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوز، اعلام کرد: به زودی خودروهای سنگین دیزلی که در ناوگان حمل و نقل تردد ندارند شناسایی خواهند شد.

 

 به نقل از افکارنیوز، پس از اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند بنزین خودروها و موتورسیکلت ها و ابطال بیش از ۶ میلیون کارت هوشمند بنزین خودروها، طرح ساماندهی و ابطال کارت هوشمند گازوئیل خودروهای سنگین در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

حسین هاشمی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره جزئیات اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند گازوئیل خودروها، گفت: هدف از اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت در راستای جلوگیری از قاچاق گازوئیل به خارج از کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسته ساماندهی کارت هوشمند گازوئیل دو تا سه ماه آینده نهایی خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون چهار نشست در راستای ساماندهی کارت‌های سهوشمند گازوئیل خودروهای سنگین برگزار شده است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با یادآوری اینکه ساماندهی کارت های سوخت در بخش گازوئیل همچون بنزین در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس می‌خواهیم خودروهای فاقد فعالیت و خودروهای سنگینی که در ناوگان تردد ندارند شناسایی شوند.

این مقام مسئول افزود: پس از شناسایی خودروهای غیر فعال، کارت سوختشان را باطل می‌کنیم. جلسات مربوطه در حال برگزاری است و بانک اطلاعات در زمینه خودروها در حال تکمیل است.

حسین هاشمی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اخیرا در گفتگویی با اشاره به ابطال ۶ میلیون کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت ها، گفته است: با سامان دهی و یا ابطال کارت های هوشمند سوخت تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین به ویژه بنزین یارانه ای با قیمت ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی صرفه‌جویی شده است.

سید مجتبی شفیعی رئیس سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با مهر با اشاره به ابطال روزانه ۳۵ هزار کارت بنزین موتورسیکلت‌های فرسوده، گفته بود: در مجموع حدود ۹.۱ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که تا پایان سالجاری ۳ میلیون کارت بنزین این دسته از موتوری‌ها باطل می‌شود.

در این بین مسئولان دولت پیش بینی می‌کنند به جای انجام سرمایه گذاری‌های چند میلیارد دلاری و پالایشگاه‌ سازی برای افزایش ظرفیت تولید بنزین، با ساماندهی سهمیه‌های ویژه بنزین خودروهایی که در خدمت حمل و نقل عمومی نیستند، عملا اقدام به صرفه‌جویی اقتصادی کنند.

 


بدون دیدگاه