ادامه پیشتازی BMW در بازار فروش

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳

ادامه پیشتازی BMW در بازار فروش
سود ب.ام.و از بازار داغ شاسی بلندها
سود عملیاتی خودروساز لوکس آلمانی ب ام و در سه ماهه سوم امسال با افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند مانند مدل ایکس فایو که فروش پایین خودروهای برقی را جبران کرد، 17 درصد افزایش یافت.
ب سود ناخالص این شرکت بدون در نظر گرفتن بهره و مالیات به 2.26 میلیارد یورو رسید که بالاتر از دو میلیارد یورو مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.
فروش خودروهای برند ب ام و 6.9 درصد در سه ماهه سوم رشد کرد و تقاضا برای خودروهای شاسی بلندی مانند ایکس وان، ایکس فور و ایکس فایو، حاشیه سود ناخالص خودروی این شرکت را به 9.4 درصد رساند که بالاتر از 8.6 درصد برای خودروی مرسدس بنز یا 9.2 درصد برای آئودی بود.
فروش خودرو برقی i3 تا پایان سپتامبر به 10 هزار و 199 دستگاه رسید. ب ام و در فوریه اعلام کرده بود برای مدل هاچ بک i3 برقی، بیش از 11 هزار سفارش دریافت کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، در فاصله ژانویه تا سپتامبر فروش خودروهای اسپورت جدید در همه مناطق از جمله اروپا، آسیا و آمریکا با وجود کاهش 7.5 درصدی فروش برند مینی و فروش کمتر مدل قدیمی سری 3 ب او م، بهبود یافت.
به گزارش ایسنا، فروش مدل‌های جدید مانند ایکس فایو، 34 درصد افزایش یافت و حاشیه سود ناخالص خودرو ب ام و را بالاتر از هدف این شرکت که بین هشت تا 10 درصد بود، قرار داد.
رقابت داغ خودروسازان آلمانی بر سر جایگاه برترین خودروساز لوکس جهان
شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس جهان، نتوانست طی فصل سوم سال میلادی جاری در رشد فروش خودروهای لوکس با شرکت‌های آئودی و مرسدس بنز رقابت کند.
تحویل خودروهای بی‌ام‌و 8/5 درصد رشد کرد و به 509.669 دستگاه رسید که خودروهای مینی و رولس‌رویس هم در این بین بودند.
این در شرایطی است که فروش خودروهای مرسدس شامل مدل اسمارت با 9 درصد افزایش به 431 هزار دستگاه رسید که مدل‌های جدیدی چون خودروی شاسی‌بلند اسپورت جی‌ال‌ای را هم شامل می‌شود.
فروش آئودی از شرکت فولکس واگن هم نسبت به سال گذشته 2/7 درصد افزایش نشان داده و تعداد فروش آن به 429.925 دستگاه خودرو رسیده است.
شرکت خودروسازی بی‌ام‌و با افزودن مدل‌هایی چون کوپه سری 4 و اکتیوتورِر سری 2 سعی کرده است نقشه‌های آئودی و مرسدس را در رسیدن به جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس تا پایان دهه جاری، نقش بر آب کند.
به گزارش دنیای اقتصاد، اما اکنون دفاع بی‌ام‌و از جایگاه خود بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است چون آئودی برای رسیدن به اهداف خود یک سرمایه‌گذاری 22 میلیارد یورویی (5/27 میلیارد دلاری) را تا سال 2018 در دست اقدام دارد و مرسدس نیز عرضه خودروهایی همچون کوپه کلاس ام که به‌زودی به بازار می‌آید را در دستور کار خود قرار داده است.


بدون دیدگاه