ماشین های چينی امن‌تر از ماشین های داخلی

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ | 4 نظر

ماشین های چينی امن‌تر از ماشین های داخلی

عضو كميسيون صنايع و معادن عنوان كرد

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در رابطه با بحث‌هاي مربوط به قيمت‌گذاري خودرو گفت: خودروهای داخلی حتی با خودروهای چینی نیز قابل مقایسه نیستند و احساس امنیت و کیفیت خودروهای چینی نسبت به خودروهای ایرانی بالاتر است که همین مسائل باعث شده تا مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند و در نتیجه بازار راکد است.
به گفته علي علي‌لو برخی افراد که منافعشان از رشد صنعت خودرو به خطر می‌افتد، توپ را به زمین مجلس می‌اندازند و می‌گویند مجلس باعث رکود بازار خودرو شده است، اما با این حرف‌ها نمی‌توانند مجلس را از میدان به در کنند.

وي در ادامه با بیان اینکه موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو نیز از سوی برخی صاحبان منافع و رانت مطرح می‌شود، گفت: رانت واردات خودرو نیز عمدتا دست خودروسازان است و در واقع چوب دو سر طلا در دست آنها قرار دارد و اگر بخواهند، وانمود می‌کنند که صنعت خودرو جای پیشرفت ندارد تا واردات خودرو رونق گیرد و منافعشان تامین شود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم صنعت خودرو به راحتی به دست این افراد زمین‌گیر شود تا منافعشان را از واردات تامین کنند. وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در صنایع فضایی، هسته‌ای، دفاعی و نانو در کشور، گفت: این بخش‌ها با وجود تحریم‌ها توانستند به پیشرفت مناسبی برسند؛ ولی صنعت خودرو به جایگاه مناسبی نرسیده است و در طول عمر دولت‌های مختلف، صنعت خودرو اسیر دست افرادی بوده که در دولت‌های مختلف نفوذ کرده و اجازه انتقاد از صنعت خودرو را به هیچ‌کس نداده‌اند.

ایمنی خودروهای چینی

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: خودروسازان با مطرح کردن موضوعاتی مانند بیکار شدن نیروی کار، هر زمان که انتقادی نسبت به صنعت خودرو مطرح شد، کارگران خود را ترغیب کردند تا اعتراض کنند. وی با بیان اینکه متاسفانه وزیر صنعت از كارهاي خودروسازان حمایت می‌کند، گفت: مجلس تا زمانی که جریان صنعت خودرو اصلاح و کیفیت و قیمت خودرو منطقی نشود، این موضوع را رها نمی‌کند.


4 دیدگاه

  1. ahmad | آبان 26, 1393 | لینک نظر

    روی چه حسابی میگه کیفیت چینیها بهتره. حداقل در مورد مونتاژیهایی مثل x60 و mvm که اصلا اینطوری نیست. بعد هم در مورد کیفیت جک فکر کنم باید یه مدتی کارش رو در بازار دید. به اضافه اینکه سیستم خدمات پس از فروش روی قیمت ماشین تاثیر گذاره که در مورد چینی ها خدمات خوبی ندارند.

  2. علی | شهریور 7, 1393 | لینک نظر

    آیا این درسته که وزیر صنعت که یک سوپر میلیاردر هست خودش جز سهامداران شرکت های خودروسازیه و بخاطر همین از افزایش قیمت خودرو حمایت می کنه؟!

    • در پاسخ به: علی

      رضا | بهمن 1, 1393 | لینک نظر

      داداش اینا همشون جز سهام دارانن . اون از پژویان .. اینم از این ..
      فقط واگذار به خدا

  3. #@بادبان | شهریور 6, 1393 | لینک نظر

    جک j5 با قیمت 46 میلیون کجا پژو پارس با قیمت 45 میلیون کجا واقعا جک کیفیت داره