آمریکاییاخباراخبار خارجی

فراخوان 5 میلیون خودرو تویوتا و جنرال موتورز

جنرال موتورز برای 3.16 میلیون دستگاه خودروی بزرگ و متوسط به منظور اصلاح کلیدهای سوئیچ آنها و رفع مشکلی که پیش از این فراخوان 2.19 میلیون دستگاه خودروی کوچک در آمریکا را به دنبال داشت، فراخوان داد.

 

 

به نقل از ایسنا، این ایراد در 54 تصادف و 13 کشته در خودروهایی که پیش از این فراخوان شدند، دخیل بوده است

در فراخوان اخیر جنرال موتورز اعلام کرده که از هشت تصادف و شش مورد مجروح مربوط به این ایراد مطلع است اما تلفاتی وجود نداشته است.

سوئیچ‌های جدیدترین خودروهای فراخوان شده توسط ری دوجیورجیو تایید شده بودند که به دلیل نقشش در نظارت بر سوئیچ‌های معیوب مدل‌های کوچک فراخوان شده قبلی اخراج شده است.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، جنرال موتورز پیش بینی می‌کند ناچار باشد 700 میلیون دلار هزینه در نتایج مالی سه ماهه دوم برای پرداخت هزینه فراخوان‌ها اختصاص دهد که بالاتر از 400 میلیون دلار برآورد اولیه این شرکت است.

مهندسان جنرال موتورز بیش از یک دهه قبل به وجود مشکل در خودروهای کبالت پی برده بودند اما واکنش کند این شرکت برای رفع این مشکل، اکنون تحقیقات داخلی را علاوه بر تحقیقات کنگره و سازمان‌های فدرال به دنبال داشته است.

جنرال موتورز امسال 44 بار فراخوان داده که به حدود 20 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان بالغ می‌شود و بیش از مجموع فروش سالانه خودرو در آمریکاست. از فراخوان‌های امسال جنرال موتورز حدود 6.5 میلیون دستگاه خودرو برای مشکل سوئیچ احتراق فراخوان شده اند که شامل بیش از نیم میلیون دستگاه شورولت کاماروس بوده است.

 

فراخوان تویوتا برای 2.2میلیون خودرو

تویوتا بیش از ۲.۲ میلیون خودروی تولیدی خود را در پی وجود نقص فنی در سیستم ایربگ در سراسر جهان فراخواند.
به گزارش پرشین خودرو، شرکت تویوتا بالغ بر 2.27 میلیون خودروی تولید شده این شرکت در سراسر جهان را به دلیل وجود نقص فنی در سیستم ایربگ آنها و احتمال بروز آتس سوزی در این خودروها به نمایندگی های این شرکت فراخواند.
این 2.27 میلیون خودروی فراخوانده شده شامل 20 مدل از خودروهای تولیدی این شرکت بوده است که نام مدل هایی همچون کرولا، کامپکت کوچک یاریس و مینی ون نواه در لیست این مدل ها به چشم می خورد.
خطر بروز آتش سوزی در 650 هزار خودرو در ژاپن و 1.62 میلیون خودرو در خارج از این کشور وجود دارد.
سال گذشته نیز تعداد بالایی خودرو به دلیل نقص مشابهی به نمایندگی های این شرکت بزرگ ژاپنی فراخوانده شده بودند.
این غول خودروساز ژاپنی طی دو ماه گذشته بالغ بر 9 میلیون خودرو را به نمایندگی های خود در راسر جهان فراخوانده است.

مشخص نیست که آیا این فراخوان شامل خودروهای فروخته شده در بازار ایران هم می شود یا خیر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا