چری آریزو در آستانه ورود به ایران + مشخصات کامل و گالری تصاویر

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ | 27 نظر

چری آریزو در آستانه ورود به ایران + مشخصات کامل و گالری تصاویر

ام وی ام جدید مدیران خودرو در راه ایران

با دیدن اولین تصاویر از آریزو پی به اهداف جهانی چری برای این خودرو خواهید برد، چری سعی در تولید خودرویی جذاب نه فقط برای فروش بیشتر بلکه برای تقویت برند خود بوده است، به همین دلیل طبق ادعای خود چینی ها برای طراحی این خودرو از بهترین طراحان اروپایی استفاده شده. طراحی جلوی خودرو شما را به یاد محصولات سوئدی و طراحی عقب خودرو برگرفته از محصولات فورد است ، حاصل این اقتباس  خودرویی با طراحی زیبا و چشم نواز بوده است. در طراحی داخلی نیز آنچه که از تصاویر دریافت می شود یک طراحی به روز و هماهنگ است اگر چه نمی توان شباهت آن را به محصولات کره ای کتمان کرد.

chery-arrizo7-006

چری تمام تلاش خود را برای تولید یک خودروی کاملا خانوادگی کرده است. به همین فاصله دو چرخ آریزو را 2.7 متر در نظر گرفته تا فضای سرنشینان عقب و جلو در حالتی ایده آل باشد.فضای صندوق عقب به خوبی طراحی شده و دارای 455 لیتر حجم است.

chery-arrizo7-046

آریزو مجهز به موتور 1600 سی سی با توان 126 اسب بخار است که با دو گیربکس اتوماتیک CVT و 5 سرعته دستی عرضه خواهد شد، وزن این خودرو در سبک ترین حالت 1350 کیلوگرم است . مصرف سوخت مورد ادعای چری 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. چری با آریزو وعده دور موتور جدید توربو با حجم های 1.2 و 1.6 لیتر را داده است

chery-arrizo7-040

پلتفورم مورد استفاده برای این خودرو، پلتفورم به روز شده چری A3 است. سیستم تعلیق جلوی خودرو از نوع مک فرسون و عقب آن چند اتصاله خواهد بود.  آنچه که کمپانی چری ادعا کرده، سیستم تعلیق خودرو با همکاری لوتوس طراحی و تنظیم شده اند که می تواند نوید بخش رانندگی متفاوتی از سایر محصولات هم رده باشد.

chery-arrizo7-035

چری 6 ایربگ را برای خودرو در نظر گرفته و سیستم ترمز مجهز به ABS است، در بین تجهیزات سیستم کنترل پایداری ESP نیز قابل توجه است. درآزمایش تست تصادف چین توانسته 5 ستاره را از آن خود کند اما هنوز کانون ایمنی اروپا این خودرو را مورد آزمایش قرار نداده.

chery-arrizo7-036

قیمت این خودرو برای بازار ایران مشخص نشده است اما در صورت قیمت گذاری صحیح می تواند رقیبی موفق برای هم رده های خود باشد.


27 دیدگاه

  1. احسان | اسفند 9, 1395 | لینک نظر

    با سلام به دوستان بنده 1 ماهه آریزو 5سفید خریداری کردم….
    همه چیز ش عالیه بجز شتابش که واقعا عذاب آوره
    تو سربالایی ها مخصوصا با شیب زیاد پراید و … ازتون سبقت میگیره…جون بالا رفتن نداره
    تنها عیبش از نظر من همینه وگرنه بقیه امکاناتش عالیه…عاااااالی..

