آلمانیاخباراخبار داخلیفناوری و تکنولوژی

همکاری سامسونگ و ب ام و برای توسعه باتری

BMW به دنبال خرید باتری های میلیارد یورویی سامسونگ SDI است تا با نصب باتری ها، خودروهای الکتریکی متفاوتی را روانه بازار کنند.

به نقل از مهر، سامسونگ SDI از عقد قرار دادی به ارزش چندین میلیارد یورو با شرکت خودرو سازی بی.ام.و خبر داده است. اخیرا سامسونگ SDI پژوهش های متنوعی را بر سطوح مختلف فناوری هیبریدی انجام داده که در آینده ای نه چندان دور می تواند در خودروهای غیر هیبریدی نیز استفاده شود. باتری لیتیومی یونی جدید در خودروهای برقی حداقل 20 الی 25 درصد نسبت به باتری های هیبریدی قبلی کوچکتر بوده و حدودا سه برابر انرژی بیشتری را تولید می کند. سامسونگ SDI بر باطری خودروها متمرکز شده تا به این صنعت خودروسازی کمک کند.

در روزهای گذشته، مسئولان کارخانه BMW خبر از نصب و استفاده از باتری ویژه ای در خودروهای ساخت این کارخانه داده بودند که به مراتب برتر از سایر خودروهای الکتریکی بوده و می تواند در خودروهایی با مدل i3 و i8 نیز استفاده شود.

BMW در سال های اخیر تبدیل به رقیب اصلی برای خودروهای تسلا Tesla شده است.(تسلا موتورز، شرکت خودرو سازی امریکایی است که در تولید و همینطور تامین قطعات مورد نیاز خودروها و ترن های برقی فعالیت دارد).

بی.ام.و تاکنون بیش از 5.400 خودرو از مدل خودروهای الکتریکی i3 را تنها در نیمه اول فصل سال فروخته است. خودروی اسپرت جدیدi8 نیز از غافله باز نمانده و از ماه ژوئن با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

 

ب ام و i8 برقی هیبریدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا