همیلتون تعیین خط ایتالیا را فتح کرد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳

همیلتون تعیین خط ایتالیا را فتح کرد

محمد فتح اللهی – در سیزدهمین رقابت فصل برای کسب رده اول در استارت، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس توانست پول‌پوزیشن را از آن خود کند.

همیلتون بعد از گرندپری اسپانیا باری دیگر توانست روزبرگ را شکست دهد و رده اول در استارت را بدست آرود. این پنجمین پول پوزیشن لوئیس در این فصل بود که با کسب این نتیجه در حقیقت سی و ششمین رده اول در استارت خود را نیز بدست آورد. او با ثبت زمان 1.24.109 توانست سریع تر از هم تیمی خود نیکو روزبرگ باشد و بعد از هشت مسابقه، باز هم در مکان اول دیده شد. نیکو روزبرگ با اینکه در دومین حق خود برای ثبت زمان در مرحله آخر توانست تایم خود را بهتر کند، اما باز هم 0.3 ثانیه از همیلتون کند تر بود. او به همین دلیل توانست در رده دوم حضور داشته باشد.

در حالی که مرسدس ها در زمانگیری گرندپری ایتالیا توانستند رده های اول و دوم را بدست آورند، ویلیامزها نزدیک ترین اتومبیل ها به پیکان های نقره ای بودند. والتری بوتاس باری دیگر توانست جلو تر از هم تیمی خود حضور داشته باشد و رده سوم را کسب کند. فلیپه ماسا هم بعد از او در رده چهارم قرار گرفت. کوین مگنوسن از مک لارن هم در رده پنجم دیده شد و جنسون باتن هم تیمی اش بلافاصله بعد از او در رده ششم قرار گرفت. در نتیجه این رده بندی، موتورهای مرسدس توانستند شش رده اول را در استارت این رقابت بدست آورند.

فراری که در این پیست در حقیقت در رقابت خانگی خود حضور دارد، تنها با آلونسو توانست در مرحله آخر تایمگیری حضور داشته باشد. این راننده اسپانیایی موفق شد فراری خود را در رده هفتم پارک کند. بعد از او هم سباستین فتل و دنیل ریکاردو از ردبول به ترتیب در رده های هشتم و نهم قرار گرفتند.

سرجیو پرز تنها راننده ای بود که توانست فورس ایندیا را به مرحله آخر زمانگیری برساند. این راننده مکزیکی در مرحله آخر نتوانست تایم خود را بهتر کند و از حضور داشتن در رده دهم راضی به نظر می رسید.

دنی کویات از تورو روسو تنها چند صدم ثانیه با حضور داشتن در مرحله آخر تایمگیری فاصله داشت. او اما توانست در رده یازدهم حضور داشته باشد. دنی اما به خاطر اینکه در این رقابت از ششمین موتور خود استفاده می کند، ده رده مجازات خواهد شد.

کیمی رایکونن هم که در بلژیک بهترین نتیجه این فصل خود را با فراری بدست آورده بود، در این زمانگیری نتوانست انتظارات تیم را برآورده کند. این راننده فنلاندی در برابر هزاران طرفدار فراری به حضور داشتن در رده دوازدهم بسنده کرد.

در بین تیم های رده پایین جدول، کاموئی کوبایاشی سریع ترین راننده بود. او در گرندپری بلژیک صندلی خود را به لوترر واگذار کرده بود.

 

F1FANS.IR

در شرایطی که چند ماه از اظهارنظر رئیس‌جمهور مبنی‌بر تمایل دولت برای فروش سهام خودروسازان کشور به خارجی‌ها می‌گذرد، گویا قرار است در اولین اقدام، بخشی از سهام پارس‌خودرو به رنوی فرانسه واگذار شود. پارس‌خودرو که سومین خودروساز بزرگ ایران به شمار می‌رود و میزبان دو محصول رنو (تندر-90 و مگان) است، زیرمجموعه سایپا محسوب می‌شود و حتی بخش قابل توجهی از پرایدهای کشور نیز در این شرکت به تولید می‌رسد.
حالا آن‌طور که خبر می‌رسد، سایپایی‌ها قصد دارند 20 درصد از سهام پارس‌خودرو را به رنو بفروشند و مذاکراتی نیز در این مورد انجام شده است. در حال حاضر حدود 80 درصد از سهام پارس‌خودرو به سایپا تعلق دارد و با فرض واگذاری 20 درصد از سهام فعلی به رنو، نقش مدیریتی سایپایی‌ها در سومین خودروساز بزرگ کشور به نوعی کمرنگ خواهد شد.


بدون دیدگاه