  2. داوود | مهر 9, 1395 | لینک نظر

    سلام به تمام دوستان
    من آریزو 5 تازه یک هفته هست که گرفتم . در تاریخ 7/7 با این خودرو از جاده دیزین رفتم شمال در مسیر برگشت نیز از همین جاده اومدم . تو سربالایی به جایی رسید که خورو ایستاد و با فشار زیاد بالا اومد ، حتی پراید مدل پایین از کنارم با سرعت عبور میکرد و ترافیک کرده بودم… به تمام دوستانی که در پی اطلاعات برای خرید این خودرو هستن برادرانه میگم که نخرید

  3. morteza | فروردین 19, 1394 | لینک نظر

    سلام
    قیمت خورو ARRIZO7 معلوم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. sunmartin | مهر 23, 1393 | لینک نظر

    با تشکر از افرود واقعا اطلاعات خوب و جامعی دارین امیدوادم بتونیم در این فروم از نظراتوارزشمند شما بیشتر بهره ببریم من هم بیشتر تریم خارجی ایدو را میپسندموکه انصافا نمیشه ازش ایراد گرفت تنها مشکل “ایدو” قیمت گذاری نامتعارف این خودرو هست
    آریزو (m16) خودروی معمولی هست اما در تریم داخلی بسیار زیبا طراحی شده بخصوص قسمت ایروکندیشن و دریچه های کولر و سیستم تهویه البته طراحی نسبتا یکنواخت و بی روح هد لایت جلو پنجره مایوس کننده هست

  5. sunmartin | مهر 23, 1393 | لینک نظر

    کیفیت داسبورد چینی ها با هم تفاوت دارن همانطور که کیفیت بدنه و ماتریال چینی ها با هم تفاوت دهند از بین چینی ها چون با جک 5 آشنا هستم تریم داخلی خوبه بدنه هم محکم هست اما 530 و 315 نه واقعا بی کیفیت هستند امیدوارم چانگان ایدو و m16 چری هم کیفیت حداقل متوسط داشته باشن

  6. پژو پارس | مهر 22, 1393 | لینک نظر

    در ضمن من اصلا واکس داشبورد استفاده نکردم . حالا از کجا چرب میشه را خدا میدونه؟ پرشیای من هم ساخت و هدیه امام رضاست . بچه مشهده! همون موقع هم نفهمیدم چرا برای تهران از مشهد اومد؟
    مگان هم اولش تو فکر 2000 بودم بعد از همین اینترنت که معلوم نیست دوست هست یا دشمن به این نتیجه رسیدم 1600 کم نمیاره. تازه خریدم فهمیدم که گول خوردم.منکه میگم اگه کسی میخوا مگان بگیره فقط 2000 بگیره.

    • در پاسخ به: پژو پارس

      آریا | مهر 23, 1393 | لینک نظر

      دوست عزیز تا اونجایی که من خبر دارم نه 405 mi16 و نه 206 rc ستون تقویت و رول کیج نداشتن.
      اون ماله مسابقات بین المللی و رسمیه . ماشینی که فقط توی پیست کاربرد داره نه یه سدان اسپرت شهری!
      فقط یه سری قطعه خاص مثل اکسل عقب یا سیستم موتور و انتقال نیرو با نمونه بهتر و خاص تر عوض شدن.
      بله! قبول دارم! ماشینای داخلی مثل پژو جات تولید داخل کیفیت لازم و کارایی مناسب برای رانندگی اسپرت رو ندارن. ولی دلیل نمیشه که عدم توانایی یه ماشین دستکاری شده ی ارزون شده ی از مد افتاده رو به بقیه موارد تعمیم بدیم!
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      ما آخر نفهمیدیم شما پرشیا سواری یا مگان 1600 ؟ آها گفتین مگان رو فروختین درسته؟
      یعنی شما منکر کارایی بیشتر مگان 1600 با موتور جدیدتر و قوی تر از پرشیا هستین؟
      مگه شما نگفتین رانندگیتون با ماشین شهری و عادیه؟ پس باید مگان 1600 جوابگوی شما باشه! اگه از یه سدان 1600 خانوادگی بیشتر ازش توقع نداشته باشید خیلی هم خوب عمل میکنه! اصلا برای شهر و مسافرت های معمولی طراحی شده!
      نمیدونم شما چه شیبی رو داشتین با 4 نفر میرفتین که انقدر بد عمل کرده؟ دیگه فکر نکنم جلوی پرشیا تو شیب کم بیاره! مگه به خاطر وزنش که الان اکثر ماشینای جدید از وزن بیشتری نسبت به یه ماشین دهه هشتاد نودی فیس لیفت شده دارن! (با این که مگان همچین هم جدید نیست ولی از پژو های داخلی خیلی بروزتره!)
      اون قضیه ی چرب شدن شیشه ها رو هم من ندیدم شما هم از امام رضا بپرسین شاید حکمتی تو کارشه!
      موفق باشید

      • در پاسخ به: آریا

        پژو پارس | مهر 23, 1393 | لینک نظر

        آقای آریا ، فکر نمیکنید لحن صحبتتون غیر عادی و کاملا مغرضانه باشه !
        کنایه به امام رضا زدن چه معنی میده ؟ من چی نوشتم و شما چی جواب دادید ! اینکه شیوه مباحثه نیست . اصلا چی به شما برخورده ، نمیدونم ؟

        مثل اینکه شما در دسته دوستانی هستید که پستهای دیگران را خوب نخونده روی پیش داوری قضاوت می کنید . شما به تقویت چی میگید ؟ خودتون نوشتید که (فقط یه سری قطعه خاص مثل اکسل عقب یا سیستم موتور و انتقال نیرو با نمونه بهتر و خاص تر عوض شدن)
        پس بدون دستکاری نبوده ! دیگه چی کارش میخواستند بکنند که نکردند . اینو که خودتون نوشتید.

        سعی کردم پستهای شما بهتر بخونم . به این نتیجه نرسیدم که خودتون داشتید یا سوار شدید . مثلا گفتید که چنین چیزی از دوستان خودتون نشنیدید . من خودم داشتم و سوار شدم و کاملا با مشکلات هر جفتشون آشنا هستم . چیزی را نوشتم که خودم تجربه کردم و از حرف و حدیث کسی هم دلیل نیاوردم . نگفتم مگان بده . توصیه کردم که اگر کسی قصد خرید داره ، روی 2000 فکر کنه نه 1600 .

        من در مورد ماشینهایی که داشتم نظر میدم . ادعای کارشناسی برای هر ماشینی هم ندارم . برای اطلاع شما هم بگم که همیشه دو تا ماشین مورد نیازم هست . یکی برای خانواده و دیگری شخصی . الان هم به موازات پرشیا ، پرادو هم دارم . که البته نیازی به بحث در موردش نمیبینم .
        چرب شدن شیشه خیلی مهم هست . دوستانی که توی شب رانندگی کردن ، کاملا درک میکنند که چه خطراتی داره.

        • در پاسخ به: پژو پارس

          تیراژه | مهر 26, 1393 | لینک نظر

          چرب شدن شیشه را هم من تجربه کردم.خیلی خطرناکه.خصوصا توی جاده و رانندگان ناشی روبرو که نور بالا میرونند.طیف نور 100 تا میشه و مشکل نور بالای روبرو را چندین برابر میکنه.توصیه میکنم رانندگان جوانتر این مسئله را خیلی جدی بگیرند.

  7. پژو پارس | مهر 22, 1393 | لینک نظر

    ماشینی که قهرمان شده سرتاسر تغییرات تقویتی و ایمنی داشته و یه سدان معمولی نبوده . خودتون هم اعتقاد به تقویت و دستکاری دارید تا بشه یکم باهاش اسپرت رانندگی کرد.
    ولی ماهیت سدان بر مبنای خانوادگی بودن هست.ایرانی ها قدرت انتخاب کمتر و بودجه محدود دارند برای همین همه چیزو قاطی میکنند.
    شما نظرات قابل تاملی دارید ولی قبول کنید که سدان-کوپه-کراس اور-وانت بر مبنای عملکرد و نیاز مشتری طراحی و ساخته میشه.
    تقویتها اضافات هست نه استاندارد.
    مثلا چند نفر ستون تقویت توی ماشینشون کار میذارند؟ ولی همونها فکر میکنند که شوماخر هستند. مصاحبه بزرگان فرمول 1 را که می خوانیم متوجه میشیم کاملا بین خانه و شهر با پیست تفاوت قائل هستند.
    زیاد روی چین و کره یا ژاپن نظر خاصی ندارم.چون دیدم یکی راضی هست و دیگری ناراضی. هر چی که بخواهیم سوار بشیم باید رعایت کنیم.

