اخباراخبار داخلی

شرط عجیب برای واردات خودروهای لوکس !

رئیس مجمع واردات گفت: ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها 6 لیتر یا کمتر از 6 لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.

به گزارش مهر، محمد حسین برخوردار در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره ارائه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت گفت: مجمع واردات اگر مجوز انحصاری به یک شرکت برای واردات کالایی داده شود را قبول ندارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت باشد، کاری زشت و رانت خواری است.

رئیس مجمع واردات درمورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها 6 لیتر یا کمتر از 6 لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.

وی اضافه کرد: خودروسازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پائین بیاورند تا خودرویی مطابق با شان کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولیدکنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.

برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریم‌های سختی قرار گرفته بودیم اما در حال حاضر خودروسازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدل‌ها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

 

دنده 6 : مشخص نیست که عدد 6 لیتر در یکصد کیلومتر برای خودروهای +2.5 لیتری بر اساس چه منطقی تعیین شده ، ولی می توان گفت که بر اساس تکنولوژی حال حاضر صنعت خودروسازی تقریبا هیچ پیشرانه غیر هیبریدی وجود ندارد که با حجم 2.5 یا 3.0 لیتر از چنین مصرف پایینی برخوردار باشد.با این حال شکی وجود ندارد که این قانون در عمل دردی را از وضعیت اسفناک مصرف سوخت کشور یا آلودگی هوا دوا نخواهد کرد و در عوض به دست آویزی برای واردات خودروهای لوکس هیبریدی نظیر مرسدس s500 هیبریدی بدل خواهد شد.

 

مصرف 2.8 لیتر برای بنز S CLASS

مصرف 2.8 لیتر برای بنز S CLASS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا