شارژ بی سیم عملی می شود

یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳

شارژ بی سیم عملی می شود

شرکت کوآلکوم هالو از امکان‌پذیر شدن شارژ بی‌سیم برخی خودروهای برقی ظرف سه سال آینده خبر داده است.

به نقل از فارس، در حال حاضر برای شارژ این خودروها باید با استفاده از سیم آنها را به جریان برق متصل کرد اما با این تحول انتظار می‌رود استقبال عموم از خودروهای برقی نیز افزایش یابد.

به تازگی نمونه‌های آزمایشی دو مدل از خودروی بی ام و که به طور بی سیم قابل شارژ کردن هستند عرضه شده و قرار است این خودروها در جریان برگزاری مسابقات فرمول ای به عنوان خودروهایی برای تامین امنیت و مراقبت‌های پزشکی به کار گرفته شوند.

شرکت طراح این شارژرهای بی سیم می گوید با تعدادی از غول های صنعت خودروسازی مذاکراتی به عمل آمده تا آنها هم به طراحی خودروهای برقی علاقمند شوند. وی می گوید تعدادی از این شرکت ها خود به سرمایه گذاری در این زمینه علاقمند هستند.

با توجه به گرانی این فناوری پیش بینی می شود ابتدا خودروهای لوکس به قابلیت شارژ بی سیم مجهز شوند و در مرحله بعد خودروهای ارزان تر هم به همین شکل عرضه گردند. انتظار می رود ظرف 10 سال آینده نیمی از خودروها به صورت برقی یا دوگانه سوز روانه بازار شوند.

سیستم شارژ بی سیم خودرو از طریق دو صفحه شارژ کننده عمل می کند. یک صفحه بر روی زمین قرار دارد و به منبع انرژی متصل است و صفحه دیگر به خودرو چسبانده می‌شود. با برقراری جریان میان این دو منبع میدان مغناطیسی قدرتمندی ایجاد می شود که انرژی برق را به خودرو منتقل می‌کند.


بدون دیدگاه