اخباراخبار داخلیدسته‌بندی نشده

ابطال کارت‌ سوخت اشک رانندگان را درآورده است

ابطال کارت‌ سوخت اشک رانندگان را درآورد
 روزنامه خراسان نوشت: «یک ماه پیش کارت سوختم بدون دلیل سوخت.» این را یک راننده تاکسی تلفنی می‌گوید و مثل خیلی از راننده‌های تاکسی تلفنی از وضعیت نابسامان سوخت انتقاد دارد. او می‌گوید: در کنار من و امثال من که با بنزین آزاد کار می‌کنیم، افرادی هستند که کار نمی‌کنند اما کارت سوخت دارند.

 جام جم سرا: آن طور که او می‌گوید، بار‌ها برای رفع این مشکل به مسئولان مربوط مراجعه کرده است اما به دلیل غیر فعال بودن سامانه ابطال جایگزین سوخت، مشکل همچنان وجود دارد و اوضاع طوری است که تعدادی از راننده‌های تاکسی تلفنی به دلیل به صرفه نبودن کار با بنزین آزاد، از ادامه کار منصرف شده‌اند.

ابطال‌های غیرمترقبه

«۲ ماه قبل، بعد از بازگشت از یک سفر ۳ روزه با اتوبوس، متوجه شدم کارتم سوخته است.»

این حرف راننده دیگری است که از ۱۲ سال قبل در تاکسی تلفنی کار می‌کند و می‌گوید: ۳روز به سفر رفتم و خودرو را در پارکینگ منزل گذاشتم که این اتفاق افتاد و با وجود پی گیری‌های متعدد هنوز مشکل حل نشده است و با بنزین آزاد کار می‌کنم.

وی به این نکته قابل تامل اشاره می‌کند که پس از تقاضاهای زیاد برای پاسخگویی در ‌‌نهایت دلیل ابطال کارت سوختم، کم کاری اعلام شده در حالی که با اطلاع و هماهنگی دفتر تاکسی تلفنی فقط ۳ روز به مسافرت رفته است.

یک سامانه و هزار دردسر

«کار در تاکسی تلفنی اتلاف وقت و هزینه است.»

این هم حرف راننده‌ای است که ۴ سال سابقه کار دارد. او معتقد است: به دلیل سهمیه پایین و ابطال ناگهانی کارت‌های سوخت و همچنین استهلاک بالا و شرایط خاص کار در تاکسی تلفنی مثل سوار کردن مسافر در یک مسیر و بازگشت بدون مسافر و… کار در تاکسی تلفنی به صرفه نیست. وی از علت غیر فعال بودن سامانه سوخت می‌پرسد و این نابسامانی را اجحاف در حق راننده‌های تاکسی تلفنی می‌داند. به گفته وی راننده‌هایی که دارای کارت سوخت هستند به دلیل کم شدن سهمیه‌ها ناچارند هر ماه به طور متوسط از ۷۰ تا ۸۰ لیتر بنزین آزاد استفاده کنند و با این اوضاع کار در تاکسی تلفنی برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست چه برسد به راننده‌هایی که کارت سوخت آن‌ها بدون دلیل باطل شده است.

پیگیری‌های بی‌نتیجه

«سامانه سوخت از ۸ ماه قبل غیرفعال است.» مسئول یک دفتر تاکسی تلفنی با این انتقاد به ۱۶ سهمیه کارت سوخت برای ۳۰ راننده فعال در این دفتر اشاره می‌کند و می‌گوید: مدتی است کارت‌های سوخت بدون دلیل باطل می‌شود و با وجود مراجعه به اتحادیه و پی گیری موضوع کاری برای جایگزینی این کارت‌ها انجام نشده است.
آن طور که «واحدی» تعریف می‌کند، نابسامانی وضعیت کارت‌های سوخت در حالی تعدادی از راننده‌ها را از ادامه کار منصرف کرده است که تعدادی دیگر با وجود اینکه شغلشان را عوض کرده‌اند و کار نمی‌کنند کارت سوخت دارند. مدیر یک دفتر تاکسی تلفنی دیگر هم با یادآوری تبعات غیر فعال بودن سامانه سوخت تاکسی تلفنی‌ها به این نکته می‌پردازد که به دلیل غیر فعال بودن سامانه نمی‌توان برای ابطال و جایگزینی کارت سوخت افرادی که کار نمی‌کنند اقدام کرد.

