موتور اسپرت

فتل به فراری رفت و آلونسو از فراری رفت

راننده اول فراری، اردوی سرخ پوشان را ترک می کند

سرانجام تیم اسکودریا فراری خبر جدایی فرناندو آلونسو این راننده محبوب اسپانیایی را از تیم خود اعلام کرد.

فرناندو آلونسو که قرار است بعد از مسابقه اخر فصل یعنی ابوظبی از تیم فراری کناره گیری کند توانست طی ۵ سال اخیر ۱۱ مقام اولی و ۴۴  پادیوم را برای فراری به ارمغان آورد.

به نقل از موتور اسپرت ایران – او پس از اعلام کناره گیری اش از تیم فراری در جمع خبرنگاران اعلام کرد : ” امروز روز آسانی برای من نیست زیرا اگر همیشه به آینده با شور و اشتیاق نگاه کنم ، آخر در ابوظبی کار من بعنوان راننده فراری بپایان می رسد.این یک تصمیم سخت برای من بود و از اول تا آخر سعی کردم بهترین کار را انجام دهم.در مرحله نسخت این تصمیم گیری علاقه شدید به فراری  برایم اهمیت داشت.معمولا در تصمیم گیری هایی که برای آینده ام می گیرم خوش شانس بودم و احتمال اینبار هم به اندازه کافی خوش شانس باشم و از تیمم قدردانی کنم که شرایط من را درک نموده اند. ”

او ادامه داد ” طی این ۵ سال با تیم فراری به درجات بالای رانندگی حرفه ای دست یافتم و با چالش های بزرگی دست پنجه نرم کردیم که تمامی این ها مرا قادر ساخت به محدودیت های جدیدی دست یابم.وقتی که تصمیم به این امر مهم گرفتم علاقه  به فراری را در قلبم احساس کردم و با علاقه برای تیم رانندگی می کردم.به تمام دست آوردهایمان در این چند سال افتخار می کنم و از تمامی زنها و مردانی که در مارانللو به فراری خدمت می کنند قدردانی می کنم.در طول این ۵ فصل سه مرتبه برای قهرمانی تیمی جنگیدیم و دو مرتبه شانس قهرمانی انفرادی را تا مسابقه آخر داشتیم این ۵ سال یکی از بهترین لحظات دوران حرفه ای من بود.الان با نگاهی مثبت به آینده می دانم که قسمتی از قلبم متعلق به فراری است و میخواهم از تک تک اعضای تیم بخاطر اینکه به من اعتماد کرده اند سپاسگزاری کنم. ”

از طرفی مارکو ماتیاچی سرپرست تیم اسکودریا فراری اضافه می کند: ” در فهرست قهرمانان فراری ، آلونسو همیشه جایگاه ویژه ای خواهد داشت و از صمیم قلب از او قدردانی می کنیم.مطمئنیم راننده های بزرگ همچون فرناندو آلونسو همیشه فراری را محبوب تر می کنند و انتظار داریم طرفداران فراری در ادامه هم آلونسو را محترم بدانند. ”

اگرچه هنوز خبرهایی از پیوستن آلونسو به مکلارن تایید نشده اما انتظار می رود این راننده اسپانیایی به تیم سابق خود یعنی مکلارن برود.

 

فتل جایگزین آلونسو می شود

فراری بالاخره امروز خبر جذب سباستین فتل، راننده کنونی تیم ردبول را یک روز مانده به برگزاری گرندپری ابوظبی اعلام کرد، خبری که از هفته ها قبل و پس از اعلام خروج فتل از تیم ردبول بر سر زباندها افتاده بود.

همانطور که در خبرهای قبلی بدان اشاره کرده بودیم، او قرار است جایگزین فرناندو در این تیم شود.

این راننده آلمانی و ۲۶ ساله که ۴ عنوان قهرمانی فصل را در کارنامه دارد با قرار دادی ۳ ساله، سال آینده در کنار کیمی رایکونن کار خود را در این تیم آغاز می کند.

فراری امیدوار است با جذب این راننده جوان مسیری که قبلا با شوماخر  پشت سر گذاشته بود را بار دیگر طی کند.آن ها که دارای برنامه بلند مدتی برای بازگشت به اوج هستند، فتل را به عنوان بهترین گزینه برای این برنامه انتخاب کرده اند.شاید فتل در سال های اولیه با فراری به جایی نرسد اما مطمئنا با توجه به تغییرات فراوانی که در این تیم صورت گرفته است، آینده روشنی را پیش روی خود خواهد دید.

او در این باره اعلام کرد ” مرحله بعدی حرفه من در فرمول یک در کنار فراری خواهد، رویایی که امروز به حقیقت پیوست.زمانی که بچه بودم، شوماخر را در لباس قرمز فراری می دیدم، او همیشه قهرمان من بوده است و اکنون که می توانم مثل او با فراری باشم فوق العاده است. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا