آلمانیاسلایدربررسی

بزرگی در کمال آرامش

کمپانی مرسدس بنز بعد از معرفی سریع ترین نسخه SLS یعنی SLS AMG BLACK از اولین سوپر ماشین الکتریکی جهان رونمایی کرد. SLS AMG E-CELL  نام سریع ترین خودرو الکتریکی مرسدس بنز است.

برای پیشرانه E-CELL از جدید ترین فناوری موجود در خودروهای الکتریکی استفاده شده و می تواند قدرتی بالا ، حدود 750 اسب بخار فراهم کند. وجود یک قسمت متحرک در کنار موتور تمام گشتاور لازم برای خودرو را تأمین کرده و زمانی که اهرم وضعیت رانندگی را در حالت Sport+ قرار دهید تمام جادو های الکتریکی خودرو به کار می افتد و با فشار روی پدال گاز  قدرت زیادی را تولید می کند. برای انتقال قدرت به زمین از نوعی سیستم انتقال قدرت به هر چرخ به صورت مجزا بهره گرفته شده که در واقع همان سیستم عملکردی در ماشین های AWD می باشد.

برای تأمین انژری مورد نیاز E-CELL از 864 عدد باتری استفاده شده است ، مرسدس اعلام کرده ، با وجود استفاده از این حجم باتری این خودرو نمی تواند با شارژ کامل پیست ” نورنبرگرینرا 2 دور کامل بزند!

همچنین برای شارژ کامل این خودرو شما نیاز به 20 ساعت زمان دارید! اما طراحی مهندسی برای قرار گیری باتری های روی ستون شاسی باعث شده مرکز ثقل خودرو کاهش پیدا کند.

طراحی سیستم تعلیق خودرو نیز بسیار شبیه ماشین های فرمول1 بوده اما راحتی بیشتری را همراه دارد.

برای مهار این خودروی بیصدا از کامپیوتر مرکزی استفاده شده که قدرت خودرو را کنترل و در مواقع نیاز قدرت موتور را کم میکند (Engine Brake).

طراحی بی نقص این خودرو به اینجا ختم نمی شود ، در تست درگ 400 متر انجام شده ، این خودرو توانست نسخه بنزینی 6.2 لیتری 8 سیلندر خود را با اختلاف 0.48 ثانیه پشت سر بگذارد. البته  نسخه E-CELL 117 اسب بخار نیرو بیشتر از نسخه بنزینی خود دارد و همچنین به دلیل وزن باتری های استفاده شده 500 کیلو از نسخه بنزینی خود سنگین تر می باشد ، ولی در کل آینده روشنی در انتظار خودرو های الکتریکی مرسدس بنز می باشد.

تنها مشکلات بزرگ و وارد بر این مدل ، مصرف زیاد باتری ها ، صرف زمان زیاد برای شارژ خودرو و همچنین قیمت بالای 360000 هزار پوند که به جای آن می توان نسخه BLACK را با 20000 هزار گالن بنزین خریداری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا