اخباراخبار داخلی

نظارتی بر کیفیت خدمات پس از فروش وجود ندارد

 

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران محصولات خود ارائه نمی‌دهند.

محمد جعفری اظهار کرد: برخی از خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه وارد شده و اساسا فاقد خدمات ضمانت (گارانتی) هستند.

وی با بیان اینکه خریداران این خودروها در زمان خرابی خودرو با مشکل خدمات گارانتی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مالکان خودروهای دارای گارانتی نیز به خدمات پس از فروش مناسبی دسترسی ندارند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: براساس برخی گزارش‌ها، برخی از قطعات خودروهای وارداتی در تعمیرگاه‌های شرکت واردکننده موجود نیست و مالکان خودروها بعضا یک ماه برای واردات قطعه معطل می‌شوند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو محدودیت‌های خارجی را دلیل کمبود برخی از قطعات یدکی عنوان می‌کنند این در حالی است که اگر این شرکت‌ها می‌توانند خودرو وارد کرده و بفروشند پس می‌توانند قطعات یدکی آن‌را نیز تامین کنند.

جعفری با بیان اینکه برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو تنها به دنبال فروش خودرو بوده و چندان به کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه نظارت چندانی بر عملکرد این شرکت‌ها وجود ندارد بنابراین سازمان‌های نظارتی باید نظارت‌های خود در این حوزه را افزایش دهند.

 

منبع: ایسنا

 

 

2 دیدگاه

  1. آقا من از همون اول که اومدم تو دنده 6 , گفتم , هزار بار هم گفتم , گارانتی تو ایران معنی نداااااااااااااره !
    حالا هی این خودروهای بی کیفیت را با گارانتی های مختلف بخرید ! بهترین انتخاب خرید خودروهای وارداتی از برندهای معتبره و البته که چینی نباشه , پولاتون را تو چاه نریزید.
    والسلام….

    1. البته مهدی جان این صحبت شما با اینکه در کل درست هست اما در برخی موارد هم قابل توصیه برای عموم خریداران نیست، برای مثال شماری از خودروهای غیرشرکتی لوکس به صورت دست دوم وارد کشور می شوند که خرید آن ها ریسک محض است.از طرف دیگر موارد خرابی پیشرانه های این خودروها گران قیمت در کیلومترهای بسیار پایین نیز وجود دارد و هزینه تعمیرات این خودروها گاه سر به ده ها میلیون تومان می زند که طبیعتا در مدل ها فاقد گارانتی کل این هزینه بر دوش خریداران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا