مترو 23 برابر پاک تر از خودرو

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳

مترو 23 برابر پاک تر از خودرو

انرژی مصرفی برای جابجایی هر نفر با خودروی شخصی در مقایسه با مترو، 23 برابر بیشتر است.

به نقل از ایران جیب، انرژی مصرفی برای جابجایی هر نفر با خودروی شخصی در مقایسه با مترو، 23 برابر بیشتر است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  با بیان این که با کاهش مصرف بنزین و استفاده از برق بعنوان انرژی جایگزین، می توان بخشی از سرمایه کشور را ذخیره کرد، گفت: جابجایی هر فرد با مترو در شهرها، 30 سی سی از مصرف بنزین می کاهد.

عباس کاظمی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره این موضوع افزود: بررسی ها حاکی از آن است که جابجایی هر نفر- کیلومتر با ماشین سواری در شهر تهران 2800 کیلوژول انرژی مصرف می کند؛ در حالی که همین جابجایی با مترو باعث مصرف 120 کیلوژول انرژی می شود.

وی تصریح کرد: کاهش شدت مصرف انرژی و افزایش راندمان از جمله برنامه های اصلی این شرکت است که می تواند با استناد به بند ق تبصره دو قانون بودجه عملیاتی شود.
کاظمی با بیان این که بر اساس این بند سیاستهای کلی مصرف انرژی، وزارت نفت مکلف شده است که تقاضا را مدیریت و مصرف سوخت را بهینه کند، افزود: در این بند 100 میلیارد دلار به منظور کاهش شدت مصرف انرژی و این موارد پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اجرای بند 7 سیاستهای صرفه جویی تاکید کرده اند، اظهار کرد: رعایت این بند علاوه بر کاهش مصرف انرژی و ایجاد فرصتهای وسیع اقتصادی، تاثیرات مطلوب زیست محیطی به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با اظهار خرسندی از پیش بینی بند ق در قانون بودجه امسال، ادامه داد: امیدواریم اهداف و برنامه های تعریف شده در این قانون که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، در سالهای آتی نیز ادامه پیدا کند.

به گفته این مقام مسئول، کاهش مصرف و مدیریت تقاضا موجب توسعه اقتصادی و کسب و کار، همچنین ایجاد محیط زیست سالمتری خواهد شد.
براساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه 93، وزارت نفت اجازه دارد تا سقف 100 میلیارد دلار برای اجرای طرحهای بهینه‌سازی، کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعت با اولویت صنایع انرژی بر، حمل و نقل عمومی، استفاده از سی ان جی و تولید خودروهای کم مصرف با رعایت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی و با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل، قرارداد منعقد کند.


بدون دیدگاه