اخباراخبار داخلینگاه

تاکسی هیبریدی در تهران، از ایده تا اجرا !

تاکسی هیبریدی توجیه اقتصادی ندارد
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: دولت اگر اورژانسی بخواهد خودروهای هیبریدی را تزریق به جامعه کند باید متوسل به واردات شود اگر با این حرکت لاک پشتی شرکت ها ومبتکرین پیش برویم من بعید میدانم که تا چند سال آینده زیر بار مصرف برسیم.
 ابوالفضل قناعتی گفت: در برنامه پنج سال دوم ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی جزء برنامه ها است.
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران افزود:اعلام تاریخ ورود این تاکسی ها به یک نگاه ملی به این صنعت بستگی دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تاکسی هیبریدی که بخواهند از خارج وارد کنند با قیمت نزدیک به صد میلیون تومان برای کسی که میخواهد این تاکسی را بخرد توجیه اقتصادی ندارد.
این نماینده مردم در شورای شهر افزود: مدیریت دولتی یک تسهیلات را برای شرکت هایی که میخواهند این صنعت را وارد کنند قرار دهد یا مثلا اگر بخواهند این خودروها در داخل کشور تولید شود یک سیاست حمایتی از سوی مدیریت دولتی ومدیریت شهری باید وجود داشته باشد تا این صنعت در کشور راه اندازی شود.
قناعتی بیان کرد: کسی که با یک پراید بیست میلیونی میتواند صاحب تاکسی شود هیچ گاه صد میلیون برای مثلا کرایه دوهزار تومانی هزینه نمی کند.
وی اظهار داشت: دولت اگر میخواهد برای کاهش مصرف سوخت وآلودگی هوا اقدام به ورود خودروی هیبریدی کند و همان طور که دولت منفعت خود را میبیند باید برای رانندگان تاکسی هم این توجیه را ایجاد کند که تمایل برای خرید این خودروها بیشتر شود.
قناعی در ادامه افزود: دولت باید در بحث مالیات، وارد کردن خودرو ،وام ورود پیداکند، الان شرکت هایی آمادگی این را دارند که این خودرو را وارد ویا تولید کنند اما نگرانی آنها این است که این خودرو ها به فروش نرسد.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر دولت در این حوزه حمایتی نکند و فقط انتظار از مردم وشرکت های خصوصی داشته باشد من فکر نمیکنم در برنامه پنج ساله دوم هم این برنامه اجرائی شود.
قناعتی بیان کرد: در برنامه پنج ساله ورود خودرو هیبریدی را در ناوگان حمل و نقل دیده شده یک مبلغی هم برای این موضوع قرار داده ایم، به معاونت حمل ونقل هم گفتیم که برای این برنامه اقدام کنند.
وی افزود: وامی که دولت برای نو سازی تاکسی ها قرار داده است یک سیاست تشویقی است و ما انتظار داریم برای تاکسی های هیبریدی هم سیاست تشویقی قرار داده شود البته حرف وحدیث های زیادی در این رابطه زده میشود اما اینکه اقایان مسئول کدام یک را قبول کنند جای سوال است ؟
وی بیان کرد: اطلاعی ندارم چه میزان توانایی و ظرفیت در کشور وجود دارد که خودرو یا موتور هیبریدی تولید شود اما دوستان در شورای شهر ماکتی از یک خودروی هیبریدی دو سر نشین آورده بودند.
قناعتی به افکار نیوز گفت: اگر بخواهد این خودروها به مرحله تولید انبوه و مسافر کشی برسد زمان میبرد آن موقع است که ما میتوانیم ادعای تولید خودروی هیبریدی را داشته باشیم.
وی بیان کرد:این ماکت شروع خوبی است اما فکر نمیکنم تا دو سال آینده به خط تولید برسد ، دولت اگر اورژانسی بخواهد خودروهای هیبریدی را تزریق به جامعه کند باید متوسل به واردات شود اگر با این حرکت لاک پشتی شرکت ها ومبتکرین پیش برویم من بعید میدانم که تا چند سال آینده زیر بار مصرف برسیم.
قناعتی بیان کرد:بوجه چشم گیری در برنامه پنج ساله دوم برای تاکسی های هیبریدی در نظر گرفته نشده تا تحولی بزرگ در کشور ایجاد شود.

 

2 دیدگاه

  1. زیر ساخت ها و فرهنگ سازی باید به سرعت انجام بگیره، امیدوارم حداکثر تا فقط چند سال دیگه همه تاکسی های غیر استاندارد از جمله سمند و 405 کنار برن.

  2. خودروي هيبريدي چاره كار آلودگي هواست

    تصور كنيد تمام تاكسي هاي تهران و كرج هيبريدي شوند

    حتي اتوبوس ها

    درستت است هزينه زياد خواهد شد ولي در كوتاه مدت و بلند مدت هم به شدت به نفع دولت و اقتصاد كشور است. كافيه يك حساب كتاب ساده كنيد ببينيد چقدر بنزين و گازوئيل صرفه جويي خواهد شد. چقدر مراجعات مردم به بيمارستان ها كاهش پيدا مي كند. چقدر هزينه هاي بيمه كم مي شود و زندگي سالم تر خواهد شد

    واقعا اگر مسئولين محترم كمي به فكر بودند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا