ماجرای ورق گالوانیزه و خودروسازان داخلی !

یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳

ماجرای ورق گالوانیزه و خودروسازان داخلی !
ماجرای سرمایه گذاری خودروسازای داخلی در مجتمع تولید ورق گالوانیزه سپید دشت استان چهارمحال و بختیاری، این مجتمع حدود 2 سال پیش با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن ورق گالوانیزه راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان می گوید: قرار است صنعت خودروسازی کشور خودش را برای جذب و استفاده از ورق های گالوانیزه در تولیداتش اماده کند اما تا کنون چنین اتفاقی نیافتاده است.
سبحانی در پاسخ به این سئوال که سهامداران اصلی و بزرگ مجتمع تولید ورق گالوانیزه سپید دشت کدام شرکت ها هستند چنین توضیح می دهد؛ یکی از سهامداران عمده و اصلی شرکت سایپا با 66.5 درصد بود که سهام خود را به فولاد مبارکه واگذار کرد، سهامدار دیگر گروه صنعتی ایران خودرو است و صندوق بازنشستگی فولاد با حدود 12 درصد سهامدار دیگر این مجتمع تولیدی است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین درباره اینکه چرا خودروسازها از ورق گالوانیزه در تولید محصولاتشون استفاده نمی کنند می گوید: درصورت استفاده خودروسازان از ورق گالوانیزه، مجبور خواهند بود کیفیت و ضخامت رنگ مصرفی خود را تغییر دهند.
دبیر انجمن خودروسازان هم با بیان اینکه خودروسازان اکنون در حال انجام تحقیقات در باره استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت خودرو هستند می گوید: اقدامات در سطح تحقیقات در حال انجام است و تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده اند.
نعمت بخش همچنین در پاسخ به این سئوال که خودروسازها که همواره از کمبود نقدینگی می نالند، ‌مشارکت در سرمایه گذاری هایی از این دست چه توجیهی می تواند داشته باشد گفت: ورود ایران خودرو و سایپا به این نوع سرمایه گذاری ها ممکن است ناشی از تقاضای نمایندگان ان شهر در مجلس شورای اسلامی باشد.
ورق های گالوانیزه سپید دشت به جای استفاده در صنعت خودروسازی کشور، اکنون راهی بازارهای خارجی می شود.


بدون دیدگاه