دوربین GPPRO،ابزاری تازه برای خودروهای اسپرت

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

دوربین GPPRO،ابزاری تازه برای خودروهای اسپرت

اکنون همگام با پیشرفت در عملکرد (قدرت، سرعت و شتاب) خودرو استفاده از آخرین فناوری های روز و تلفیق دنیای موبایل، کامپیوتر و اینترنت با خودرو بیشتر می شود.
به گزارش پرشین خودرو، دوربین های کوچک نسبتاً ارزان و با کیفیت بسیار بالا در فضای اینترنت و در دنیای خودرو انقلابی بزرگ به وجود آورده است. استفاده از این دوربین ها به شدت در خودروهای با عملکرد بالا در حال افزایش است. برای مثلا شورولت کوروت 2015 از «ثبت کننده داده های عملکرد» Performance Data Recorder استفاده می کند و فولکس واگن هم از دوربین های GoPro در مدل 2015 GTI استفاده خواهد کرد.
گروه خودروسازی ب ام و هم برای این دوربین های GoPro، نرم افزار (اپلیکیشنی) تهیه کرده که با کمک تلفن همراه اطلاعات عملکرد خودرو و تصاویر را به صفحه نمایش روی داشبورد منتقل می کند و در برخی از مدل های مینی و ب ام و به کار گرفته شده است.
البته خیلی از دارندگان خودروهای مینی و ب ام و از سال 2012 به بعد می توانند با یک ارتقای ساده به امکانات امروز روزآمد شوند. برای این منظور خودرو باید به چند وسیله مجهز باشد: یک سیستم اینفوتینمنت [روی داشبورد خودرو سیستم صوتی و تصویری متصل به اینترنت] یک دوربین GoPro مجهز به وای فای، اپلیکیشن نصب شده روی آیفون iPhone و متصل به داشبورد خودرو.
وقتی همه این ابزارها در کنار هم قرار گرفت یک پیکربندی و تنظیماتی روی این ابزارها انجام می شود تا با هم سازگار شده و در کنار هم کار کنند. اگر تنظیمات آن به درستی صورت بگیرد، کار با آن بسیار آسان است و داده هایی که روی داشبورد خودرو قابل رؤیت می شوند بسیار هیجان بخش است.


بدون دیدگاه