فناوری شناسایی راننده توسط خودرو

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

فناوری شناسایی راننده توسط خودرو

تکنولوژی نصب شده بر روی Infiniti Q50 به خودرو اجازه میدهد که فرد راننده را شناسایی کند. شاید برایتان سوال باشد که این فناوری چه فایده ای دارد؟ خب ساده ترین کاربرد میتواند تنظیم موقعیت صندلی یا آینه باشد.

infiniti-q50-front-625x390

این خودرو قادر به تشخیص 4 نفر از یکدیگر خواهد بود و اطلاعاتی همچون تنظیمات ABC، کیبورد QWERTY، نوع عملکرد خودرو و 16 عکس مورد علاقه وی را (برای نمایش در نمایشگر) به یاد می آورد. شرکت تولید کننده اسم این فناوری را My Car Knows me (ماشینم من رو میشناسه) گذاشته است.

هسته مرکزی این تکنولوژی شناسایی کاربر است که توسط کلید راننده انجام میشود. هر ماشین با دو عدد کلید پیشرفته به نام i-key عرضه میشود که تنظیمات شخصی راننده را در خود ذخیره میکند.

از دیگر تکنولوژی هایی که در این خودرو استفاده شده است میتوان به سیستم فرمان آن اشاره کرد که به جای استفاده سیستم مکانیکی با از یک سیستم کامپیوتری استفاده شده است. به گفته سازنده اینکار سبب میشود پالس های الکتریکی سریع تر به سیستم و در نتیجه چرخ ها منتقل شود و در واقع سرعت واکنش ماشین بیشتر میشود.

Q50 با قیمت 27950 یورو در انگلستان قیمت گذاری شده است و در ربع آخر سال میلادی جاری عرضه خواهد شد. موتور دیزلی این خودرو حجمی برابر 2.1 لیتر و 4 سیلندر خواهد داشت و موتور بنزینی آن با 3.7 لیتر به صورت V6 عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از اینکه آیا مدل هیبرید آن عرضه خواهد شد یا نه در دسترس نیست. مدل هیبرید احتمالی موتور V6 3.5 لیتری بنزینی با قدرت 296 اسب (گشتاور 346 نیوتن متر) و یک موتور الکتریکی 67 اسبی (270 نیوتن متر گشتاور) خواهد داشت.


بدون دیدگاه