فناوری و تکنولوژی

دو نوآوری فنی تویوتا

تویوتا صفحه نمایش 3بعدی می سازد
صفحات نمایش HUD چندی است که دیگر در بروز رسانی های محصولات شاهد آن هستیم و حالا تویوتا از نوع 3 بعدی آن رونمایی کرده است که در نوع خود جالب است.
خودروساز ژاپنی تویوتا جدیدترین خودروسازی است که از برنامه‌های خود برای توسعه صفحه نمایش روبرو یا همان HUD رونمایی کرده است.
این شرکت در حال حاضردر حال طراحی یک صفحه نمایش ۳ بعدی HUD با همکاری مهندسان دره سیلیکون در کالیفرنیا است که برای درک آن احتیاج به هیچ گونه عینک خاص نبوده و اطلاعات ۳ بعدی شامل سرعت خودرو، سیستم ناوبری ماهواره ای و هشدار ترافیک و خروج از خط است.
در ضمن اطلاعاتی همچون مدت زمان باقی مانده تا مقصد و نشان دادن مکان‌های پارکینگ به صورت یک لکه از دیگر امکانات این سیستم ۳ بعدی است و در ضمن در هنگام خطر یک برخورد یک نشان قرمز استخوان مرگ بر روی صفحه ظاهر می‌شود.
کنتارو اگوچی مدیر مرکز فن آوری تویوتا در دره سیلیکون ولی کالیفرنیا در این مورد می‌گوید:” مدل ۳ بعدی HUD به مدت ۲ سال در حال توسعه توسط تویوتا بوده و حالا پروژکتور تصاویر نیز توسط تویوتا توسعه یافته است که البته برای نمایش تصاویر ۳ بعدی احتیاج به پوشش یا شیشه خاصی هم نیست”.
۳ سنسور به صورت همزمان اقدام به ارسال اطلاعات به HUD می‌کنند که شامل یک رادار برای جمع آوری اطلاعات سرعت و موقعیت اشیاء و سایر سنسورها نیز به تشخیص تقاطع‌ها و جمع آوری سایر اطلاعات از جمله تعیین فاصله با اشیاء اقدام می‌کنند.
به گزارش خودروسازی، برای اینکه تمامی‌این عوامل را به صورت ساده تری در کنار هم داشته باشیم برند ژاپنی در حال توسعه دستگاه‌های کوچکتر است تا این اقلام را به صورت تجاری و فانتزی تری روانه بازار مصرف کند.
نمایشگر سه بعدی تویوتا
تویوتا به پلتفرم آلومینیومی‌ روی می‌آورد
 جگوار از خودروسازان پیشرویی است که از بستر آلومینیومی در محصولات خود بهره می برد و حالا تویوتا دومین خودروساز مطرحی است که به این جمع می پیوندد.
به نظر می‌رسد تویوتا خودروساز ژاپنی قصد دارد تا یکی دیگر از خودروسازانی باشد که از آلومینیوم در خودروهای خود بهره می‌گیرد.
با توجه به اخبار منتشر شده، تویوتا کمری برای سال ۲۰۱۸ هود آلومینیومی‌دریافت خواهد کرد و قبل از اینکه کمری هود جدید دریافت کند چند خودرو لوکس لکسوس قادر به استفاده از مواد سبک وزن در Lexus RX 350 مدل ۲۰۱۶ بهره خواهد برد.
یونا‌هارت لاین سخنگوی تویوتا در این مورد می‌گوید:” این شرکت قصد دارد تا از آلومینیوم در قسمتهایی مانند هود و قطعات دیگر برای هر چه بیشتر سبک تر شدن محصولات خود بهره برد و در ضمن از ترکیبات فلزی دیگری نیز برای این کار بهره برد”.
در حال حاضر آلومینیوم در تعداد کمی‌از وسایل نقلیه از جمله پریوس و سدان‌های لوکس لکسوس بهره گرفته می‌شود.
به گزارش خودروسازی، شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۵ مدل Ford F-150 اولین خودرویی خواهد بود که از پنل‌های آلومینیومی‌در بدنه خود بهره می‌گیرد که بدین ترتیب باعث کاهش وزن ۷۰۰ پوندی آن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا