توافق اولیه برای مونتاژ تویوتا در ارس

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ | 2 نظر

توافق اولیه برای مونتاژ تویوتا در ارس

موافقت اولیه برای مونتاژ تویوتا در منطقه آزاد ارس حاصل شده است

به نقل از مجله ماشین و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، دیان ویرنجوریت سفیر اندونزی در ایران در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به تولید ۱.۵میلیون دستگاه خودرو در ایران گفت: این فرصت مغتنمی است تا مواد اولیه و لاستیک را از اندونزی و بدون واسطه وارد ایران کنیم.

وی افزود: مذاکراتی با رئیس کارخانه تویوتای اندونزی انجام گرفته و موافقت هایی مبنی بر مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس صورت پذیرفته است.
دیان ویرنجوریت اضافه کرد: محصولاتی همچون چای، قهوه و محصولات کشاورزی مهم ترین موارد صادراتی اندونزی می باشند.

وی ادامه داد: این کشور در زمینه نفت، گاز و ساخت تجهیزات و تکنولوژی به همکاری با ایران نیازمند است.رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با تشریح مزیت های قانونی سرمایه گذاری خارجی در ارس گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای صنایع مختلف در ارس فراهم است.

محسن خادم عرب باغی افزود: زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و بخصوص در زمینه الکترونیک، نساجی و مونتاژ خودرو مهیا بوده و سرمایه گذاران اندونزیایی می توانند در زمینه تولید، مونتاژ و فروش خودرو در ارس سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه افزود: اشتراکات تاریخی، فرهنگی، گردشگری و توریستی بین ایران و اندونزی می تواند در توسعه گردشگری موثر باشد و این مستلزم معرفی و اطلاع رسانی فرهنگ کشورها به مردم می باشد.

عرب باغی با تبیین مزایا و معافیت های قانونی سرمایه گذاری خارجی در این منطقه افزود: اندونزی برای اشتغالزایی نیازمند صنایعی است که ارزش افزوده داشته باشد و منطقه آزاد ارس از هرگونه سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات و انتقال تکنولوژی حمایت و استقبال می کند.

وی افزود: اندونزی از نظر وجود باغات میوه بسیار قوی است، اما فرآوری آن انجام نمی گیرد و این می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری محسوب شود.
سفیر اندونزی صبح امروز وارد منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس شده و بازدید از صنایع فعال در فازهای صنعتی این منطقه در دستور کار وی قرار دارد.


2 دیدگاه

  1. علی | فروردین 4, 1394 | لینک نظر

    عمرا ایرانخودرو و سایپا بزارن.

  2. ali | شهریور 1, 1393 | لینک نظر

    خدا از دکو دهنتون بشنوه …! کو تا عملی شه و بیاد تو بازار ایران..