    • در پاسخ به: پژو پارس

      آریا | مهر 23, 1393 | لینک نظر

      دوست عزیز تا اونجایی که من خبر دارم نه 405 mi16 و نه 206 rc ستون تقویت و رول کیج نداشتن.
      اون ماله مسابقات بین المللی و رسمیه . ماشینی که فقط توی پیست کاربرد داره نه یه سدان اسپرت شهری!
      فقط یه سری قطعه خاص مثل اکسل عقب یا سیستم موتور و انتقال نیرو با نمونه بهتر و خاص تر عوض شدن.
      بله! قبول دارم! ماشینای داخلی مثل پژو جات تولید داخل کیفیت لازم و کارایی مناسب برای رانندگی اسپرت رو ندارن. ولی دلیل نمیشه که عدم توانایی یه ماشین دستکاری شده ی ارزون شده ی از مد افتاده رو به بقیه موارد تعمیم بدیم!

  8. پژو پارس | مهر 22, 1393 | لینک نظر

    یه نکته کوچک ولی خیلی مهم هم بگم.
    اکثر ماشینهایی که میاد ایران تیپ سدان خانوادگی هستند.اصلا اینطور طراحی شدند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    اما بعضا رانندگان جوان انتظارات ماشین کوپه و کورسی ازشون دارند.
    فشار زیاد به ماشین میارند و بعد که خراب شد و کلی تو خرج افتادند ، مدام از ماشین بد میگند .
    خداوکیلی یکبار هم رانندگی خودتون را هم توی قضاوتها بیارید.

    90 درصد ماشین را بر مبنای پولشون میخرند نه نیازشون ! وگرنه کسی که دنبال هیجان هست که نباید سدان بخره و ازش کارهای محیرالعقول انتظار داشته باشه !

    خودم به موازات چند ماشینی که برای خانواده خودم خریدم و بعد عوض کردم ، 6 ساله که پرشیا هم دارم. آخ نگفته و فقط خرج بنزین و روغن و اینجور چیزها داشته .
    اما یکی از اقوام بقدری از پرشیاش بد سواری گرفته که مدام دم تعمیرگاهها هست . ماشینش رسما با لگن فرقی نداره . همش هم از پرشیا بد میگه . درصورتی که با هم خریدیم . پس چرا من ازش راضی هستم .

    یکم با خودمون کنار بیاییم بد نیست . به چین و کره ربطی نداره .

    • در پاسخ به: پژو پارس

      آریا | مهر 22, 1393 | لینک نظر

      راستشو بخواین این بخش حرفتونو قبول ندارم! اگه تا چند سال پیش ماشینای داخلیمون مثل 206 و 405 (به دلیل کیفیت بهتر نسبت به الان) بصورت جزیی منطقی و درست تقویت میشدن میشد یه کارایی باهاشون کرد. 405 که یه ماشین از بیس خانوادگی و سدانه یه مدل با موتور 170 اسبی mi16 و اکسل عقب دیسکی و ای بی اس داشته که اگه اشتباه نکنم قهرمان رالی داکار فرانسه شده و زمان خودش ماشین مطرحی بوده ویا میشه 206 rc رو مثال زد که نمونه هاییش اگه اشتباه نکنم تو ایران هم موجوده که با اکسل تقویت شده و بهره گیری از موتور 2000 سی سی یه ماشین اسپرت تمام عیار بر پایه ی یه هاچبک شهری ساده است.
      درسته. از ماشین فابریک باید به اندازه تواناییش انتظار داشت! نه حرکات محیر العقول!
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      راست میگین! باید با خودمون کنار بیایم و واقع بین باشیم! به خاطر همینه که میگم همون کره ای ها زمانی که درحال پیشرفت بودن با کمک تکنولوژی و پیشرانه های مرسدس بنز و جنرال موتورز تونستن پیشرفت کنن. ولی نه با کپی و چسبوندن چند ماشین به هم با یه موتور ضعیف! محصولات کره اون موقع شاهکار هایی مثل دوو اسپرو و دوو سیلو بود که هم دوام و کیفیتشون بالا بود و هم ویژگی های جاده ای و لذت رانندگیشون طعنه به ماشینای فرانسوی اون موقع میزد.
      یه کم واقع بین باشیم! من مطمئنم بیشتر کسایی که ماشین چینی نمیخرن به خاطر اینه که امتحانشونو بد پس دادن! وگرنه به خدا ما با چین و چینی پدرکشتگی که نداریم! ماشین خوب بزنن، میخریم! منتشون رو هم داریم!

  9. sunmartin | مهر 22, 1393 | لینک نظر

    اسم اینخودرو M16 هست که در سایر کامنت هام قبلا بصورت مفصل راجع به اون توضيح دادم این خودرو از لحاظ سایز تقریبا تو مایه های جک 5 و کمی بزرگتر هست متاسفانه خیلی دیر رلیز شد چون تست کامل اینخودرو در اتوبان قم تهران ( خلیج فارس ماه پیش در حال انجام بود ) خودرو زسبا طراحی شده از نمای روبرو دقیقا سوناتا نسل قدیم هست و از نمای عقب هم شبیه تویوتا اریون نسل قدیم در کل زیبا و قابل قبول هست برعکس جک 5 که چراغ هدلایت جلو هیچ سنخیتی با چراغ های عقب خودرو نداره، زیباترین و جذابترین بخش دقیقا تریم داخلی هست که انصافا هیچ ایرادی نداره و کپی آپدیت شده از خودروی نیسان تادا هست که بجز قسمت ایروکندیشن بقیه قسمت ها از تادا بهتر طراحی شده موتور هم بازده خوبی داره و جزو موتورهای جدید هست رقابت جالب بین چانگان ایدو ، آریزو ( ام 16 ) و جک جی 5 در راه است ، از آفرود گرانقدر میخوام اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدن چون سطح آگاهی خوبی در مورد انواع خودرو دارن
    ضمنا با /محمد رضا/ موافقم میدونم چه خودرویی از ویران خودرو تحویل گرفته کیفیت تریم داخلیش منو بیاد سطوح جفت نشده و غیر استاندارد پسه کش ک دسته آفتابه ساخت داخل میندازه که لبه های تیز و یک ماتریال بازیافتی دارن ، موتور تی یو 5 جدید هم که صدای تراکتور میده و این در نوف خودش یک پیشرفت برای ویران خودرو محسوب میشه به امید پیشرفت بیشتر این شرکت در زمینه بازتولید مواد بازیافتی و محصول نهایی به نام خودرو

