TOP GEAR باز هم جنجال آفرید!

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | 1 نظر

TOP GEAR باز هم جنجال آفرید!
 برنامه Top Gear در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی انگلستان است. مجری اصلی این برنامه یعنی جرمی کلارکسون نیز از اعتبار و احترام زیادی بین علاقه‌مندان برنامه‌های خودرو برخوردار است اما به نظر می‌رسد که این احترام حداقل در بین رسانه‌ها و خبرنگارهای انگلیسی در حال از بین رفتن است.
به نقل از پرشین خودرو، اولین اتفاق چند ماه پیش رخ داد که کلارکسون با یک اصطلاح نژادپرستانه و سپس توهین به بعضی اقلیت‌های جامعه، موجی از عصبانیت را به راه انداخت.
جرمی کلارکسون7 جرمی کلارکسون8 جرمی کلارکسون9
اکنون این برنامه دوباره هدف انتقادهای زیادی شده است. اعتراض‌های این دفعه به خاطر محتوا و انتخاب محل ضبط برنامه بوده است.
در یکی از آخرین قسمت‌های این برنامه، کلارکسون و همکارش، جیمز می چند مدل پژو را در نزدیکی منطقه آکسفوردشایر می‌برند و آنجا خودروها را با تصادف و به هم خوردن، خراب می‌کنند. می پژو خود را به خودروی کلارکسون می‌زند و سپس خودرویش در یک گودال گیر می‌کند و خودروی کلارکسون هم به دشت کنار جاده می‌رود.
متاسفانه در سال 2010 دقیقا در همین منطقه یک تصادف سنگین رخ می‌دهد که باعث از دست دادن جان جین سندل 26 ساله می‌شود. سندل هم آن زمان پشت یک پژو 106 بود. منتقدان معتقدند که این کار تاپ گیر به نوعی تمسخر حادثه مرگ آور منجر به مرگ جین سندل بوده است.
البته تا این لحظه مدیران برنامه Top Gear از بیان هر گونه نظری راجع به این اتفاق و انتقادهای بعد از آن، خودداری کرده اند.
جرمی کلارکسون10


1 دیدگاه

  1. علی | مرداد 11, 1393 | لینک نظر

    بهترین راه بیان حقیقته اتفاقا اگه تو مملکت ما هم از این دل و جراتها بود الان وضع خودروهای ما این نبود به نوعی ضعف ایمنی پژو رو نشون داده