اخباراخبار خارجیاسلایدرموتور اسپرت

همیلتون در آستانه قهرمانی فصل

پادشاهی بنز بر فرمول یک ادامه دارد محمد فتح الهی- لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس در هفدهمین مسابقه فصل ۲۰۱۴ توانست در پیست آستین تگزاس در رده اول از خط پایان عبور کند.

همیلتون که مسابقه را در رده دوم آغاز کرده بود، تا دور ۲۵ در پس هم تیمی خود نیکو روزبرگ قرار داشت. اما در دور ۲۵ همیلتون با سبقت گیری جسوری که در پایان مسیر مستقیم داشت توانست رده اول را از هم تیمی خود بگیرد و این رده را تا پایان رقابت در آمریکا حفظ کرد. او سری پیروزی های خود را در گرندپری ایتالیا آغاز کرده بود و در این رقابت توانست برای دهمین بار در این فصل و برای پنجمین بار پیاپی به عنوان برنده بر روی سکوی اول قهرمانی بایستد. اختلاف او با نیکو روزبرگ حالا به ۲۴ امتیاز رسیده است.

نیکو روزبرگ دیروز عملکرد فوق العاده ای از خود در زمانگیری به نمایش گذاشت و امروز بعد از استارت رقابت، توانست برتری خود را در برابر همیلتون حفظ کند. اما روزبرگ بعد از سبقت گیری همیلتون نتوانست نزدیک هم تیمی بریتانیایی خود شود و باری دیگر در رده دوم قرار گرفت. با بدست آوردن این نتیجه، مرسدس برای دهمین بار در این فصل با اتومبیل های خود در رده های اول و دوم حضور داشت. این رکورد پیش تر متعلق به تیم مک لارن در سال ۱۹۸۸ بود و حال مرسدس با این تیم بریتانیایی در کسب این افتخار شریک است.

اما آخرین رده در سکوی قهرمانی پیست آستین متعلق به دنیل ریکاردو از تیم ردبول ریسینگ شد. ریکاردو که باز هم در استارت بسیار ضعیف بود، در همان ابتدای کار رده های بسیاری را از دست داد. اما این راننده استرالیایی چه در رقابت در پیست و چه در رقابت استراتژی ها در پیت استاپ موفق بود و توانست با سبقت گیری های پی در پی به رده سوم دست پیدا کند.

فلیپه ماسا راننده تیم ویلیامز هم که در همان استارت رقابت توانسته بود در رده سوم حضور داشته باشد، تا زمان دومین پیت استاپ این رده را در اختیار داشت. او که به راحتی در این پوزیشن رانندگی می کرد دومین پیت استاپ خود را یک دور دیرتر از ریکاردو انجام داد و همین باعث شد رده سومی را به این راننده ردبول واگذار کند. ماسا گرچه توانست در دورهای آخر اختلاف خود را با ریکاردو کم کند، اما این فاصله در اندازه ای نبود که او بتواند از اتومبیل ردبول دنیل سبقت گیری کند.

والتری بوتاس دیگر راننده ویلیامز که این مسابقه را در رده سوم آغاز کرده بود، در همان دور اول سومی خود را به ماسا واگذار کرد و در نهایت توانست در رده پنجم از خط پایان بگذرد.

فرناندو آلونسو راننده تیم فراری رقابت را در همان رده ششمی که شروع کرده بود در همان رده هم تمام کرد. او در میان پنج راننده اول کندترین بود و در پایان تنها موفق شد همان رده ای که دیروز در زمانگیری ها بدست آورده بود، کسب کند.

کوین مگنوسن از مک لارن هم برای اولین بار در پیست آستین رقابت می کرد، توانست با کسب رده هفتم برای نخستین بار در این پیست امتیاز کسب کند.

سباستین فتل هم که این مسابقه را از مسیر پیت آغاز کرده بود، هرچند در مراحل اولیه رقابت نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما در دورهای پایانی با استفاده از آوانتاژ تایرهای نرم تر رده های خوبی را کسب کرد. این راننده آلمانی ردبول در پایان به عنوان هشتمین راننده در جدول رده بندی این مسابقه دیده شد.

ژان اریک ورن امروز در آستین عملکرد خوبی داشت. او که تا دورهای آخر رقابت در رده نهم حضور داشت، نتوانست در برابر فشارهای پاستور مالدونادو مقاومت کند و در نهایت با سبقت گیری مالدونادو از او در رده دهم از خط پایان گذشت. البته تکلیف ورن برای کسب نتیجه تا ساعاتی دیگر مشخص می شود. چرا که کمیسرهای رقابت حرکات او را در برخورد با رومین گروژان تحت نظر دارند. کمیسرها اعلام کردند بعد از پایان رقابت تصمیم خود را درباره این برخورد اعلام می کنند.

رومین گروژان در آستین با لوتوس خود نمایش بی نظیری داشت. این راننده فرانسوی در دورهای ابتدایی سبقت گیری های زیادی در پیست داشت، اما بعد از برخورد با تورو روسوی ژان اریک ورن، رقابت برای او خوب پیش نرفت و در نهایت به حضور داشتن در رده یازدهم بسنده کرد. بعد از او جنسون باتن با مک لارن خود در حالی که دیگر چیزی از تایرهای او باقی نمانده بود در رده دوازدهم از خط پایان گذشت.

کیمی رایکونن راننده فنلاندی تیم فراری تا زمان دومین پیت استاپ ها بعد از آلونسو در رده هفتم حضور داشت. اما بعد از آخرین پیت استاپ که تا رده چهاردهم سقوط کرده بود توانست با یک پله سعود در رده سیزدهم حضور داشته باشد.

گرندپری آستین که با حضور ۱۸ اتومبیل برگزار شد، در همان دورهای ابتدایی صحنه برخورد میان پرز و سوتیل بود. سرجیو پرز راننده تیم فورس ایندیا در دور دوم با برخورد به سائوبر آدریان سوتیل باعث شد این راننده آلمانی به خط پایان نرسد.

سوتیل که استارت خوبی داشت، پیش بینی می شد با کسب امتیاز سائوبر را برای اولین بار در این فصل با امتیاز آشنا کند. اما پرز در دور دوم مانع از انجام این کار شد و با رد شدن استبان گوتیرز در رده چهاردهمی، امیدهای سائوبر برای کسب امتیاز در این فصل باز هم به یأس تبدیل شد.

هجدهمین مسابقه فصل ۲۰۱۴ یکشنبه هفته آینده در سائوپائولوی برزیل برگزار خواهد شد.

 

F1FANS.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا