همه ماشین های پلیس ایران+گالری

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | 2 نظر

همه ماشین های پلیس ایران+گالری

به موازات حضور خودرو در ایران، سواستفاده از آن نیز  شکل گرفت. از دزدی‌های بزرگ گرفته تا خلاف‌های کوچک رانندگی. به همین جهان دولت تصمیم گرفت تا از ابزاری قدرتمندتر برای مقابله با جرم و بزه استفاده کند؛ خودرو.

از بنز تا بنز

بر اساس اطلاعات، شهربانی تهران در ابتدا از مدل‌هایی چون فولکس‌واگن بیتل یا همان قورباغه‌ای استفاده می‌کرد. کم‌کم با تولید بومی پیکان، این خودروی محبوب ابزاری برای دزد و پلیس بود. بعدها به دلیل رابطه خوبی که با مرسدس‌بنز داشتیم، جدیدترین مدل‌هایش به خدمت نیروی پلیس درآمد. از 170 گرفته تا 180 و حتی 190 اسطوره‌ای. دوره بعدی با ورود انواع 230‌ها و 240‌های پرابهت همراه بود.

در ایام جنگ به دلیل بازده قابل توجهی که تویوتاهای لندکروز از خود نشان داده بودند، پلیس نیز برخی اوقات از آن بهره می‌برد. هم‌چنین تویوتا های‌لوکس نیز از این دست بود. با شروع دهه 80 نسل جدیدی از مرسدس‌بنز به خدمت پلیس درآمد. مدل‌های Cکلاس و Eکلاس. نیروهای ضربت، گشت ویژه، پلیس بزرگراه از Eکلاس بهره می‌بردند.

دوره بعدی با خرید تجهیزات بزرگ‌تری همراه شد. ون‌ها و استیشن‌های سایز بزرگ فولکس‌واگن موسوم به Transit. بدون تردید حضور سیتروئن زانتیا به عنوان پلیس نامحسوس بزرگراه نقش موثری در کاهش ناهنجاری‌های ترافیکی داشت.

این اواخر نیز مدل‌های عجیبی به ناوگان پلیس اضافه شد که در گزارش تصویری آنها را خواهید دید.

 


2 دیدگاه

  1. یه پسر | آبان 29, 1393 | لینک نظر

    زانتیا از لحاظ ایمنی فاجعه اس
    دوستان اگه اطلاع داشته باشن می دونن فقط یه ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا داره در صورتی که ماتیز 3 سه ستاره اس

    به نظر من که اوج این داستان زمانی هست که بنز ماشین پلیس میشه

  2. پرهام | آبان 29, 1393 | لینک نظر

    اون زانتيا با اينكه تصادف خيلي سنگيني نداشته ولي راحت ستون و دربش خم شده…