    • در پاسخ به: sunmartin

      آریا | مهر 22, 1393 | لینک نظر

      اولا قبول دارم که چه به لحاظ آپشن وتکنولوژی و چه به لحاظ کیفیت ماشینای تولید داخل مخصوصا ماشینای ایرانفرغون و سایپا لگن(بجز تندر) در سطح بسیار غیر قابل قبول هستن ولی خوب مثلا همون پارس ای ال ایکس که دوستان اشاره کردن هم قیمت این ماشین که عرضه نمیشه! ماشینای سطح پایین تر مثل 405 و 206 و….. که دیگه خیلی اختلاف دارن!
      دوست عزیزمون سان مارتین هم اگر دوست دارن صدای تراکتور بشنون لیفان 620 و لیفان 520 رو یه تستی بکنن بد نیست!
      حتی توی بحث کیفیت هم این ماشینها اشکالات عجیب و غریب مثل چرب شدن شیشه ها توسط بخارات سمی متصاعد شده از پلاستیک های تریم داخلی رو دارن! (حالا میشه فهمید جنس تریم کدوم ماشین بازیافتی تر و بی کیفیت تره! )
      و اما بحث شیرین آپشن!!!
      همون طور که دوستان میدونن توی همین سایت یه مقایسه بین 4 خودروی چینی (اگه اشتباه نکنم جی ای سی جی 5 و ام وی ام 530 و جیلی امگرند 7 و لیفان 620 ) و شیر پیر ایران زمین پارس ای ال ایکس انجام شد که اولش همه ی ماشینای چینی در زمینه ی آپشن جلو بودن ولی تا نوبت به تست جاده ای و بررسی رانندگی رسید همه با افتخار مغلوب همین شیر پیر ایران زمین شدن. البته الان دیگه همون شیر پیر ایران زمین هم متاسفانه به دلیل بکار گیری موتور جدید 5 اسب ناتوان تر شده!
      در ضمن دیده شده جدای از مشکلات ساختاری و طراحی در ماشین های چینی بعضی از این آپشن ها یا توسط نمایندگی فعال نمیشن (مثل نویگیشن جیلی) یا اصلا اشکال طراحی دارن! (مثل جا عینکی و درپوش سانروف جیلی) و حتی در مورد ایربگ ها و سیستمهای ایمنی چون ماشینهای چینی معمولا توسط مرجع معتبری مثل یورو ان کاپ تست نمیشن نمیشه در مورد کاراییشون نظر قطعی داد. (که البته این مشکل رو بعضی ماشین های داخلی هم دارن!)
      ضمنا نسبت توان به وزن این خودرو هم جای تامل داره! همونطور که خوندیم نوشته این ماشین در سبکترین حالت (یعنی با باک خالی و بدون سرنشین) 1350 کیلو گرم وزن داره! و حالا باید دید که با باک وصندوق پر و سرنشین آیا موتور1600 سی سی 126 اسبی این ماشین توانایی کشش این ماشین رو با شتاب و سرعت و استهلاک قابل قبول رو داره یا نه! (با توجه به این که ماشینایی که تو ایران عرضه میشن معمولا از تکنولوژی پایه بهره میبرن)
      ولی به لحاظ طراحی ظاهری با یک خودرو با زوایای حساب شده و چشم نواز طرفیم که البته صندوق عقب بزرگ و فضای داخلی بزرگ هم جز مزایای طراحیش به حساب میاد که بشرط کیفیت مناسب میتونه موفق باشه.
      البته اگر مگان 1600هنوز هم تولید من مگان 1600 رو ترجیح میدادم که این انتخاب خودرو کاملا وابسته به سلیقتونه.
      البته الان هم میخوام ماه آینده یه میتسوبیشی لنسر تیپ 1 پلاس ثبت نام کنم.

      • در پاسخ به: آریا

        مهدی | مهر 22, 1393 | لینک نظر

        آقا خوب کاری میکنی که سراغ چینی ها نمیرید

      • در پاسخ به: آریا

        سمیر | مهر 22, 1393 | لینک نظر

        بسیار عالی بود ، مخصوصا صدای تراکتور رو خوب اومدی! خوبه حالا دارن از تکنولوژی دیگران استفاده می کنن اگر خودشون می خواستن موتور تولید کنن چه می شد؟!!

      • در پاسخ به: آریا

        پژو پارس | مهر 22, 1393 | لینک نظر

        چرب شدن شیشه که توی پرشیا نهادینه شده ! اینو اگه ضعف بگیرید که همه ماشینها افتضاح هستند .
        مگان 1600 هم خودم داشتم . چهارنفری که سوارش میشدیم ، انگار داشت که جون میداد . بازار تکون خورد و رفت بالا ، بلافاصله ردش کردم.
        به نظرم ماشین قشنگی میاد و بعید میدونم که مشکلات موتوری یا کم آوردن داشته باشه . ولی جلو پنجره اون منو یاد مدلهای قدیمی اپل میندازه . کاش جلو پنجره مدرنتری براش طراحی می کردند.
        توی لینکی که آفرود معرفی کرده حجم 1.2 ندیدم . همش 1.6 بود.
        دوستم استرالیا هست . میگفت موتور توربو خرجش بالا هست . سواری عالی داره ولی خرجش هم بالا هست.

