اخباراخبار داخلیفناوری و تکنولوژی

مکالمه با تلفن همراه دیگر باعث حواس پرتی رانندگان نمی شود

یک شرکت فناوری به نام ناودی، ابزار جدیدی را عرضه کرده که به رانندگان امکان می دهد در زمان رانندگی با خیال راحت با گوشی‌شان صحبت کنند و حواسشان هم پرت نشود.

به نقل از فارس، این ابزار در واقع نوعی عینک هوشمند برای کاربران است که داده‌های مختلف را در قالب واقعیت ارزش افزوده در پیش چشم علاقمندان قرار می‌دهد.

ابزار مذکور پس از نصب بر روی داشبورد اطلاعات مختلف مکان یابی برای رسیدن به مقصد، داده های مربوط به وضعیت جاده و .. را در پیش چشم راننده نمایش داده و امکان دریافت فرامین صوتی و همین طور فرامین مختلف با حرکات دست و سر را داراست.

دستگاه مذکور می‌تواند داده‌های مربوط به خودرو را از رایانه آن دریافت کرده و پیامک ارسالی بر روی گوشی را پاسخ دهد یا بنا به درخواست راننده یک قطعه موسیقی را پیدا کرده و پخش کند. لنزی که این اطلاعات بر روی آن نمایش داده می شود در فاصله نزدیکی از پیش چشم راننده نمایش داده می شود و به گونه ای تنظیم می شود که حواس راننده از جاده پرت نشود.

مزیت این سیستم واقعیت افزوده این است که به راننده امکان می دهد در حالی که صرفا به جاده نگاه می‌کند به ابزار و امکانات مختلفی که در خودرو موجود است دسترسی داشته باشد. رانندگان حساس و دقیق می توانند این سیستم را به گونه ای تنظیم کنند که تحویل پیامک ها صرفا در زمان توقف خودرو انجام شود.

برنامه ریزی سیستم ناودی هم از طریق یک برنامه همراه صورت می گیرد که با سیستم عامل آندروید و آیفون سازگاری دارد. از این طریق برنامه ریزی جی پی اس، پخش موسیقی و دریافت دیگر اعلان ها هم به سادگی صورت می گیرد. قیمت نهایی Navdy HUD که عرضه آن از اوایل سال 2015 آغاز می شود 499 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا