آلمانیاخباراخبار خارجیکره ای

پورشه صدرنشین نظر سنجی کیفی JD POWER

 پورشه بار دیگر توانسته در سطح میانگین کیفی تر از سایر خودروهای موجود در بازار ظاهر شود،اما نکته جالب تازه ترین مطالعات جی دی پاور، بهبود کیفی قابل توجه محصولات هیوندای و کیا است که موفق شدند در پنج سگمنت مختلف صدر نشین شوند،هیوندایی-کیا برای نخستین بار در نظرسنجی جی دی پاور مقام نخست را در کیفیت به دست آورد که نقطه عطفی برای صنعت خودروی کره به حساب می آید آما آیا سال بعد هم می تواند این موفقیت را تکرار کند.

به نقل از سایپا نیوز، در حالی که شرکت های خودروسازی هیوندایی و کره بر تعداد مدل های جدید خود می افزایند و برای سال 2015 خودروهای جدیدی به بازار عرضه می کنند مثل کیا سول برقی، جنسیس و سوناتای نسل جدید باید دید که آیا می توانند در صدر جدول کیفی ترین خودروهای نظرسنجی جی دی پاور در سال 2015 باقی بمانند یا رقابت طور دیگری رقم خواهد خورد.

مطالعات و نظرسنجی ها نشان می دهد معمولا برندهای معتبر به آتش فناوری های جدیدی می سوزند که مشتریان به راحتی با آن ارتباط برقرار نمی کنند یا آن که ناراضی می شوند چون برخی از امکانات محبوب نسل قدیم در خودروها در مدل های جدید تکرار نشده اند.    

سوناتای مدل 2015 از ماه مه همین امسال قابلیت شماره گذاری در کشور آمریکا را به دست آورد اما واقعیت این است که هنوز سال 2015 نیامده، ضمن آن که به زودی سوناتاهای جدید به سیستم عامل CarPlay از کمپانی اَپل مجهز می شوند که باعث می شود هیوندایی جزو اولین خودروسازانی باشد که این قابلیت مهم را به داشبورد خودروهایش اضافه کرده است.

با این وصف، هیوندایی بر این باور است که امکانات روی داشبورد باید تا حد امکان آسان و بدون پیچیدگی باشد تا موفقیت خودرو را تضمین کند. ابزارهای تشخیص صدای راننده و انجام فرامین صوتی، برقرار ارتباط بین بلوتوث خودرو و بلوتوث تلفن همراه و مشکلاتی از این دست باعث سردرگمی و نارضایتی مشتری می شوند و اگر خودروسازی بتواند این خدمات را با سادگی و اطمینان کامل در اختیار مشتری بگذارد موفق تر عمل خواهد کرد و برعکس آن هم صادق است کافی است مشتری نتواند از این امکانات به درستی استفاده کند، در آن صورت اثر بدی روی ذهنش نسبت به آن برند بر جای خواهد گذاشت. مردم خیلی به خواندن راهنماها و دفترچه ها علاقه ندارند و می خواهد همه چیز آماده و سازگار باشد. برای همین خودروسازان باید بخش عمده ای از این تلاش و تقلا را خودشان برعهده بگیرند.

مطالعات نظرسنجی جی دی پاور از بین 86 هزار خریدار خودرو انجام شده که 90 روز از خرید خودروی نویشان گذشته بود. امتیازات کیفیت بر اساس تعداد مشکلاتی سنجیده می شود که در هر 100 خودرو بروز می کند. هرچقدر تعداد مشکلات کمتر باشد کیفیت آن مدل از خودرو بالاتر است.

برند هیوندایی با امتیاز 94 در صدر نشست و نسبت به سال گذشته 12 امتیاز منفی را کاهش داده است. کیا با از بین بردن 10 امتیاز منفی از سال گذشته به نمره منفی 106 رسید. خودروهای هیوندایی اکسنت، الانترا، جنسیس و خودروهای کیا کادنزا و اسپورتژ در سگمنت خود صدر نشین شده اند.

پورشه پانامرا در بین خودروهای سدان تمام قد گران قیمت بهترین امتیاز را کسب کرد و در هر 100 خودرو تنها 62 مشکل به ثبت رساند.

 

جدول کیفی جی دی پاورجدول کیفی جی دی پاورجدول کیفی جی دی پاورجدول کیفی جی دی پاور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا