دسته‌بندی نشده

شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده

با امضای تفاهمنامه بین گروه خودروسازی سایپا و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که از مدت‌ها پیش متوقف شده بود دوباره آغاز شد.

به نقل ازفارس، این تفاهمنامه به امضای علیرضا سیف بخش رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مدنی مدیرعامل سایپا رسید.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و مدیرعامل سایپا رسید، 60 هزار خودروی فرسوده در مرحله اول با تولیدات گروه خودروسازی سایپا جایگزین می‌شوند که بر این اساس تا پایان امسال 30 هزار خودرو و باقیمانده آن در سال آینده جایگزین می‌شوند.

براساس این گزارش، گروه سایپا خودرو را به شرط اشاره به شرط تملیک به اسقاط کننده خودروی فرسوده می‌فروشد و 50 درصد بهای خودرو را به صورت نقد دریافت کرده و 50 درصد باقیمانده را به صورت وام با سود 19.5 درصد دریافت می‌کند.

این گزارش حاکی است، خودرو فرسوده توسط خودروساز به بهای 2.5 میلیون تومان که از سوی دولت تصویب شده محاسبه می‌شود و حداکثر رأس یک هفته پس از اسقاط خوروی جایگزین تحویل مشتری می‌شود. در این طرح خودروهایی چون تیبا، 131 و وانت پراید به متقاضیان واگذار می‌شود و اولویت با متقاضیانی است که سالهای گذشته خودروی خود را اسقاط کرده‌اند اما موفق به دریافت خودروی جدید نشده‌اند.

براساس این گزارش، بخشنامه عملیات جایگزینی برای خودروهایی که قبلاً اسقاط شده‌اند و در سامانه ستاد سوخت ثبت شده‌اند از سه‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد و شرکت ساپا تعهد داده است بعد از تعطیلات محرم عملیات اسقاط را آغاز کند.

این گزارش حاکی است، بازگرداندن وام حدوداً بین 3 تا 4 سال پیش‌بینی شده و قسط ماهیانه آن نیز برای گروه ایکس 100 حدود 340 هزار تومان خواهد بود.

متقاضیان اسقاط خودرو می‌توانند پس از صدور بخشنامه در نمایندگی‌های سایپا ثبت‌نام کرده و پس از اعتبارسنجی آنها فرایند اسقاط و دریافت خودرو جدید آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا