اعتراض جهانی رانندگان تاکسی علیه شرکت UBER

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

اعتراض جهانی رانندگان تاکسی علیه شرکت UBER

تاکسیداران اروپایی به سیستم اشتراک موبایلی و اینترنتی خودرو به شدت اعتراض دارند.

به نقل از سایپانیوز، حدود 30 هزار تاکسی دار در سراسر اروپا به نشانه اعتراض وارد خیابان ها شدند اما مسافر سوار نکردند و بعضی از خیابان ها را بند آوردند. علت اعتراض آنها گسترش دامنه فعالیت «اشتراک خودرو اینترنتی و موبایلی» و استفاده از امکانات سرویس Uber است.

قبلاً نام این خدمات UberCab بود که اکنون به صورت ساده به آن «اوبر» Uber می گویند. با نصب یک نرم افزار ساده روی تلفن همراه، مردم به راحتی می توانستند نزدیک ترین خودروی مسافربر را پیدا کرده و با آن قرار بگذارند و در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسند. به طور طبیعی چنین روشی کار و بار تاکسیداران سنتی را به شدت تهدید می کند. با این روش یافتن نزدیک ترین خودروی مسافربر با کمک تلفن های همراه و ماهواره ها و نقشه خوان ها و جهت یاب ها هم آسان می شود و هم در وقت و هزینه راننده و مسافر صرفه جویی ایجاد می شود.

این خدمات ابتدا از شهر سان فرانسیسکو شروع شد اما اکنون در 70 شهر بزرگ دنیا رایج شده است. تاکسیداران اکنون به این استدلال تکیه می کنند که مسافربران عضو شبکه Uber مجوز مسافرکشی ندارند و تحت نظارت و مدیریت هیچ نهاد یا سازمانی نیستند و امنیت جامعه را تهدید می کنند. از این رو بیش از 30 هزار راننده تاکسی خیابان های مهم بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان را بند آوردند تا حرف خود را به گوش برسانند.

اوبر در بریتانیا در شهر لندن همه اتهام های تاکسیداران را مردود شمرده و می گوید تمامی رانندگانی که عضو این خدمات هستند فرایند گزینش را طی کرده و علاوه بر این که مجوز دریافت کرده اند آموزش های لازم را نیز دیده اند. ضمن آن که به عقیده آنها امنیت در این روش بهتر حاضر می شود چون این خودروها به دلیل تجهیز به ابزارهای مدرن امروزی بهتر قابل ردگیری هستند و کنترل آنها آسان تر و ایمن تر است.

اوبر


بدون دیدگاه