        • در پاسخ به: پژو پارس

          آریا | مهر 22, 1393 | لینک نظر

          جدی؟ دوستام تا حالا این چرب شدن شیشه رو نداشتن!
          شاید به خاطر واکس داشبوردیه که استفاده می کنین! من روی تندر 90 هم که واکس داشبورد میزدم شیشه هام چرب میشد.
          ولی در حالت عادی نه.
          اون مسئله چرب شدن شیشه ها تا اونجایی که من دیدم توی ام وی ام ها مخصوصا 530 و 315 خیلی حاد هست!
          چون من کاشان سکونت دارم تابستون اینجا هوا خیلی گرم میشه و باد داغ میاد ماشین نیم ساعت که زیر آفتاب باشه معلوم میکنه که جنس ادوات و تریم چجوریه. تا حالا روی پژو هایی که حتی برای یه مدت هم دستم بوده مشکل اینجوری نداشتم.
          در مورد مگان 1600:
          انواع ماشین های داخلی تو این رنج رو اگه شما چهار نفری سوارش بشین جونشون در میره! بجز موارد خاص مثه رونیز و پاژن که بحثشون متفاوته. یا زانتیا 2000 خدابیامرز و آوانته که اینا چون نسبت به وزنشون موتورای خوبی داشتن از پس سربالایی ها با ظرفیت پر برمیومدن. (مخصوصا آوانته رو خاطراتی باهاش دارم فراوون! از جاده های کوهستانی خفن بگیر تا جاده شمال با خانواده!)
          اما همون مگان رو که شما همش برای سربالایی نمیخوای سوار شی که! اونم با 4 نفر !
          در ضمن مگان ماشین خیلی قابل اعتماد تری هست! هم به لحاظ ایمنی که 5 ستاره یورو ان کاپ رو داره نه مثل امثال همین آریزو 5 ستاره از سی ان کاپ!
          و هم به این لحاظ که بدنه مگان برای دو مدل موتوری که روش هست طراحی شده و با اون موتورا سازگار شده و هر دو موتور هم برای مصارف عادی و شهری که مگان هم برای این کار طراحی شده به خوبی و با استهلاک خیلی کم جواب دادن. ولی اکثر ماشینای چینی به دلیل این که هر قسمتیشون کپی شده و به عاریت گرفته از یه ماشینه معمولا با مشکلات زیادی رو برو هستن! الان این نسبت توان به وزن آریزو با موتور عادی یه جورایی خنده داره! اونم ماشینه بدون بار!
          البته گفتم که ! کاملا وابسته به سلیقتون و این که آیا میتونین به محصولات چینی اعتماد کنین یا نه.

    • در پاسخ به: sunmartin

      آفرود | مهر 23, 1393 | لینک نظر

      از شما sunmartin عزیز سپاسگذارم و تشکر می کنم .
      لینک مشخصات کامل را در پستهای قبلی گذاشتم.
      تمام مطلب و آپشنها در همون لینک اومده.
      http://dande6.com/goto/http://chinaautoweb.com/car-models/chery-arrizo-7
      اما نظر شخصی من بین آریزو و Eado و JAC J5 روی ایدو هست.
      نمای ظاهری آریزو کمی د مده به نظر میاد . البته یه جورایی به اپل و کمری شباهت هم داره ولی بیشتر به نسل قدیم تا جدید ! تریمش هم توانایی رقابت با ایدو را نداره. راستش را بخواهید اصلا با صفحه کیلومترش حال نمی کنم! فکر میکنم حاشیه گرد داشت قشنگتر بود . البته این نظر من هست و احتمالا کسانی هستند که این طرح را بیشتر میپسندند . ولی خودم با این صفحه که مدام جلوی چشمم باشه راحت نیستم!
      JAC J5 ماشین زیبا و جونداری نشان میده . قیمت خیلی مناسبی هم داره . که البته شما در مورد اون بهتر میتونید نظر بدید.
      اما Eado محصول شیک و به روزی هست که متاسفانه خیلی بد از سوی سایپا قیمت گذاری شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      مشخصات آریزو و ایدو را در کنار هم بررسی کردم . خیلی به هم شباهت دارند . شاید اگر کسی قصد خرید داشته باشه ، فقط و فقط بحث سلیقه و قیمت مطرح باشه . به لحاظ فنی شباهت فراوان هست . البته گارانتی آریزو به مراتب ضعیفتر از ایدو هست.
      به نظرم اگه سایپا قیمت ایدو را تعدیل کنه ، ماشین بسیار موفقی در بازار ایران خواهد بود.

