ماکت های پیشنهادی ماه

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ | 2 نظر

ماکت های پیشنهادی ماه

یادگاری از محصولات به یاد ماندنی مرسدس ، ب ام و، پورشه و فورد

نیما مجتهد زاده ماه

مرسدس بنز S500 / S320 نسل W140 ساخت Norev

ماکت نسل W140 در ایران اصطلاحا تحت عنوان “اتاق تانکی” شناخته شده است و به عنوان یکی از لوکس ترین و با صلابت ترین خودروهای دهه هفتاد شمسی، هنوز هم در کشورمان طرفداران خاص خود را دارد.یکی از سوژه های پیشنهادی این ماه است.شرکت Norev به عنوان یکی از سازندگان ماکت های نسبتاً با کیفیت و صاحب لیسانس بسیاری از خودروهای برند مرسدس، مدتی است که ماکت این نسل از کلاس S را در مقیاس 1:18 و دو نوع بسته بندی ساده و پکیج مرسدس بنز تولید کرده است. طبق معمول باقی ماکت سازان، کیفیت دو نوع بسته بندی تفاوت خاصی با هم ندارد و معمولاً نوع رنگ بندی محصولات متفاوت است و رنگ های بهتری برای نمونه های عرضه شده در بسته بندی مزین به آرم و نوشته های مرسدس انتخاب شده است. شاید بتوان این ماکت را از هر نظر محصولی با کیفیت متوسط رو به بالا دانست که اندکی پایین تر از محصولات با کیفیت کمپانی اتوآرت قرار می‌گیرد و از برخی جهات همانند کیفیت رنگ و چراغ ها پایین تر از اتوآرت است.در سایر نواحی همانند فضای داخلی و موتور تقریباً هم سطح محصولات برند رقیب است. این مرسدس در کشورمان در رنگ های متنوعی یافت می‌شود، اما رنگ های سفید و آبی آسمانی راحتتر و با قیمت بهتری عرضه می‌شوند. قیمت حدودی این ماکت بازه 320 تا 400 هزار تومان (بسته به رنگ و نوع بسته بندی) است.

ماکت بنز

 ب ام و 650i Grancoupe ساخت پاراگون

نسل سوم سری 6 این بار علاوه بر نمونه های کانورتیبل و کوپه، به صورت سدان و برای رقابت با مرسدس بنز CLS عرضه شده است. برخلاف نسل قبلی سری 6 که به طور گسترده توسط ماکت سازان متعددی همچون مایستو، ویلی و کیوشو عرضه می شد، این بار فقط کمپانی پاراگون (در راستای سیاست های تک برندی ماکت های ب ام و) آن را در مقیاس 1:18 عرضه کرده است.در ابتدای عرضه این ماکت در کشورمان، قیمت آن چیزی در حدود 450 هزار تومان بود، اما کم کم و با کاهش نرخ برابری ارز و افزایش ورود این ماکت، قیمت آن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت؛ به طوری که امروز به راحتی با قیمتی کمتر از 350 هزار تومان قابل خریداری است. با آن که شاید این ماکت از ماکت های هم قیمت و هم رده خود همانند محصولات اتوآرت و کیوشو پایین تر بوده و از نظر کیفیتی چیزی شبیه به ماکت های برند Norev باشد، اما به دلیل پرطرفدار بودن این نسل از سری 6 و ظاهر جذابیت آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای ماکت بازان باشد. شاید بتوان نقاط ضعف این ماکت را در کیفیت قطعات و ظرافت هایی دانست که به خوبی رقبا رعایت نشده اند،اما فراموش نکنید که این ب ام و توسط نادر فقیه زاده طراحی شده است و بسیاری ایرانیان از این نظر هم به گرن کوپه علاقه دارند.پس خرید این مدل برای کلکسیون شخصی می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

ماکت بی ام و

پورشه 911 کررا RS 2.7 ساخت ویلی

سال ها قبل نمونه با کیفیت این ماکت در مقیاس 1:18 و توسط اتوآرت در رنگ بندی متنوعی به بازار عرضه شد که هنوز هم با قیمتی در حدود 350 هزار تومان قابل خریداری است.اخیراً نمونه ارزانتر این ماکت توسط برند ویلی عرضه شده است و خوشبختانه وارد کننده داخلی نیز به سراغ رنگ سفید (با خط کشی و نوشته های قرمز) آن رفته است که واقعا نمونه زیباییست. این ماکت به عنوان یکی از ماکت های امیدوار کننده برند و خوش ساخت برند ویلی مطرح است و از نظر ظاهری و جزئیات کلی تفاوت چندانی با نمونه اتوآرت ندارد.البته از نظر کیفیت و جزئیاتی همچون کروم کاری و قطعات ظریف به گرد پای نمونه گرانتر نمی‌رسد. اما هنگامی که به قیمت 100 هزار تومانی این ماکت می‌رسیم، قطعاً خرید یک نمونه نسبتاً با کیفیت برای بسیاری بسیار عاقلانه تر از خرید نمونه ای با ظاهر مشابه و قیمتی تقریبا 4 برابر آن است. اگر از پین قرار گرفته در چراغ های جلو، کیفیت نسبتاً پایین رنگ رینگ ها و کابین ساده بگذریم، این ماکت می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار برای طرفداران پورشه های کلاسیک باشد.

ماکت پورشه

 فورد شلبی ماستنگ GT500 ساخت اتوآرت

برخلاف همیشه این بار تمامی ماکت ها را در مقیاس 1:18 گنجانده ایم. علت امر هم احتمال اتمام تولید این ماکت و افزایش شدید قیمت آن در ماه های آینده است. اتوآرت تقریباً تمامی ماستنگ های کلاسیک و مدرن را تولید کرده است و نمونه های کلاسیک و مدرن شلبی را باید در زمره پرطرفدارترین ماکت های ماستنگ دانست. متاسفانه تولید بسیاری از ماستنگ های کلاسیک اتوآرت به اتمام رسیده است و تنها شلبی GT500 است که هنوز هم عرضه می شود. شاید بتوان گفت این نمونه هم جذاب ترین و خشن ترین نمونه ای است که اتوآرت تولید کرده است. کروم کاری بی نظیر و ظریف در کنار جزئیات زیبای داخلی را باید برترین محاسن این ماکت دانست. هرچند پیشرانه این اسب وحشی به خوبی سایر قسمت های آن کار نشده است،اما انتخاب دیگری برای علاقه مندان به ماستنگ وجود ندارد.این ماکت در حال حاضر در دو رنگ آبی آسمانی و قرمز (هر دو با خط کشی سفید) قابل خریداری است و قیمت آن چیزی در حدود 400 هزار تومان بر آورد می شود.

 

ماکت فورد ماستنگ
این مطلب با همکاری “ماهنامه صفر تا صد” تهیه شده است


2 دیدگاه

  1. lمهران | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    میخواستم برای خرید ماکت های پیشنهادی چکار کنم راهنمایی ام کنید 0000

    • در پاسخ به: lمهران

      ُSepehr | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      این مطلب با توجه به بازار داخلی نوشته شده است و خرید ماکت های فوق چه در صورت مراجعه به مغازه های تخصصی عرضه ماکت و چه با مراجعه به وب سایت های فعال در این زمینه (مانند nitromodelcar.ir) امکان پذیر است.