قرارداد چهار ساله ایران خودرو با طراح آلمانی

یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | 3 نظر

قرارداد چهار ساله ایران خودرو با طراح آلمانی

هاشم یکه‌ زارع با اشاره به اینکه «واو را»، طراح آلمانی شب گذشته ایران را ترک کرد، اظهار داشت: این طراح آلمانی در سفر دو هفته‌ای به ایران، گزارشی از توانایی‌ها، نقطه‌ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود برای ایران‌ خودرو تهیه و در نهایت علاقمندی خود را به همکاری با ما اعلام کرد.

وی توضیح داد: بر این اساس، قرار شد طی یکی، دو ماه آینده تیمی حدوداً 10 نفره به همراه طراح آلمانی به ایران بیایند تا برای طراحی دو پلت‌فرم جدید خودرو برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه «واو را» گزارش خوبی را در مورد ایران‌ خودرو تهیه کرده بود، افزود: این گزارش نشان‌دهنده تجربه وی در صنعت خودرو بود و در آن توانایی‌ها و نقطه‌ضعف‌های ایران خودرو تشریح شد.

* استخدام تیم خارجی 10 نفره

به گفته یکه‌ زارع، تیمی که به همراه «واو را» به ایران سفر خواهد کرد در زمینه‌های مختلف مانند قیمت تمام‌شده خودرو، صادرات، فرآیند تولید و کیفیت تخصص دارند و در استخدام ایران‌ خودرو خواهند بود.

وی ادامه داد: قرار است در همکاری با طراح آلمانی، دو پلت‌فرم جدید در ایران‌ خودرو طراحی شود و بر روی هر پلت‌فرم نیز تولید خودروهای جدید صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که بابت استخدام این تیم طراحی و تولید خودرو، چقدر هزینه خواهید کرد؟ بدون اعلام این رقم، گفت: دستمزد آنها در حدود دستمزد مهندسان ایرانی خواهد بود و در این همکاری، مهندسان ایرانی در کنار تیمی با تجربه، آموزش خواهند دید.

* پیشرفت مهندسان ایرانی در کنار طراح آلمانی

مدیر عامل ایران خودرو در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه در ایران طراحان زبده خودرو وجود دارد، دلیل استفاده از طراحان خارجی چیست؟ گفت: ما از همکاری با هر فرد ایرانی که دارای تجربه کافی در این زمینه باشد، استقبال می‌کنیم و البته در شرایطی که امکان استفاده از تجربه یک فرد ماهر و باتجربه در طراحی خودرو وجود دارد، می‌توانیم با این کار زمینه را برای پیشرفت مهندسان ایرانی نیز فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: «واو را» حداقل چهار سال در استخدام ایران خودرو خواهد بود و قرارداد ما با وی به صورت فردی و چهار ساله منعقد شده و در مورد سایر افراد تیمش نیز قراردادهای یک تا چهار ساله خواهیم داشت.

«واو را»، طراح آلمانی دو هفته پیش برای بررسی وضعیت تولید و عملکرد ایران خودرو به ایران سفر کرد تا در صورت مثبت بودن نتیجه این گزارش، برای طراحی پلت‌فرم جدید خودرو با ایران خودرو همکاری کند/فارس


3 دیدگاه

  1. حسین | آذر 4, 1393 | لینک نظر

    میدوند چرا اروپایی ها پیشرفته ترند ؟

  2. آرش | آبان 13, 1393 | لینک نظر

    یه بخشی از مشکل ایرانخودرو مربوط به طرح محصولاتش هست که شاید با این آلمانی حل بشه اما مشکل اصلی ایرانخودرو تفکر دزدی مابانه اونه که با طراح آلمانی حل نمیشه و باید در تفکر مدیران و پرسنل اون یه تغییر اساسی رخ بده که فکر نمیکنم رخ بده!

  3. sunmartin | آبان 12, 1393 | لینک نظر

    اگر در کار “واورا” دخالت بی جا نشود و مدام نگن در ایران طراح داریم . ازین خزعبلات میشه تا مدتی بعد بروی یک پلت فرم واقعی به روز حساب باز کرد ، کاری که ایران خودرو باید 30 سال پیش انجام میداد الان در شرف انجام شدن هست ، امیدوارم این پروژه مانند پروژه آریان به اتمام نرسه و سرانجام یک پلت فرم و در نهایت یک خودروی 100% ایرانی را در بازار کشور شاهد باشیم