مدیرعامل فراری استعفا داد

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

مدیرعامل فراری استعفا داد

لوکا دی مونتزملو بعد از ۲۳ سال ریاست در کمپانی فراری، از این سمت کناره گیری کرد.

در روزهای گذشته صحبت های زیادی مبنی بر ماندن یا رفتن مونتزملو در فراری بود که رییس ایتالیایی سال های گذشته فراری، طی بیانیه ای خروج خود از فراری را رسما اعلام کرد. در طی بیانیه ای که امروز چهارشنبه منتشر شد، مونتزملو ۶۷ ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر در نیویورک این تصمیم را عملی کرد و این موضوع را پایان یک دوران برای فراری عنوان کرد.

مونتزملو در این بیانیه گفت: ” این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس می کنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارکیونه هدایت شود. فراری فوق العاده ترین کمپانی در دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصا پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی سال های زیادی از موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست.”

در زمان ریاست مونتزملو در فراری، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی راننده ها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارکیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچکس در فراری لازم الاجرا نیست.

مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را می گذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنگلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمی اش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود.

PRESENTAZIONE FERRARI F138

 

f1fans.ir


بدون دیدگاه