رویای رانندگی خودکار گوگل خراب می شود؟

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳

رویای رانندگی خودکار گوگل خراب می شود؟

به نقل از ایسنا، این درحالی است که به نظر می‌رسد دپارتمان خودروهای موتوری مستقر در کالیفرینا قصد دارد این رویای گوگل را خراب کند.

گزارش‌ها حاکی از این است که دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا اعلام کرده که خودروی گوگل باید دارای قابلیت‌هایی باشد که به راننده اجازه دهد در صورت نیاز کنترل خودرو را به دست بگیرد.

گوگل از مدت‌ها قبل در حال کار برروی پروژه خودروهای بدون راننده است و در آستانه تکمیل این خودرو، ممکن است این شرکت مجبور شود تغییرات اساسی را در آن ایجاد کند.

گوگل اوایل ماه می از پروژه رویایی خود رونمایی کرد. خودرویی که در آن جای راننده با یک نرم افزار و جای فرمان با چند دکمه عوض می‌شود.

این خودرو احتمالا یکی از غیرعادی‌ترین مدل‌های رونمایی شده در تاریخ صنعت خودروسازی است و قسمت جلویی آن شبیه یک چهره لبخندزنان است.

اما با توجه به دخالت دپارتمان‌ خودروهای موتوری کالیفرنیا گوگل ممکن است مجبور شود تغییرات جزیی را دراین خودرو دو نفره ایجاد کند.

شرکت گوگل در بیانیه‌ای دستور این دپارتمان را تایید کرد. گوگل افزود‌ که قابلیت‌های درخواست شده را اضافه خواهد کرد و آنها را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

گوگل تست این خودرو در خیابان‌های مخصوص را در ماههای آتی و قبل از عرضه این خودرو آغاز می‌کند.

به گفته سرگئی برین یکی از بنیانگذاران گوگل، انگیزه اصلی در پس پروژه خودروی بدون راننده ایمن تر کردن جاده‌ها برای انسانها بوده است.

در تمام آزمایشات انجام شده روی نسخه‌های اولیه این خودرو هیچ گونه مورد تصادف گزارش نشده است.


بدون دیدگاه