تقاضای بی‌پاسخ برای جایگزینی ۸۰ کارت سوخت

«از شهریور پارسال در زمینه ابطال جایگزین سوخت تاکسی تلفنی‌ها مشکلاتی ایجاد شد و ۱۸۰ کارت سوخت یک طرفه سوخت.» این خبر را بازرس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل و موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند اعلام می‌کند و با تأیید نابسامانی در وضعیت سوخت، می‌گوید: تعدادی از راننده‌ها کارت سوخت ندارند و با بنزین آزاد، گاز و… کار می‌کنند و گروهی هم کارت دارند در حالی که به دلایلی از جمله فوت، تغییر شغل و… کار نمی‌کنند.
«عیسایی» می‌گوید: پس از ابطال یک طرفه ۱۸۰ کارت سوخت از شهریور پارسال، برای جایگزینی ۸۰ کارت درخواست داده شد اما به دلیل غیر فعال بودن سامانه ابطال جایگزین سوخت، هنوز این اقدام به نتیجه نرسیده و این مسئله به سوء استفاده‌هایی در زمینه کارت سوخت منجر شده است. او سامانه مربوط به سوخت تاکسی تلفنی‌ها را به ابزاری تشبیه می‌کند که غیر فعال بودن آن دست اتحادیه را هم برای برخورد با این تخلف‌ها بسته است.

۷۰ درصد تاکسی تلفنی‌ها ۲ گانه سوزند

وی به اجرای سیستم گازرسانی از سال ۹۰ اشاره می‌کند و از انجام پی گیری‌ها برای گاز سوز شدن تمام خودرو‌ها خبر می‌دهد تا این مشکل به حداقل برسد. به گفته وی الان ۷۰ درصد تاکسی تلفنی‌ها گاز سوز است. وی تاکید می‌کند: مسئله سوخت بزرگ‌ترین مشکل تاکسی تلفنی هاست و باید در این باره اقدام شود.

سوخت اشک راننده‌ها را درآورد

«روزی که کارت سوخت۲۲۰ راننده تاکسی تلفنی در بیرجند سوخت، تعدادی به اتحادیه آمدند و گریه کردند.» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل و موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند این مطلب را عنوان می‌کند و در توضیح تبعات منفی غیر فعال بودن سامانه سوخت به این نکته اشاره می‌کند که تا وقتی سیستم ابطال جایگزین سوخت فعال نشود نباید انتظار استفاده صحیح از کارت سوخت را داشت چون این سامانه ابزاری برای برخورد با راننده‌هایی است که از این نابسامانی سوءاستفاده می‌کنند.

سهمیه امسال کم شد

«راعی فر» در ادامه به کمتر شدن سهمیه سوخت امسال تاکسی تلفنی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: سهمیه سوخت امسال ماهیانه برای خودروهای ۲ گانه سوز ۲۰۰ لیتر و برای تک گانه ۳۰۰ لیتر تعیین شده است که این مقدار پارسال به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ لیتر بود. وی با بیان اینکه سهمیه سوخت امسال جوابگو نیست، تاکید می‌کند: پی گیری برای فعال شدن سیستم ابطال جایگزین سوخت در حال انجام است.

 

1 دیدگاه

  1. جالب اینجاست تو فامیل های خودمون کسانی هستن که خودروشون رو اسقاط کردن ولی هنوز کارت سوخت فعال دارن یکیشون هست وانت نیسان داره مدل 57 هنوز ماهی 300 تا میگیره و نوش باک خودروش میکنه بعضا هم میده ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا