چانگان CS35 در یک نگاه +مشخصات فنی و گالری

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ | 483 نظر

چانگان CS35 در یک نگاه +مشخصات فنی و گالری

 

وقتی نام خودروی چینی را می شنویم مهم ترین مساله ای که ذهنمان را مشغول می کند کیفیت آن است . چانگان در گذشته مشکلاتی کیفی داشت که باعث شد برای این خودروها فراخوانی داده شود. آن ها در کشور خود شهرت زیادی دارند به طوری که از نظر تیراژ و فروش جزوچهار شرکت برتر چینی قرار می گیرند و مشتری هایشان در چین پس از حذف محصولات اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به سراغشان می آیند.
در ایران اگر چه از نظر کیفی، چانگان توانایی رقابت با اسم های بزرگ را ندارد و از همین الان بازنده رقابت است اما مزیت بزرگی به نام قیمت پایین دارد که می تواند در نهایت ورق را به نفع شان برگرداند.
مشخصات فنی
چانگان CS35 دومین خودروی شاسی بلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا است. تغییر رویکرد از محصولاتی V5 و Z300 به سمت خودروهای چانگان در مدتی چنین اندک، عجیب است.
جدا از مشکلات کیفی چانگان که سال گذشته باعث شده بود این خودروها فراخوان شوند این شرکت یکی از بزرگ ترین و با سابقه ترین خودروسازهای چینی به شمار می رود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی مدت با برندهایی چون سوزوکی ، مزدا و فورد، خود را آبدیده کند.کراس اوور CS35 نیز همانند سدان ایدو از موتور چهار سیلندر 1,6 لیتری با قوای 125 اسب بخار استفاده می کند. البته یک موتور 1,5 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار نیز برای این خودرو انتخاب می شود. برای انتقال نیرو هم گیربکس های پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار قابل انتخاب هستند.
طراحی چانگان CS35
طراحی CS35 نسبتا خوب است اگر چه می توان محصولاتی کاملا مشابه پیدا کرد که نشان دهنده تقلید هستند. این خودرو در اصل اولین SUVچانگان است که با نشان تجاری این شرکت به فروش می رسد. همانند سایر خودروهای اخیر چاگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را برعهده داشته است.در نگاه نخست چراغ های بزرگ و جلو پنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمی توان نقص ظاهری خاصی را به آن اضافه کرد . هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف، چراغ ها و سپرها به خوبی دیده می شود.
اسپویلر کوچک سقفی عقب به گونه ای به سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستون های عقب، حالتی شناور به سقف داده است.
طراحی داخلی
طراحی داخل کابین این خودرو نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمه های روی آن با روکش چرم، دوخت صندلی ها با روکش چرمی و کوک قرمز رنگ، همه در کنار هم می توانند مورد توجه قرار گیرند. البته کیفیت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعی می توان به دست آورد. در صورتی که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت مناسبی استفاده شده باشد می توان به ایجاد حس خوب برای راننده و سرنشینان امیدوار بود .ابعاد CS35 نسبتا جمع و جور و در حد لیفان X60 و ام وی ام x33 و برلیانس V5 است. همچنین می توانید فهرستی از تجهیزات کامل این خودرو را پیدا کنید. چرخ های 16 اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید،سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USBو ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات هستند.

 

 

موتور و قدرت

نوع موتور 4 سیلندر خطی
حجم موتور 1.6 (لیتر)
حداکثر قدرت 123 اسب بخار در 6000دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 – 5000 دور دردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون
نسبت تراکم
گیربکس 4 دنده اتوماتیک
شتاب اولیه 14

 

 

وزن و ابعاد خارجی
وزن خالص 1270-1290 (کیلوگرم)
طول 4160 (میلی متر)
عرض 1810 (میلی متر)
ارتفاع 1670 (میلی متر)
فاصله دو محور 2560 (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو 1560 (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب 1560 (میلی متر)

 

سوخت
ظرفیت مخزن سوخت
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت در شهر 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4

 

سال ساخت 1393
کمپانی مادر
کمپانی سازنده سایپا
مدل سی اس35
تریم 1.6
شکل ظاهری شاسی بلند
سبک متوسط

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در پیست آزادی تهران

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در تهران

تیبا از نگاه اوکراینی ها

تیبا از نگاه اوکراینی ها

عملکرد ضعیف چانگان CS35 در روسیه

عملکرد ضعیف چانگان CS35 در روسیه

 

چرا چانگان CS35 نود و پنج میلیون آب می خورد؟!

چرا چانگان CS35 نود و پنج میلیون آب می خورد؟!

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


483 دیدگاه

  1. royksoop | فروردین 26, 1397 | لینک نظر

    ایران شده آزمایشگاه چین و محل آزمون و خطا باید واقع بین بود چین پس از 20 سال هنوز نتونسته خودروی با کیفیت و یا حنس با کیفیت بسازه واقعا پول بایت جنس چینی دادن اشتباه محضه