تازه ترین راهکار سایپا برای ارزان سازی پراید

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | 37 نظر

تازه ترین راهکار سایپا برای ارزان سازی پراید

پراید جدید متفاوت با همیشه

هر فرد ایرانی با طراحی بدنه پراید آشنا دارد.خودرویی که در نمای جانبی سال هاست بدین شکل تولید می شود.

 

پراید-ارزان سازی-4

 

همانطور که در تصویر فوق مشخص است،یک شیشه کوچک (لچکی) بر روی ستون آخر پراید وجود دارد که جزو نکات خاص طراحی این خودرو به شمار می آید و تا حدی شکل بدنه را از حالت سادگی خارجی می کند،حالا ظاهرا سایپا پس از 20 سال تولید پراید به این نتیجه رسیده که این شیشه زائد است و جایگزینی آن با ورق فلزی به صرفه تر تمام می شود.در نتیجه به تازگی خودروهایی مانند شکل زیر خط تولید سایپا را ترک می کنند.

پراید جدید با شیشه حذف شده

 

البته شاید این تغییر چندان مهم هم جلوه نکند و حتی در راستای افزایش استحکام سقف انجام شده باشد،اما به هرحال می توان گفت که این حرکت با بدسلیقی کامل انجام شده و سایپا می توانست حداقل نسبت به رنگ آمیزی تیره رنگ بخشی از ستون اقدام کند تا حذف شیشه کمتر به چشم بیاید.

پراید جدید با شیشه حذف شده

 

با این تغییر ، طراحی جانبی بدنه پراید از همیشه ارزان قیمت تر به نظر می رسد و حتی به نوعی به پیکان نزدیک شده است.

پراید-ارزان سازی-8

هرچه باشد این از ویژگی های منحصر به فرد صنعت خودروسازی ایران است که می تواند خودروهای بی کیفیت تر و ارزان سازی شده را با قیمت بیشتر به مشتریان بفروشد و از راهی کاملا متفاوت با شرکت های خودروسازی جهانی به کسب سود بپردازد.

 

پراید-ارزان سازی-7 پراید-ارزان سازی-6 پراید-ارزان سازی-5

پراید-ارزان سازی-4

 

 

منبع : تیونینگ تاک


37 دیدگاه

  1. سعید | تیر 31, 1394 | لینک نظر

    سلام
    دوست عزیز مهدی اینکه پراید لگنی بیش نیست شک ندارم اما این ماشین هایی که نام بردی وقتی بخریشون مثله سرطان میمونن هزینه های تعمیر بسیار سنگین لوازم خیلی گرون و اینکه رو دستت میمونه مگه اینکه با قیمت خیلی پایین تر بخوای بفروشیش .(تجربه شخصیم)
    متاسفانه با این پول (20میلیون) وقتی بخوای ارزشه پولت از بین نره چاره ای جز خرید این لگنا نیست .
    به این میگن بازار انحصاری و چون از طرف دولت حمایت میشن حتی اگه سالها مردم خرید نکنن بازم این جور شرکت ها ورشکسته نمیشن.

  2. مهدی | خرداد 29, 1394 | لینک نظر

    تقصیر خود مردم است.چرا 22میلیون میدهند این بقول امریکاییها شیت باکس رامیخرند.با 22میلیون میشود یک تویوتا کرونا مدل 92 درحدعالی خرید .میشود بنز 280. یا 230 مدل 1977خرید.میشود هونداسیویک یااکورد میتسوبیشی لانسر وگالانت خرید.میشود پاترول خرید.میشود تویوتا کریسیدا خرید.و خیلی گزینه های دیگر .به ولله تمام اتومبیلهای نامبرده با 30 سال عمر بهتر است از صفرهای وطنی .از نظر کیفیت سواری ایمنی و راحتی وحتی کم استهلاکی.