مجوز فروش 10 هامر وزارت کشور صادر شد

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | 3 نظر

مجوز فروش 10 هامر وزارت کشور صادر شد

در سالهای گذشته با ورود ناگهانی حجم زیادی از خودروهای خارجی به کشور، مردم در خیابانها و جاده ها با اتومبیل هایی مواجه شدند که پیش از این امکان حضور آنها در ایران فراهم نبود که یکی از مشهورترین این خودروها، هامرهای امریکایی بود.

فروش هامر دولتی

 

به نقل از صبحانه آنلاین – “هامر” یک شرکت خودرو ساز آمریکایی است که در زمینه ساخت خودروهای بیابانی فعالیت می‌ کند و علاوه بر آنکه نمونه‌ های نظامی این خودرو با نام هاموی، به طور گسترده توسط ارتش آمریکا به کارگرفته می‌ شوند، نمونه های غیرنظامی آن نیز با شکل و شمایل خاص خود، در دنیا عرضه می شود.

اما نکته جالب تر از ورود این خودرو به ایران، خرید تعدادی از آن توسط دستگاههای دولتی در دولت قبل بود. به گونه ای که برای اولین بار در برنامه پایش، با ارائه تصویری از یک هامر با پلاک قرمز، از سوی پلیس راهور ناجا اعلام شد که این خودرو متعلق به استانداری آذربایجان شرقی است.

هامر دولتی-4

بعدها نیز خودروی هامر با آرم سازمان مدیریت بحران کشور از دستگاههای زیر مجموعه وزارت کشور، در برخی نمایشگاهها و برنامه های رسمی حضور پیدا کردند تا رسما اعلام شود که پای این خودروها به درون دستگاههای اجرایی نیز باز شده است.

اما حضور این غول های آمریکایی در بدنه حمل و نقل دولت زیاد دوام نداشت و اکنون مشخص شده است که وزارت کشور اقدام به فروش این خودروها کرده است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت کشور، اعلام شده است که این وزارتخانه می تواند در مقابل فروش خودروهای فوق، ماشین ایرانی بخرد.

هامر دولتی-3

بر اساس این ابلاغیه، همچنین تعداد هامرهای در اختیار وزارت کشور مشخص شده است چراکه مصوبه مذکور رسما اعلام می کند که « وزارت کشور مجاز است نسبت به خرید خودروهای سواری تولید داخل از محل منابع حاصله از فروش 10 دستگاه خودرو “هامر” با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کند»

 

 


3 دیدگاه

  1. رضا7 | بهمن 22, 1393 | لینک نظر

    اینا همش بازیه..
    ی آقا زاده خوشش اومده ازینا گفته به اسم دولت وارد کنید بعد که قانون رو دور زد نصفه قیمت بخره بندازه زیر پاش…

    • در پاسخ به: رضا7

      ماهان | بهمن 23, 1393 | لینک نظر

      ضمن تایید نظر شما , قیمت مزایده چند هست؟

      • در پاسخ به: ماهان

        امیرحسین | بهمن 24, 1393 | لینک نظر

        دوست عزیز نوبت به من و شما نمیرسه،البته بعد از اینکه توسط عده ای خاص خریداری شدن و یه دوری هم باهاش زدن با سودهای کلان و قیمت های نجومی میتونی توی بازار ازاد تهیه شون کنید!!!