  10. محمد رضا | مهر 21, 1393 | لینک نظر

    هر چی باشه با امکناتش از تولیدات ویران خودرو و سایپا مرگ بهتره پژو ال ایکس تی یو 5 گرفتام با معذرت مثل سگ پشیمانم

    • در پاسخ به: محمد رضا

      سمیر | مهر 21, 1393 | لینک نظر

      مگر قراره 40تومن عرضه بشه که دارید با پارس ELX مقایسه می کنید!!! هر وقت آریزو رو 40 تومن عرضه کردن منم به جای ELX اینو انتخاب می کنم

  11. مهدي | مهر 21, 1393 | لینک نظر

    قيمت اين ماشين با يوان چين كه امروز 545 تومان هست بسته به تيپ خودرو كه 8 مدل داره ميشه از 43 ميليون تا 69 ميليون و 200 هزار تومان كه فول اپشن هست حالا ببينيم تو ايران چه تيپ از اين خودرو رو چند به ملت قالب ميكنن.

    • در پاسخ به: مهدي

      آفرود | مهر 21, 1393 | لینک نظر

      قیمت شما فقط برای خام ماشین هست . برای توی ایران سوار شدن ترخیص و پلاک و ارزش افزوده و … باید هزینه بشه . که باید بین 35 تا 40 براش کنار بذارید . سود شرکت + بیمه ثالث + احتمالا بیمه بدنه هم هست . دیگه خودتون حساب کنید که نهایتا چند در میاد ؟

  12. مصطفی | مهر 21, 1393 | لینک نظر

    اینکه یجورایی همون کلون شده مگان میشه خداییش بیشتر از 10 هزار دلار نباید پای این ماشینا پول داد

    4 روز دیگه میبینید 80 میلیون واسش قیمت گذاشتن تو این مملکت

  13. آفرود | مهر 21, 1393 | لینک نظر

    پایین ترین تیپ 1.6 MT version 1 به قیمت 78900 یوآن و بالاترین تیپ 1.6 CVT version 4 به قیمت 126900 یوآن .
    مشخصات کامل و قابل استناد : http://chinaautoweb.com/car-models/chery-arrizo-7
    به نظر که ماشین خوبی میاد . البته باید تیپ ماشین مشخص باشه . چون 8 تیپ داره و نمیشه نظر درستی داد.

  14. مهدی | مهر 21, 1393 | لینک نظر

    آقا کشتند ما را از بس مدل به مدل چینی وارد کردند !
    همه جای دنیا حتی توی همین عراق ماشین خوب سوار شدن یه حق طبیعیه ! ولی توی ایران با این همه قانون و تبصره ی واردات خودرو , مردم کشوری که این همه سرمایه داره و غنی از منابع طبیعیه و مردمش جز باهوش ترین مردم کره زمین اند ….
    آه و هزار افسوس که باید دلشون را به ماشین های چینی با سر شکل خوش آب و رنگ خوش کنند و خوشحال هم باشند که وای چه ماشین هایی برامون وارد میکنن !!!
    بله ما مثل میلیون ها ایرانی دیگه تا آخر عمر هم که کار کنیم نمیتونیم حتی فکر خریدن ماشین هایی مثل بنز و فورد و … را بکنیم ! ولی آیا این درسته که با جون من و امثال من بازی بشه و آیا درسته که با این پول زحمت کشی خودروهایی بخریم که بعد از 3 سال دیگه نشه سوار شد ???
    فروش تمام خودروهای دست دوم چینی آدم را به گریه می اندازه و ما قشر متوسط جامعه باید همیشه چوب بی پولی مون را بخوریم.