فورد به لمانز باز می گردد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳

فورد به لمانز باز می گردد

فورد از سال 1966 تا 1969 توانست چهار بار پیاپی مسابقه 24 ساعتی لمانز را ببرد. این دستاورد تقریبا بزرگ‌ترین موفقیت فورد در مسابقات اتومبیلرانی بود.
به نقل از پرشین خودرو، اکنون به نظر می‌رسد این خودروساز به دنبال بازگشت به لمانز است. مارشال پروئت، یکی از خبرنگاران سایت رود اند ترک این داستان را افشا کرده است.
فورد هنوز قضیه را به طور رسمی تایید نکرده است. مدیر روابط عمومی بخش مسابقات فورد گفته است: نه می‌توانم این شایعه را تکذیب و نه تایید کنم.
در هر صورت فورد قطعا نمی‌تواند در دسته اول این مسابقات با پورشه، آئودی و تویوتا رقابت کند، زیرا این بخش نیازمند برنامه‌ریزی قوی، هزینه و البته تولید تکنولوژی هیبریدی است. فورد به جای آن می‌تواند با موتور اکوبوست V6 در دسته دو این مسابقات یعنی P2 شرکت کند. تیم‌هایی که می‌توانند از این موتور استفاده کنند گاناسی ریسینگ و مایکل شانک هستند. آنها همین حالا ‌هم با مدل‌های DP موتور فورد مسابقه می‌دهند پس شرکت در P2 با موتور اکوبوست فورد می‌تواند قدم بعدی باشد.
بازگشت فورد به لمانز می‌تواند جذاب باشد اما حضور فورد در مسابقات رده‌بالای GT و رقابت با کوروت، پورشه، فراری و آستون‌‌مارتین قطعا جذاب‌تر خواهد بود، اما این اتفاق نخواهد افتاد زیرا فورد پیشنهاد دن گورنی مبنی بر حضور در این مسابقات که به مناسبت پنجاه سالگی موستانگ برگزار شده را رد کرده است.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که فورد بعد از حضور در P2، به دنبال حضور در P1 یا حتی مسابقات GT خواهد رفت یا قصد دارد قدم‌هایش را آهسته و پیوسته بردارد.گفتنی است که به تازگی کلاسی تحت عنوان LP3 نیز با موتورهای V8 چهارصد اسب بخاری برای این رقابت ها تعریف شده است و احتمال حضور فورد در این کلاس چندان دور از ذهن نیست.


بدون دیدگاه