پیروزی هیوندای در دادگاه

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳

پیروزی هیوندای در دادگاه
دادگاه به نفع هیوندای رای داد
پرشین خودرو: دادگاهی در کره جنوبی در اختلاف حقوقی دو ساله هیوندای موتور با کارمندانش، به نفع این خودروساز حکم داد و اعلام کرد این شرکت مجبور نیست پاداشهای معمولی در پایه حقوق را برای همه کارکنانش لحاظ کند.
به گزارش «پرشین خودرو»، این اختلاف در شرایطی به وجود آمد که این خودروساز به همراه کیا موتورز، شرکت تابعه خود تلاش می کنند با افزایش تولید در چین و مکزیک از حقوقهای بالاتر و اعتصابهای کارگری مکرر در کره جنوبی اجتناب کنند. اعتصاب سه هفته‌ای کارکنان هیوندای در سال 2013 منجر به از دست رفتن تولید 50 هزار و 191 دستگاه خودرو به ارزش بیش از یک تریلیون وون شد و با لحاظ کردن بایکوت شیفت‌های فوق‌العاده پایان هفته، ضرر این شرکت از اعتصاب کارکنانش در سال 2013 از 2.7 تریلیون وون فراتر رفت اما اعتصابهای سال 2014 به این شدت نبود.
تصمیم دادگاه یک پیروزی برای هیوندای است که ممکن بود مجبور شود به حدود 60 هزار کارمندش تقریبا یک میلیارد دلار بیشتر در سال حقوق پرداخت کند.
سخنگوی اتحادیه هیوندای موتور اعلام کرد پاداشهایی که هر دو ماه داده می شوند در پایه حقوق حدود 8.7 درصد از کارکنان هیوندای موتور در کره جنوبی گنجانده می شوند اما سایر کارکنان به دلیل شرایط قراردادشان از این حق برخوردار نخواهند بود. به این ترتیب هیوندای امسال باید 500 میلیارد وون (460 میلیون دلار) حقوق بیشتر پرداخت کند.
به گزارش ایسنا، اتحادیه کارکنان هیوندای در نظر دارد از دادگاه برای حکم صادره درخواست تجدیدنظر کند و از سوی دیگر هیوندای معتقد است این حکم بر مذاکرات دستمزد آتی تاثیر مثبتی خواهد داشت و به بهبود سیستم دستمزد خود معطوف خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، هیوندای با صدور بیانیه ای از این حکم استقبال و اعلام کرد در این پرونده برنده شده است.


بدون دیدگاه