واردات خودروهای سواری به شرکت ها محدود شد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ | 3 نظر

واردات خودروهای سواری به شرکت ها محدود شد

از اول بهمن ماه

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای بهمن ماه ثبت سفارش واردات خودروهای سواری به نمایندگی‌های معتبر شرکت‌های خارجی که قبلاً در مرکز اصناف و امور بازرگانان به ثبت رسیده‌اند محدود شده‌است.

آنا-در این اطلاعیه آمده‌است: در اجرای ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، همه کالاهای مصرفی بادوام وارداتی نظیر خودروی سواری ملزم به ارائه خدمات گارانتی وارانتی و خدمات پس از فروش توسط نمایندگی‌های مجاز و معتبرند.

با وجود صراحت قانون، تا کنون بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای وارداتی سواری در اختیار سایر واردکنندگان به جز شرکت‌های نمایندگی مجاز بوده و مصرف‌کنندگان نهایی این قبیل از خودروها علاوه بر آن که از دریافت خدمات متعارف پس از فروش محروم بوده‌اند، بعضاً بابت دریافت این نوع خدمات با هزینه‌های نامتعارف و خارج از نظارت هم مواجه شده‌اند.

همین امر سبب شده روزانه شکایت‌های متعددی از سوی مصرف‌کنندگان نهایی خودروهای سواری در خصوص قیمت فروش و عدم ارائه خدمات پس از فروش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

در این اطلاعیه آمده‌است: بر همین اساس تصمیم بر آن شد در راستای نظارت هر چه بیشتر بر قیمت خودروهای سواری وارداتی عرضه شده در بازار و همچنین شیوه ارائه خدمات پس از فروش طولانی مدت، از ابتدای بهمن ماه سال جاری ثبت سفارش واردات خودروهای سواری به نمایندگی‌های معتبر شرکت‌های خارجی محدود شود.

بدیهی است با اجرای این طرح که خواسته قانون است، با کنترل و نظارت بیشتر بر قیمت‌های فروش نمایندگی‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش، در نهایت منافع و رضایت مصرف‌کنندگان نهایی تامین خواهد شد.


3 دیدگاه

  1. یاشار | بهمن 5, 1393 | لینک نظر

    پس بالاخره وارد کننده های بزرگ کار خودشون رو کردند و انحصاری کردند.
    وزارت خونه در جهت ایجاد سختی برای مردم گامی دیگر برداشت

  2. رضا8889 | بهمن 5, 1393 | لینک نظر

    خب چرا اینطوری تیتر میزنید؟؟؟؟؟؟تیتر بزنید ماشین های وارداتی دوباره گران میشوند
    چون تعدادشان محدود میشوند وخواهان هم زیاد دارند وشرکت ها هر چقدر دوست دارند میگیرند همانطور که بی ام وx6رو میشه800تومن با موتور 5لیتری گرفت ولی x5که تو خارج قیمتش کمتره را نمیشود با قیمت 1200گیر اورد.چون محدود وارد شده است

    • در پاسخ به: رضا8889

      ُSepehr | بهمن 5, 1393 | لینک نظر

      رضا جان ما و سایر وب سایت ها و رسانه ها طبیعتا نمیخوایم با یک تیتر، التهاب و آشوب رو به بازار تزریق کنیم….درسته که نتیجه بدیهی این تحولات، افزایش قیمت خواهد بود، اما تا وقتی این اتفاق رسما نیافتاده، استفاده از چنین تیترهایی باعث تشدید التهاب می شه و ما چنین چیزی را نمی پسندیم.