نبرد رانندگان بنز به مرحله آخر رسید

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳

نبرد رانندگان بنز به مرحله آخر رسید

در هجدهمین رقابت فصل ۲۰۱۴، نیکو روزبرگ راننده تیم مرسدس توانست در اینترلاگوس برزیل در رده اول از خط پایان عبور کند.

محمد فتح اللهی -رانندگان مرسدس که هر دو برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل مبارزه می کنند، این مبارزه را تا آخرین دورهای اینترلاگوس ادامه دادند که در نهایت نیکو روزبرگ توانست زودتر از لوئیس همیلتون از خط پایان بگذرد. روزبرگ که از رده اول مسابقه را آغاز کرده بود توانست در همان رده هم به خط پایان برسد. او در برزیل برای پنجمین بار در این فصل توانست در سکوی اول قهرمانی حضور داشته باشد.

لوئیس همیلتون هم تیمی او مسابقه را از مکان دوم شروع کرده بود و با اینکه فشار بی امان او بر روی روزبرگ تا آخرین دورها ادامه داشت، اما در نهایت راضی شد تا در همان رده دوم از خط پایان عبور کند. همیلتون که تا زمان دومین پیت استاپ ها توانسته بود به روزبرگ بسیار نزدیک شود، در دوری که قصد داشت به پیت برود اسپین نصفه و نیمه داشت و به همین زمان زیادی را از دست داد. لوئیس که موفق شده بود به رقابت برگردد، توانست فاصله ۷٫۵ ثانیه ای خود با روزبرگ را در دورهای آخر به صفر برساند و در آخرین دورها با او وارد مجادله شد.

رانندگان مرسدس در حالی که دورهای آخر را با زمان های تقریباً یکسانی طی می کردند، فاصله میانشان بین ۰٫۵ تا ۰٫۹ ثانیه متغییر بود. اما در نهایت همیلتون نتوانست سبقت بگیرد و به حضور داشتن در رده دوم رضایت داد. از همین رو، سری بردهای پی در پی او هم در این مسابقه به اتمام رسید.

 

برزیل-3

اما آخرین رده در سکوی قهرمانی اینترلاگوس را قهرمان ملی برزیلی ها یعنی فلیپه ماسا پر کرد. این راننده برزیلی که رقابت را هم در رده سوم آغاز کرده بود، در اولین پیت استاپ های خود به دلیل رعایت نکردن سقف سرعت در مسیر پیت ۵ ثانیه جریمه Stop&GO دریافت کرد. اما او با عملکرد خیره کننده اش توانست دوباره رده های از دست رفته را پس بگیرد و رده سومی در سکوی قهرمانی را در میان طرفدارانش بدست آورد.

جنسون باتن راننده تیم مک لارن رقابت فوق العاده ای پشت سر گذاشت و توانست در رده چهارم این مسابقه را به اتمام برساند. بعد از او، سباستین فتل که تقریباً در تمام طول رقابت به بال عقب مک لارنش نگاه می کرد موفق شد در رده پنجم از خط پایان عبور کند.

فرناندو آلونسو و کیمی رایکونن رانندگان فراری هم این مسابقه را در رده های ۶ و ۷ تمام کردند. در دورهای آخر بین آلونسو که سه پیت استاپ انجام داده بود و رایکونن که دو بار برای تعویض تایرهایش به پیت رفته بود مبارزه فوق العاده ای شکل گرفت. راننده اسپانیایی فراری در نهایت توانست هم تیمی فنلاندی خود را شکست دهد و در مکان ششمی برای خود جایی دست و پا کند.

F1 Grand Prix of Brazil - Practice

نیکو هالکنبرگ که از رده های پایین استارت کرده بود توانست رقابت را در رده هشتم تمام کند و این در حالی بود که کوین مگنوسن راننده تیم مک لارن در رده نهم به خط پایان رسید.

آخرین امتیاز این رقابت اما از آن والتری بوتاس راننده تیم ویلیامز شد. بوتاس که در مرحله اول رقابت پشت سر ماسا در رده سوم حضور داشت، بعد از پیت استاپ ضعیف ویلیامز تنها موفق شد در رده دهم پرچم شطرنجی این گرندپری را ببیند.

دنی کیات از تورو روسو با حضور داشتن در رده یازدهم چیزی نمانده بود تا در این رقابت به امتیاز برسد. بعد از او پاستور مالدونادو، ژان اریک ورن و استبان گوتیرز دیگر رانندگانی بودند که رده های ۱۲، ۱۳ و چهاردهم را بین خود تقسیم کردند.

گرندپری برزیل در حالی ادامه داشت که انتظار بارش باران در آن می رفت. با وجود اینکه قطرات باران به سمت اینترلاگوس سرازیر نشدند اما دو راننده به خط پایان این رقابت هیجان انگیز نرسیدند.

رومین گروژان در دورهای پایانی لوتوس خود را کنار کشید و قبل از او دنیل ریکاردو به دلیل شکستن سیستم تعلیق ردبولش نتوانست این مسابقه را تمام کند.

حال بعد از اتمام این گرندپری اختلاف میان لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ به ۱۷ امتیاز رسیده است و با توجه به وجود امتیاز دوبل در آخرین مسابقه فصل، گرندپری ابوظبی بسیار تماشایی خواهد شد.

برزیل-1

آخرین رقابت فصل در تاریخ دوم آذر ماه برای کسب عنوان قهرمانی در ابوظبی برگزار می شود.

 

F1FANS.IR


بدون دیدگاه