همایش کلوب مرسدس بنز در پیست کارتینگ برگزار شد

یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳

همایش کلوب مرسدس بنز در پیست کارتینگ برگزار شد

نیما مجتهد زاده-

عکس : متین طهرانیان

پنجشنبه پنجم تیرماه مصادف بود با همایش کلوپ مرسدس بنز ایران که با همکاری اعضای فروم اینترنتی تیونینگ تاک در حاشیه و پارکینگ پیست کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی برگزار شده بود. پس از رسیدن به در شرقی مجموعه با ترافیکی از خودروها مواجه می‌شدید که به علت نبود جای پارک در حاشیه مجموعه پارک کرده بودند و سرنشینان آن‌ها پیاده به محل عازم بودند. با رسیدن به محوطه برگزاری هم این وضع نابسامان ناشی از کمبود امکانات تا حدی ادامه داشت و کمبود جای کافی در کنار به هم ریختگی در ترتیب قرارگیری خودروها به عنوان نکات منفی قابل مشاهده بودند. اما اگر از این نکات منفی که تقریباً در تمامی همایش های خودرویی کشور تکرار می‌شوند بگذریم، بهتر است به کلیت نمایشگاه و نکات مثبت آن بپردازیم.

نمایشگاه را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم کرد: قسمت ورودی که در آن تعدادی از نسل های نسبتاً مدرن کلاس های E, C و S در کنار هم قرار گرفته بودند، قسمت میانی که در آن خودروهای کوپه و اسپرت همانند کلاس SL و نمونه های کوپه سدان های آَشنای C و E  قرار گرفته بودند و در نهایت بخش سوم که از خودروهای آشنای دهه هفتادی این کمپانی شروع شده، به دو خودرو شاسی بلند خاص منتهی می‌شد.

در بخش اول یکی از خاص ترین خودروها یک دستگاه 190E نوک مدادی رنگ از نوع 2.6 لیتری Sport Line بود که در بیشتر گردهمایی های معتبر حضور دارد. در کنار این خودرو حضور نسل جدید کلاس E (فیس لیفت شده نسل قبل) در کنار نسل قبل کلاس های C و S، نسل W140 کلاس S که در کشورمان به اتاق تانک مشهور است و همچنین نسل W126 نیز زینت بخش این بخش بودند. حضور یک نمونه بسیار تمیز از نسل های پونتون مرسدس (معروف به اتاق های 190 و 200و170 که با کد W120 شناخته می‌شوند ) به رنگ مشکی یکی دیگر از نکات قابل توجه این بخش بود.

 

با ورود به بخش دوم، با تعدادی از R107 و C107 های سرحال و تمیز (کلاس SL و SLC دهه هفتادی) مواجه می‌شدید که در کنار هم چیده شده بودند. در کنار این اسپرت های زیبا، نباید حضور دو دستگاه کلاس W114 کوپه (معروف به معماری کوپه, کلاس E کوپه دهه هفتادی) و یک دستگاه W123  کوپه (دانشجویی کوپه، کلاس E دهه هفتادی), یک دستگاه کلاس اس دهه هفتادی W116 از نوع 450SEL6.9 و تعدادی از نمونه های سدان کلاس های E دهه های هفتاد و هشتاد میلادی را نادیده گرفت. با آن که چینش این بخش بسیار نامرتب و درهم بود، اما علت اصلی این امر اضافه شدن دائم خودروهای مختلف از نسل های متفاوت بود که به دلیل نبود جا در محل های مختلف قرار می‌گرفتند. در میان خودروهای مدرن تر باید به حضور یک دستگاه R130 نقره ای رنگ (نسل قبل کلاس SL) و یک دستگاه W124 کوپه مشکی رنگ (کلاس E دهه نود) اشاره کرد.

با ورود به بخش سوم نمایشگاه خودروها رنگ و بوی آَشناتری داشتند و تا حدی وارد فضای نوستالوژیک سال های دهه های پنجاه تا هفتاد شمسی می‌شدید! حضور پررنگ نسل های دهه هفتادی کلاس های S (W126) و E  (W123 و W114) در کنار هم علت این امر بود. در کنار این خودروهای نسبتاً تکراری و عادی, که البته به لطف حجم بالای اسقاط امروزه به تعدد سابق مشاهده نمی‌شوند، یک دستگاه کلاس G دهه هفتادی که توسط مالکش با استفاده از قطعات نمونه مدرن تر آراسته شده بود و یک یونی ماگ قلدر قرار داشتند که فضای بخش سوم را کمی مردانه تر کرده بوند! شاید بتوان خاص ترین خودروهای نمایشگاه را این دو دانست؛ چرا که بسیاری از بازدیدکنندگان استقبال قابل توجهی از آن ها داشتند.

این نمایشگاه که از ساعت 17 عصر آغاز شده بود، در ساعت 20 به پایان خود رسید و کم کم همه طرفداران ستاره شهیر اشتوتگارت و مالکان خوش ذوق مرسدس محل برگزاری را با خاطراتی خوش ترک گفتند. به امید آن که باز هم این تعداد از خودروهای مورد علاقه خود را یک جا و با این کیفیت مشاهده کنند.


بدون دیدگاه